צרכנות

פתחו לכם תיק בהוצאה לפועל- מה עושים

אם יש לכם חוב אשר לא שילמתם, יתכן מאוד שיפתח לכם תיק בהוצאה לפועל. מדובר בתיק אשר מסב אי נעימות רבה לאדם החייב. גובים מטעם ההוצאה לפועל יבקרו בביתו של האדם ויעקלו לו כל חפץ בעל ערך כספי כלשהו. אם פתחו לכם תיק בהוצאה לפועל, כדאי שתדעו שאתם לא לבד. על פי חוק חדש, אדם חייב ללא אמצעים, יכול לקבל הפטר מכל חובותיו גם מטעם ההוצאה לפועל. אם אתם מכירים את המושג: "הפטר" רק מתהליך פשיטת רגל, הרי שכיום גם חייב ללא אמצעים אשר נפתחים נגדו תיק או תיקים בהוצאה לפועל, יכול לקבל הפטר מכל חובותיו בהוצאה לפועל ולפתוח דף חדש. עבור ביצוע תהליך זה בצורה הטובה ביותר לחייב שנתפתח אצלו תיק הוצאה לפועל, יש לבחור בעורך דין מקצועי ומנוסה, בעל הצלחות רבות בתחום מחיקת חובות להוצאה לפועל.

פתחו לך תיק בהוצאה לפועל ואינך יכול לשלם את החוב- מה הלאה?

אדם אשר איננו שילם חוב כלשהו, שבגינו נפתח לו תיק בהוצאה לפועל, יכול להצהיר על עצמו כחייב מוגבל באמצעים. כלומר, האדם מעיד באמצעות העובדה שהוא עומד בתנאים מסוימים, כי הוא איננו יכול לשלם את החוב הקיים להוצאה לפועל ולכן, מבקש צו הפטר בהוצאה לפועל. רובנו מכירים את צו ההפטר מתהליך פשיטת רגל, אך כיום, ניתן לקבל צו מעין זה גם מרשם ההוצאה לפועל. צו זה בעצם מביא למחיקת כלל החובות בתיק האיחוד, בהוצאה לפועל ומחוץ להוצאה לפועל, אשר האדם חייב. מחיקת חובות בהוצאה לפועל איננו דבר שהיה רלוונטי בעבר. בעבר, על מנת שימחקו חובותיו של האדם, עליו היה להצהיר על פשיטת רגל. אולם כיום, על פי תיקון לחוק הוצאה לפועל אשר תוקן בשנת 2015 והורחב בשנת 2018, גם אדם אשר נפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, יכול לקבל הפטר בהוצאה לפועל. החוק רלוונטי עבור חייבים אשר אין להם נכסים והם עומדים בצו החיוב של התשלומים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדוע קבלת הפטר בהוצאה לפועל הוא דבר חשוב

אין ספק שהחוק החדש המאפשר לאדם מחוסר נכסים או בעל נכסים שאין בהם תועלת, אשר מצוי פרק זמן משמעותי מאוד בתהליך הוצאה לפועל- לפתוח דף חדש ולהתחיל לחיות את חייו בצורה טובה יותר. אם הוכרזת כחייב מוגבל באמצעים בהוצאה לפועל, הרי שאתה עומד בתנאי הסף שקבע החוק ואתה יכול להגיש בקשה למתן הפטר. הפטר מעין זה, יבטל את כלל חובותיו של החייב. כלומר, גם חובות אשר מצויים בהוצאה לפועל וגם חובות אשר מצויים מחוץ להוצאה לפועל, ימחקו. חובות היוצאים מן הכלל אשר אינם ימחקו הינם: חובות בגין מזונות, חובות בגין משכנתא, חובות בגין קנס פלילי או מנהלי או חובות בגין נזק בלתי קביל.

האם אתה זכאי לקבלת הפטר בהוצאה לפועל

אם אתה תוהה האם אתה זכאי לקבלת הפטר להוצאה לפועל, הרי שההחלטה תתקבל בהתאם לשיקול דעתו של רשם ההוצאה לפועל, אך אם אתה עומד בתנאים הבאים, הרי שתוכל להגיש בקשה לקבלת הפטר: אם אתה מוגדר כחייב מוגבל באמצעים כפרק זמן של 4 שנים בהוצאה לפועל, אם סכום החובות שלך איננו עולה על 800 אלף לשקלים או אם סכומי החובות שלך הם עד 2 מיליון שקלים אך סכום הקרן שלהם איננו עולה על 400 אלך שקלים, אם עמדת בצו חיוב התשלומים ב3 השנים שקדמו לזמן הגשת הבקשה ואם לא מתנהל במקביל תהליך פשיטת רגל או תהליך שהתקבל ונדחה בגין פשיטת רגל במשך 5 השנים האחרונות שקדמו לבקשה שהגשת עבור הפטר בהוצאה לפועל.

אם אתה עומד באחד מהתנאים הבאים, תוכל להגיש את הבקשה לרשם ההוצאה לפועל בצירוף המסמכים הרלוונטיים המעידים על אמיתות ההצהרות שלך. לאחר הגשת המסמכים יתנהל דיון בלשכת ההוצאה לפועל. בדיון זה ישתתפו כלל הנושים של החייב ובתום הדיון, יוחלט האם להעניק לחייב צו הפטר בהוצאה לפועל או לא.

 

Back to top button