אילת חייבת את שדה דב! – תושבי אילת יפגינו כנגד סגירת השדה
ביום חמישי הקרוב, 10.1.19 בשעה 15:00 בצהריים, ייצאו תושבי אילת להפגנת מחאה גדולה כנגד סגירת שדה דב. ההפגנה תיערך ברחבת מלון קלאב הוטל באילת, שם יתארחו ביום זה שרים, חברי כנסת וחברי מרכז הליכוד במסגרת אירועי הלאומיאדה. תושבי אילת דורשים מראש הממשלה – בנימין נתניהו, שלא להוריד את הדגל מאילת ולדחות את סגירת שדה דב מהמועד המתוכנן ביולי 2019 ובזמן הזה למצוא חלופה ראויה.
ביום חמישי האחרון כינס שוב ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי את מטה המאבק, שהחליט כאמור על הפגנת מחאה בזמן אירועי הלאומיאדה באילת, כצעד ראשון שיגיע במידת הצורך עד לסגירה מוחלטת של העיר אילת. שדה דב הוא צינור החמצן של אילת וסגירתו חלילה תנתק את המדינה מהעיר אילת, מתושביה ומכלכלתה. משדה התעופה דב ואליו טסים כיום כ-800 אלף נוסעים בשנה והוא משמש "תחבורה ציבורית עם כנפיים" עבור תושבי אילת הנדרשים להגיע למרכז הארץ לצרכי רפואה, עבודה ועוד, וכן עבור מאות אלפי תיירים וישראלים הבאים בשערי העיר הדרומית. בפועל, אין כיום חלופה ממשית למאות אלפי הטסים משדה דב ואליו. נתב"ג עמוס מאוד ואינו מסוגל לשמש חלופה ראויה לנוסעי שדה דב. לאילת וממנה אין רכבת או כבישים מהירים, לכן אסור לסגור את שדה דב ויש לאמץ את התוכנית לצמצם את השדה למסלול אחד במערב עם טרמינל קטן. שיווק הקרקעות של שדה דב לנדל"ן יכול להתבצע בהדרגה ממזרח למערב עד שראש הממשלה יעמיד את החלופה של שדה בים אותה הבטיח.
כך בין היתר עולה גם מדו"ח שביצע עוזי יצחקי עבור התאחדות המלונות אילת אשר בחן את המשמעויות מסגירת שדה דב. עוד על פי הדו"ח תוביל סגירת שדה דב לירידה משמעותית בהיקף מספר הטסים לאילת בשיעור של 22-41% בשנה. עוד צפויה בעקבות סגירת השדה, התייקרות במחירי הטיסות בין היתר מפאת הגידול הצפוי בביקוש לטיסות לעומת היצע מוגבל בעקבות קיבולת נתב"ג, הפחתה בתדירות הטיסות לאילת ומעבר לשימוש במטוסים גדולים. בסיכום הדו"ח ממליץ יצחקי לפעול להשארת שדה דב כשדה תעופה פעיל לתקופה נוספת של שלוש שנים לפחות ובזמן הזה לבחון את החלופה של השארת מסלול קבוע בשדה דב לצד קידום הליכי התכנון והבינוי של חלק מיחידות הדיור המתוכננות. במקביל לכך מציע יצחקי בדו"ח, כי סגירת השדה תבוצע רק בעיתוי בו תכניות הבניה תמצאנה ברמת בשלות גבוהה.
אז איפה היה בעל הקרקע עד היום? שהמדינה תשלם לו .
אין שום בעיה,
רק שראש עיריית אילת יתחיל לשלם לבעלי הקרקעות עליהן ממוקם השדה הזה דמי שימוש חודשיים והכל בסדר. חוצפה ועזות מצח לעשות שימוש בשדה תעופה הממוקם על אדמה פרטית בשעה שבעלי הקרקע החוקיים לא רואים מכך ולו שקל מזה עשרות שנים!