מבזקיםפוליטי / מדיני

"זו היתה הודעה היסטרית, אני מכיר את ביבי הוא קורס תחת הלחץ"

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד התייחס הערב (שלישי) להצהרה הדרמטית אמש של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "רוב אזרחי ישראל לא רוצים ראש ממשלה שכל מה שמעניין אותו זה כתבי האישום שלו."

לפיד אמר כי "האזרחים מבינים שזה מסוכן שרה״מ מנסה לפרק את שלטון החוק. זה מסוכן שהוא תוקף את היועץ המשפטי, את פרקליט המדינה ואת המפכ"ל שהוא בעצמו מינה, את עדי המדינה שהיו האנשים הכי קרובים אליו, את המשטרה, בתי המשפט, אפילו את מפקדי צה"ל. תקף גם אותי. אני גאה להיות חלק מהרשימה הזו.

אתמול קיבלנו הוכחה סופית למה חשוד בעבירות פליליות חמורות לא יכול להיות ראש ממשלה. זו לא היתה הודעה דרמטית, זו היתה הודעה היסטרית. אני מכיר את ביבי המון שנים" אמר לפיד, "הוא קורס תחת הלחץ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד הדגיש כי "מדינה עם אתגרים מורכבים לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה עם עצבים רופפים. השתלח בשלטון החוק בשידור חי כאחרון העבריינים. לא ניתן לנתניהו לגרור את המדינה איתו ביחד בדרך למטה. יש פה מדינה מר נתניהו. המדינה יותר גדולה ממך ויותר חשובה ממך.

צריך להגיד לנתניהו גם תודה על העבר. עשה גם דברים טובים. אבל אחרי אתמול ברור שאי אפשר להמשיך ככה. הוא כבר לא יטפל בשום דבר שנוגע לחיים האמיתיים של אנשים אמיתיים. זה לא מעניין אותו. אותנו כן. אותנו זה כל מה שמעניין." אמר יו"ר יש עתיד.

"אני יכול להכנס מחר בבוקר למשרד רה״מ ולהתחיל לעבוד" הסביר לפיד, "להוריד את הפקקים. לקצר את התורים במיון. להחזיר את ההרתעה מול החמאס בעזה. ללכת לועידה איזורית ולהתחיל את ההיפרדות מהפלשתינים. לשים סוף לכפיה החרדית. נבטל את חוק המרכולים, נחזיר את חוק הגיוס, נחזיר את לימודי המתמטיקה והאנגלית." לסיכום אמר, "אנחנו צריכים לצאת מפה הערב ולהסתכל לאנשים בלבן של העיניים ולהגיד להם: יותר מתמיד, יותר מאי פעם, באנו לשנות."

2 תגובות

Back to top button