צרכנות

מבצע משלוחים בעסק? כדאי שתקראו את הכתבה הבאה

כמדברים על המהפכה הטכנולוגית, נהוג בעיקר לדבר על הפגיעה באפיקי הצריכה המסורתיים כמו החנויות בקניון והמעבר אל שירותים דיגיטליים שבהם כוח האדם הדרוש הולך ויורד אך יחד עם זאת, ישנו שירות מסורתי למדי ודי פשוט באופן יחסי שהביקוש אליו הולך ועולה ככל הרכישות און ליין גדלות – אנו מתכוונים לשירותי המשלוחים השונים.

כיום פועלות בישראל עשרות חברות שמתמחות במתן שירות משלוחים לעסקים מכל סוג וגודל ואלה מתווספים לשירות השליחויות של דואר ישראל. בימים אלה, המגוון שעומד בפני כל עסק שמבצע משלוחים, הוא הגבוה מאי פעם ונדמה שהמגמה הזאת תמשיך להתחזק ככל שהרכישות באתרי האינטרנט השונים ילכו ויגדלו.

עובדה זו מהווה נקודת פתיחה טובה מאוד עבור כל עסק שמעוניין לשפר את שירות המשלוחים שלו הן מבחינת העלויות והן מבחינת איכות השירות אך לפני שנדון בשאלה כיצד לעשות זאת, יש להכיר את מרכיבי שרשרת השינוע ומשלוח המוצרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחסנת הסחורה

אחד מהגורמים שיכולים להשפיע על רווחיות העסק הוא עלויות האחסנה וכשעוסקים במשלוחים, לעתים קרובות יש צורך במספר מחסנים שפזורים במקומות גאוגרפים שונים.

דרך אחת להתמודד עם האתגר הוא לרכוש מחסנים אך מדובר בהוצאות גבוהות מה גם שניהול מחסנים דורש מיומנויות וצוות עובדים שמתמחה בכך.

למזלנו, כיום אפשר להשכיר מחסנים לאחסון סחורה שמאפשרים לכם את הפיזור הגאוגרפי המתאים ואת הגמישות התפעולית שבהשכרת מחסנים כך שתוכלו להפחית או להוסיף שטח אחסנה לסחורה על פי הצורך שלכם.

מערך קבלה וניהול ההזמנות

השלב הבא בשרשרת אספקת המוצרים שנרכשו באתרי אינטרנט היא מערך הקבלה וניהול ההזמנות. שלב זה כולל את קליטת ההזמנה, קבלת התשלום, דיווח לרשויות המס והוצאת קבלה וכמובן אריזת המוצר והכנתו למשלוח.

שלב זה מורכב למדי וכולל בתוכו מספר רב של פעולות ומצד בעל החנות, זהו אולי השלב הכי מורכב וחשוב.

על מנת לייעל את התהליך באופן המרבי, יכול בעל החנות לנקוט במספר שיטות. ראשית, מומלץ מאוד לספק ללקוח אפשרות לעקוב אחר מצב ההזמנה שלו – מהרגע שנקלטה במערכת, דרך שלב האריזה, הנפקת הקבלה והמשלוח אליו.

מעבר לכך, חשוב לבחון כיצד ניתן לייעל את התהליך. לדוגמה, חברו את מערכת החשבוניות שלכם אל אתר האינטרנט כך שהנפקת החשבונית תתבצע באופן אוטומטי ותחסוך לכם זמן. בנוסף, מומלץ לעבוד עם מערכת שבה העובדים יכולים לעדכן את מצב ההזמנה באופן פשוט – דבר שיספק לכם פיקוח טוב יותר על המתרחש בעסק וגם יאפשר ללקוח להיות מעורב בתהליך האספקה.

טיפול ואריזה

כדי שהמוצר יגיע באופן המושלם – בדיוק כפי שהלקוח מצפה, יש להשקיע במחקר והבנה של תנאי המשלוח הנדרשים. הנושא המרכזי בביצוע משלוח איכותי הוא השימוש בחומרי אריזה מתאימים – כאלה שיוכלו להגן על המוצרים בעת המשלוח אך יחד עם זאת לא יתפסו מקום רב מדי (המשלוח עולה הרי כסף) ושלא יהיו יקרים.

