חדשות הארץכלכלהמבזקים

בנק ישראל: הריבית תישאר ללא שינוי, ברמה של 0.25%

הוועדה המוניטרית החליטה היום (שני) להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.25%.

מבנק ישראל נמסר כי סביבת האינפלציה התייצבה מעל לגבול התחתון של היעד, אף שמדד נובמבר ירד ב-0.3% והיה נמוך מעט מהצפוי. בששת החודשים האחרונים נעה האינפלציה השנתית בין 1.2% ל-1.4%. בחודשים הקרובים צפויה האינפלציה לנוע סביב הגבול התחתון של היעד, וחטיבת המחקר צופה אינפלציה של 1.3% בארבעת הרבעונים הבאים. הציפיות לטווחים הבינוניים נותרו מבוססות בתוך תחום היעד. המשך עליית השכר והימצאות המשק בסביבת תעסוקה מלאה יתמכו בהמשך עליית האינפלציה לכיוון מרכז היעד, כמו גם הפיחות, במידה שיתמיד.

ניתוח מכלול הנתונים והאינדיקטורים העדכניים אודות הפעילות הכלכלית ממשיך לתמוך בהערכה שהמשק מתכנס לקצב הצמיחה הפוטנציאלי, על אף ההאטה שנרשמה ברבעון השני והשלישי. שוק העבודה ההדוק תומך בהערכה זו, כמו גם הגידול ביבוא והתרחבות הגירעון המסחרי. אינדיקטורים לפעילות ברבעון הרביעי מצביעים על האצה מסוימת בקצב הצמיחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תמונת המקרו של הכלכלה העולמית ממשיכה להצביע על ירידה במומנטום, תנודתיות גבוהה וחוסר ודאות. הכלכלה האמריקאית שומרת על איתנות, אולם הסיכונים שיוצרת ההחרפה ב"מלחמת הסחר", וההאטה באירופה, ממשיכים להעיב על המומנטום. בשווקים הפיננסים נרשמו ירידות שערים ותנודתיות חדה במרבית מדדי המניות, והצמצום המוניטרי הגלובלי הצפוי עשוי להאט.

מאז העלאת הריבית נותר שער החליפין הנומינלי אפקטיבי יציב יחסית, לאחר שבשבועות שקדמו להעלאה חל בו פיחות.

הוועדה מעריכה שתוואי העלאת הריבית בעתיד יהיה הדרגתי וזהיר, באופן שיתמוך בתהליך שבסופו האינפלציה תתייצב בסביבת מרכז תחום היעד, ובפעילות הכלכלית. בנק ישראל ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות באינפלציה, בכלכלה הריאלית, בשווקים הפיננסיים ובמשק העולמי, והוא יפעל להשגת יעדי המדיניות המוניטרית בהתאם להתפתחויות אלו.

צילום: בנק ישראל

Back to top button