חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

מהפכה בכנסת: אושרה הצעת החוק לאיסור פרסום מוצרי עישון

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת איתן כבל, יהודה גליק ואייל בן ראובן לאיסור פרסום מוצרי עישון וטבק והטלת הגבלת על מכירתם.

יו"ר ועדת הכלכלה ויוזם החוק, ח"כ איתן כבל במליאה: "8,000 איש מתים מדי שנה מנזקי עישון והחוק הזה הוא בשורה לבריאות הציבור ויציל חיי אדם. זה אחד החוקים הכי קשים שהעברתי בימי חיי. עמדנו מול כוחות אדירים בעלי השפעה עצומה והצלחנו למרות הכל להוביל מהפכה של ממש שתסגור את שער העישון בפני צעירים."

ח"כ דב חנין על אישור החוק להגבלת פרסום מוצרי טבק: "גאה להיות אחד מיוזמי החוק הזה יחד עם ח"כ גליק וח"כ כבל. מדובר בפיקוח נפש, לא פחות. מרגש לראות שלעיתים האינטרס הציבורי מנצח את האינטרסים הכלכליים של חברות הטבק ובעלי אינטרסים, שהפעילו לחצים אדירים במסדרונות הכנסת כדי לבלום את החוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: שי יעקב רבין

ח"כ ואלוף במיל', איל בן ראובן (המחנ"צ) אמר, "למרות הכוחות, האינטרסים והלוביסטים הרבים שניסו ללחוץ ולהכשיל את החוק שיזמתי יחד עם חבריי, איתן כבל ויהודה גליק – הצלחנו להעביר היום (ב') את החוק שלנו לאיסור פרסום של מוצרי עישון וטבק!

הצעה זו נכתבה מתוך תחושת חובה להציל את גופם ונפשם של ילדינו שמתפתים ומתמכרים למוצרי העישון ומשלמים לאחר מכן מחיר בריאותי וכלכלי כבד בבגרותם – אנחנו נלחמים על חייהם של בני הנוער.

ההצעה קובעת מגבלות על הפרסום, השיווק והמיתוג של חפיסות הסיגריה בישראל. כמו כן, נקבע שכל חפיסות הסיגריות יהיו זהות – הצבע: Pantone 448c, גוון של חום, שנחשב לצבע ״המכוער ביותר בעולם״ ובתקווה ידחה את הלקוחות ממוצרי הטבק המזיקים כל כך.

חקיקת החוק הנוכחי היא למעשה התגברות וניצחון האינטרס הציבורי על פניהם של בעלי האינטרסים! הערכה עמוקה לחבריי חברי הכנסת איתן כבל ויהודה גליק. בנינו ובנותינו עוד יגידו – "תודה!".

צילום: אתר הכנסת

תגובה אחת

  1. ליוזם החוק חבר הכנסת איתן כבל,חברי הכנסת יהודה גליק ואייל בן ראובן. תודה בשמי ובשם כל מי שבריאות הזולת חשובה לו. תודות מכל הלב.
    אתם פשוט אנשים אמיצים, מיוחדים ויחודיים. ההישג שלכם ייזכר לדורי דורות לכל החפצים בבריאות הציבור.
    כל אחד מבין שרווחים פוליטיים לא יהיו לכם מחוק זה ולמרות זאת פעלתם בכל כוחכם להוציאו לאור.
    בשבילי זהו הרבה יותר מחלום.
    במעשיכם האמיץ היום תרמתם ל{איכות החיים של כל אחד ואחת מאזרחי מדינת ישראל}.

    תבורכו ועוד תבורכו…

Back to top button