בעניין זה, עליכם לבחור במוצרי אריזה וקרטונים מתאימים – כאלה שיהיו חזקים ונוחים לשימוש. ישנם קרטונים בגדלים וסוגים שונים כאשר הקרטונים המומלצים למשלוחים הם הדו גליים או אפילו התלת גליים. מדובר בקרטונים חזקים מאוד שיהיו עמידים בטלטלות ויכולים להגיע במגוון רחב של גדלים וסוגים.

מעבר לקרטונים, כדאי מאוד לעשות שימוש חומרי אריזה שיעזרו לכם להגן על המוצרים. ישנן שתי שיטות נפוצות – האחת היא שימוש בניילון בועות או ניילון פצפץ שירפד את האריזה וירכך כל טלטלה או פגיעה באריזה. אפשרות שניה וזולה יותר היא שימוש בנייר אריזה שדחיסתו לקרטון תמנע תזוזות וכמו ניילון הבועות, ירכך כל תזוזה חריגה.

רוצים ממש להשקיע? למה שלא תעשו שימוש בקרטונים עם לוגו החברה ועוד מסרים שיווקיים כאלה ואחרים? כדאי בנקודה זאת לציין את השירות שבו אתם יכולים להזמין קרטונים על פי דרישה. כל שעליכם לעשות הוא למלא את הפרטים לרבות מידות, דרישות מיוחדות וכמות ולקבל הצעת מחיר – כל זה בתוך מספר שעות ומבלי לעזוב את בית העסק לדקה אחת!

שירות לקוחות

חשבתם שאם תקימו אתר אינטרנט מצליח שימכור את המוצרים שלכם תוכלו לוותר על המענה האנושי? אולי בעתיד אבל כיום צרכנים רבים ישמחו לדעת שיש עם מי לדבר, לשאול שאלות ולהתייעץ. חשוב מאוד להקים מערך שירות לקוחות שידע לספק מענה על המוצרים, הפתרונות שיש לכם להציע ולפתור בעיות שמתעוררות.

כשאנו מדברים על מערך שירות לקוחות, הוא אינו צריך להכיל עשרות טלפניות ובעסקים רבים די בנציג טלפוני בודד עם תמיכה של שירות מענה טלפוני לעסקים בשעות העומס.

מעבר לכך, גם בימים אלה יש שלא סומכים על אמצעי האבטחה באתרי האינטרנט ושיעדיפו לשלם בטלפון. שימו לב שהנציגים שלכם יכולים לבצע סליקה טלפונית.

חברת שליחויות

לבסוף, הגענו עם השירות שהתחיל את הכתבה וגם יסיים אותה – בחירת חברת שליחויות. כפי שציינו, ההיצע בענף גבוה מאוד – מה שמאפשר לכם לקבל מספר הצעות ולבחור את המשתלמת מכולן.

עליכם לשקול את ההצעות על פי יחס של עלות מול תועלת ובלבד שאיכות השירות שתינתן ללקוחות שלכם לא תיפגע בשום פנים ואופן.

חפשו את היתרונות שאתם יכולים להביא לענף שלכם כגון משלוחים מהירים או משלוחים של מוצרים גדולים במחירים אטרקטיביים.

בנוסף, מומלץ לבחון את הנקודות הבאות:

  • כמה זמן החברה מספקת שירות שליחויות?
  • מה הכיסוי הארצי שלה והאם הוא תואם את הצורך שלכם?
  • בתוך כמה זמן מתבצע המשלוח ובאילו שעות?
  • מהם ערוצי הקשר עם החברה?
  • כמה עולה השירות והאם ישנה הנחה לנפח פעילות גבוה?

חברת שליחויות שמשלבת את חבילת השירות הטובה ביותר, היא זאת שיכולה להביא לכם יתרון נוסף של שירות טוב יותר בעלויות יותר נמוכות.

Back to top button