חדשות הארץמבזקים

בשורה למתווכים: אגרת התיווך השנתית תופחת ל-217 ש"ח בלבד

המאבק של לשכת מתווכי הנדל"ן הארצית בעניין אגרת התיווך נושא פרי: אגרת התיווך השנתית תופחת מ-364 ש"ח ל-217 ש"ח. מדובר בהפחתה נוספת. בשנה שעברה הופחתה האגרה מ-496 ש"ח ל-364 ש"ח. בשורה גם למשרתי המילואים אשר יזכו ל-50% הנחה נוספים-ישלמו כ-114 ש"ח בלבד

בשורה לציבור המתווכים בישראל, המונה כ-20 אלף איש, אגרת התיווך השנתית תופחת פעם נוספת ותעמוד על 217 ש"ח בלבד. האגרה, כך הוחלט הבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת תופחת מתעריף שעמד על 364 ש"ח בשנה החולפת. בהפחתה הקודמת, בשנה שעברה, הופחתה האגרה לתיווך מ-496 ש"ח ל-364 ש"ח.

היום בדיון בנושא בכנסת

יו"ר לשכת מתווכי הנדל"ן הארצית, איציק לוי מסר כי בישיבה שנערכה הבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, פעלה הלשכה הארצית בשיתוף עם משרד המשפטים ורשמת המתווכים, אתי מויאל, להשיג הפחתה נוספת לציבור המתווכים בישראל. "המאבק שלנו לקבלת תמורה בעד האגרה הביא לכך שהאגרה לשנת לשנת 2017 הופחתה מתעריף של 364 ש"ח לסך של 217 ש"ח. בנוסף יש לנו בשורה טובה גם לציבור המשרתים במילואים העוסקים בתיווך – הם ישלמו, החל מהשנה הקרובה, כ-114 ש"ח, כלומר יהיו זכאים להנחה בשיעור של 50% מהאגרה השנתית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד מסר יו"ר הלשכה כי סוכם עם משרד המשפטים שתוכן ביחד תוכנית לבדיקה כיצד ניתן יהיה להשתמש בכספי האגרה לטובת המתווכים. לדבריו המדינה גבתה בשנה החולפת מציבור המתווכים כעשרים מליון שקלים, וכרבע מיליארד שקלים, במהלך שני העשורים החולפים, מבלי להעניק להם דבר בחזרה בתמורה. זאת למרות שהיתה אמורה לפעול למען קידום התמקצועתם. בפועל לא נעשה כמעט דבר מאז שחוק המתווכים חוקק.

איציק לוי יו"ר לשכת המתווכים הארצית

יו"ר הלשכה' איציק לוי "מאז שהחל חוק התיווך, במשך עשרים שנה, נגבו מאיתנו, למעלה מרבע מיליארד מיליון ש"ח של אגרות למדינה. כסף שהיה אמור לחזור אלינו על מנת לפעול לשיפורו של מקצוע התיווך ותדמיתו בעיני הציבור בישראל. אנחנו נפעל להכנת תכנית עם משרד המשפטים לשימוש נכון בכספי האגרה לטובת התמקצעות של המתווכים בישראל ושיפור תדמית המתווך. אנחנו נקיים ימי עיון, השתלמויות וסדנאות. בתכנית זו נפעל לכך שכל מתווך יעבור מספר השתלמויות לפני שיקבל את הרישיון לתיווך, ניצור קוד אתיקה, וניצור שיתופי פעולה בין כלל המתווכים".

Back to top button