בריאותמבזקים

תביעה נגד רמב"ם: בת 70 איבדה ראייתה בעין בשל ניתוח מיותר

האם קיימת בישראל תופעה של ניתוחי יתר הגורמים לנזקים? כך לפחות נטען בתביעה נזיקית אותה הגישה תושבת קרית ים, בת 70 באמצעות עוה"ד אנה אונגר ממשרד עורכי הדין אונגר שויגמן – נגד בית החולים רמב"ם ונגד משרד הבריאות המפעיל אותו.

על פי התביעה, סבלה האישה לאורך שנים מבעיות ראיה בשל מחלת הסוכרת ממנה היא סובלת. היא טופלה באמצעות לייזר בהצלחה, וראייתה בשתי העיניים נשמרה לאורך שנים על חדות של 6/9.

מומחה ברפואת עיניים שטיפל בה במסגרת קופת החולים קבע כי אין צורך לנתח את עיניה, כל עוד לא חלה ירידה משמעותית בחדות ראייתה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלא שעל פי התביעה, במהלך בדיקת עיניים שגרתית בבית החולים רמב"ם, ועל אף חדות ראייתה הטובה, קבע הצוות הרפואי כי היא סובלת מהיפרדות רשתית בעין ימין, והומלץ לה לבצע ניתוח רשתית בעין זו.

הניתוח לא צלח, מצבה הסתבך, והיא נותרה לאשפוז בבית החולים לאורך 7 ימים – ממנו יצאה למעשה עיוורת בעין ימין.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

אל התביעה צורפה חוות דעתו של פרופ' יצחק בן סירה, לשעבר מנהל מחלקת עיניים במרכז הרפואי בילינסון, מהמומחים המובילים במדינה בניתוחי רשתית.

פרופ' בן סירה קבע כי האישה לא סבלה מהיפרדות רשתית, כי אם ממשיכה של קרום הרשתית, תופעה השכיחה אצל חולי סוכרת, ואשר הפתרון לה הוא ניתוח אשר לא מומלץ לבצעו – כל עוד לא חלה ירידה חדה בראיה.

לדבריו, האישה נהנתה מראיה טובה יחסית, ערב הניתוח בדיקת עיניים הדגימה חדות ראיה 6/10 – וכראיה – מדינת ישראל מתירה להחזיק ברשיון נהיגה גם לנהג שחדות ראייתו 6/12.

בנוסף, קובע פרופ' בן-סירה כי בניתוח הוזרק לעיניה גז נקי – דבר אשר לא מקובל פרקטיקה הרפואית בניתוחי עיניים – והוא אשר גרם למעשה לעיוורונה בשל העלייה בלחץ התוך עייני.

לדברי עוה"ד אונגר, בשל עיוורונה בעין ימין, נמנע מהתובעת להמשיך לעסוק במקצועה כתופרת, והיא נאלצה לסגור את החנות אותה ניהלה ולמעשה אין היא עובדת כיום.

מעבר לעלויות הכספיות הכבדות בהן היא נושאת בשל טיפולים רפואיים, היא הפכה למועדת לנפילות ותלויה בעזרת הזולת בכל יציאה מהבית. לדברי עוה"ד אונגר, התובעת כבר נפלה מספר פעמים, ובאחת מהם אף נחבלה קשות ולא פעם אף נשברו משקפיה היקרים, שעלותם נאמדת באלפי שקלים.

"גם שגרת חייה של התובעת נפגעה משמעותית", טוענת עו"ד אונגר. "האירוע פגע בעצמאותה של התובעת והיא נאלצת ללכת ברחוב, ובעיקר בחשיכה, עם ליווי של קרוביה, שכן היא נתקלת בחפצים ובאנשים ומועדת לנפילות. מצוקתה של התובעת גדולה, הן פיזית והן כלכלית, בהתחשב בעובדה שמקור פרנסתה נגדע והוצאותיה רק גדלות".

עו"ד אנה אונגר. צילום: אלכס אלקסיינקו

כך למשל, מתואר כי התובעת נפלה במהלך דצמבר 2015 בשעות הערב, כשערכה קניות בסופרמרקט בקרית מוצקין. היא נחבטה בראשה, וספגה מכות יבשות בצדו הימני של גופה. בדיקה גופנית העלתה רגישות באזור ימין, ומאז הנפילה גם חלה החמרה במצבה.

עוד מצוין בתביעה, כי תקופה ארוכה לאחר שחרורה מבית החולים האישה נתמכה במשפחתה, ונזקקה לעזרה רבה בפעולות היומיום, התניידות, וכמובן – תחזוק משק הבית. בנוסף, היא נזקקת ותזדקק גם בעתיד לטיפולים רפואיים. לאור כל זאת, תובעת האישה באמצעות עו"ד אונגר מהמדינה, כאחראית על בית חולים רמב"ם, פיצויים בגין נזקי גוף עקב רשלנות רפואית, בסעיפי נזק מיוחד ונזק כללי.

בימים אלה הגישה עוה"ד אונגר תביעה נזיקית נגד ביה"ח רמב"ם ונגד משרד הבריאות המנהל אותו – במסגרתה היא דורשת לפצות את האישה בסכום המקסימלי הקבוע בחוק בגין נזקי גוף עקב רשלנות רפואית (2.5 מיליון שקלים).

התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

Back to top button