מבזקיםתנועה ותחבורה

אושר סופית: חובת חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים חשמליים

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה. מוצע להרחיב את סמכות בית המשפט להטיל צו איסור שימוש ברכב בשל כלל עבירות התעבורה, על פי שיקול דעת בית המשפט ללא תלות בסוג העבירה. כמו כן, מוצע לצמצם את הפטור מחבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים הקבועה היום בפקודה, כך שתחול רק על אופניים שלא מותקן בהם מנוע המניע אותם או מסייע בכך.

בדברי ההסבר נכתב: "האסדרה לגבי אופניים עם מנוע עזר מעוגנת החל בשנת 2014 בתקנות התעבורה. מאז הפכו כלי רכיבה אלה נפוצים מאוד, ולפי ההערכות מספרם עומד כיום על 250,00. לצד יתרונותיהם המשמעותיים בהקלת העומס, הרעש וזיהום האוויר במרחב העירוני, הרכיבה עליהם מלווה בסיכונים, בראש ובראשונה לרוכב. סעיף 65ג לפקודה פוטר רוכבי אופניים בגירים בדרך עירונית מחובת חבישת קסדה. פטור זה נועד ביסודו לעודד מיזמים להשכרת אופניים. ואולם בשל הסיכונים לרוכבים על אופניים עם מנוע עזר, ומאחר שאופניים כאמור אינם עומדים להשכרה במסגרת אותם מיזמים, מוצע שהפטור מחובת חבישת קסדה לא יחול על הרוכבים על אופניים כאמור.

מוצע להחיל את החובה לחבוש קסדה, באופן רחב, על כל מי שרוכב על "אופניים שמותקן בהם מנוע המניע אותם או מסייע בכך" ולא להשתמש בהקשר זה במונח "אופניים עם מנוע עזר" כפי שמונח זה מוגדר בתקנות התעבורה. זאת, כדי שהחובה לא תצומצם לרוכבים על אופניים תקניים בלבד אלא תחול גם על מי שרוכב על אופניים חשמליים שאינם תקניים ואינם עונים להגדרה הנזכרת לעיל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

7 תמכו ללא מתנגדים

Back to top button