מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל הקים גדוד חדש – 9300: הכוח הראשון שיפגוש חיזבאללה

לצד פעילות צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני" לנטרול מנהרות חיזבאללה בגבול לבנון והקמת החומה לאורך הגבול, עוצבת "ברעם", האמונה על הגליל המערבי מתחדשת בגדוד לוחם חדש שנועד להגן על יישובי הצפון בשעת מלחמה.

בעוצבת "ברעם", החטיבה המרחבית האמונה על הגליל המערבי, הוחלט לאחרונה על הקמת הגדוד החדש "שערי האש" שזכה למספר 9300. הגדוד קיים אימון הקמה מיוחד בבסיס האימון של פיקוד הצפון שבאליקים, במהלכו תרגל לעיניי מפקד החטיבה מגוון רחב של תרחישים עמם הוא עשוי להתמודד בעת לחימה. הגדוד מורכב מלוחמי מילואים צעירים, שהוותיקים בהם התגייסו בשנת 2012. כל לוחמי היחידה שירתו בסדיר בחטיבת החי"ר המובחרת – "גולני".

צילום: דובר צה"ל

מפקד "עוצבת ברעם", אל"ם רועי לוי אמר בשיחה עם לוחמי הגדוד החדש במהלך האימון כי "הקמת הגדוד מהווה נקודת ציון חשובה במערך ההגנה על גבולה הצפוני של מדינת ישראל, ועוד צעד משמעותי עבורנו כדי להבטיח ש"מצפון תימנע הרעה" והוסיף "הגדוד שלנו הוקם במטרה לתת מענה לשתי משימות עיקריות. הראשונה היא הגנתית – יש לנו מלחמה ששמה 'מלחמה על הזמן'. בשנים האחרונות חיזבאללה התחשל בקרבות בסוריה, התחזק מבחינת אמצעי לחימה, ואמר בגלוי כי יש לו תוכניות התקפה לתוך שטחנו. אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל עיתוי בו הוא יבחר לבצע אותן ולדעת להגן ולהכות בו בעוצמה בחזרה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

מפקד החטיבה אף התייחס לתרחיש האופרטיבי, והבהיר ללוחמיו כי הם יהיו חייבים לפעול במהירות ובנחישות על מנת לבלום ולהסיג את האויב שמתכוון במסגרת תוכניתו לתקוף יישוב, מוצב או רכס ובמקביל לפעול לבצע את המשימה השנייה והיא תקיפת קו ההגנה הראשון של חיזבאללה בלבנון ופגיעה קשה ביכולותיו. "לא סתם קוראים לחטיבה שלנו 'שערי האש'. אחרי שנבלום את תוכנית ההתקפה של האויב, יגיע השלב שלנו לצאת להתקפה ולהכריע את הארגון בשטחו שלו. אתם תצטרכו להיות מוכנים לפעול ולפגוע בשטחי מפתח במטרה לפתוח את השער עבור כל צה"ל צפונה".

במהלך האימון, שנמשך כחמישה ימים תרגלו הלוחמים פשיטות באש חיה על רכס גבוה, כיבוש עמדת חיזבאללה בשטח סבוך, פשיטה לילית על כוחות האויב ולחימה בשטח בנוי.

צילום: דובר צה"ל

מפקד הגדוד, סא"ל (מיל') נועם אהרון אמר כי "המשימות שלשמן הוקם הגדוד הן גם המצפן לאימון. ברור לנו שמה שלא נתכונן ונתאמן אליו – לא יקרה בפועל בזמן אמת. אני מאמין שעל ידי עבודה קשה ואמונה בצדקת דרכנו המוסרית, נהפוך לאגרוף פלדה מחושלת ונהיה מוכנים למלחמה. האחריות, היוזמה והדבקות במשימה של לוחמי הגדוד הן שיובילו אותו לעמוד במשימה בהצלחה", ציין סא"ל (מיל') אהרון והוסיף כי "שירות המילואים אינו פשוט ולעיתים אף גובה מחירים אישיים, אבל היכולת של הלוחמים להיות נכונים לכל קריאה ולהתייצב בכל עת, היא הרוח שמניעה את הצבא כולו".

סא"ל אהרון סיכם, "אני בטוח ביכולת של הלוחמים להוביל את מאמצי ההגנה והלחימה ואני יודע שכאשר ניקרא למערכה – ביחד נביא את הניצחון".

אימון ההקמה הסתיים בהצלחה רבה ובהשלמת כל היעדים, ובמהלך החודשים הקרובים צפוי להתקיים אימון נוסף, שיכשיר את הגדוד מבצעית באופן רשמי.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

תגובה אחת

  1. הכרעה מהירה במקום לסכן חיילים עם נקל להכשיר אלפי רחפנים מתואמים ביניהם על ידי מחשב ואם לא די מוקשים פזורים בשטח האויב המופעל על ידי חיישני קירבה ולכשיצטרכו כוחותינו לעבור לשטח האויב המוקשים ינטרלו עני מקווה שחכמו כבר היום יתחילו לחורר סלעים עצים ולהטמין בתוכם מוקשים מה אעשה דמיוני לא נותן לי מנוח בדאגה לחיילינו

Back to top button