חדשות הארץמבזקים

"קיבלתי התחייבות": לא יבוצע קיצוץ במרכיבי הביטחון ביו"ש

בהמשך לפעילותם של ח"כ דיכטר ויוגב: בוטל הקיצוץ המתוכנן במרכיבי הביטחון ביו"ש. יוגב: "מקווה שהדבר יביא לתחושת ביטחון ליישובי הספר בכלל וליישובי יהודה ושומרון בפרט".

לפני כחודש פורסם על קיצוץ מתוכנן של כ-20 אחוז במרכיבי הביטחון ביהודה ושומרון. לאחר פעילות משותפת של חברי הכנסת אבי דיכטר(הליכוד) ומוטי יוגב (הבית היהודי), הקיצוץ בוטל. בסיור ועדת החוץ והביטחון בעופרה, אותו יזמו השניים, שמעו חברי הועדה את ראשי המועצות ואת התוצאה הצפויה מהקיצוץ. דיכטר ויוגב הציפו את הטענות למשרד הביטחון וללשכת רה"מ, עד שזה נתן הוראה לבטל את הקיצוץ.

ישיבת ועדת החוץ והביטחון התקיימה על רקע גל הפיגועים שאירע לפני כשלושה שבועות בדרישה למנוע אותו. לכך מצטרף גם פיגוע הירי סמוך לבית אל השבוע, בו נפצע קל נהג אגד תעבורה. החשש הגדול שהביעו בהתיישבות הוא שהקיצוץ יפגע בביטחון היישובים, שישארו בלא מענה מספק מול התגברות האיומים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפנייתו ליו"ר הוועדה, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), הסביר יוגב כי "לא ייתכן שמקצצים בתקציב מרכיבי הביטחון בזמן התגברות הפיגועים". דיכטר הורה לכנס את הוועדה, בה אישרו הגורמים המקצועיים, ממשרד האוצר דרך מערך פיקוד העורף במשרד הביטחון, כי ניתנה הוראה חד משמעית שלא לקצץ וכי חלק מהמיזמים הקשורים למרכיבי הביטחון כבר יצאו למכרזים.

ח"כ אבי דיכטר: "בהמשך לסיור בבנימין ולאחר הפגישה עם ראשי הרשויות ביו"ש, היה ברור לי שאין מקום לקיצוץ במרכיבי הביטחון ביהודה ושומרון. הפעילות הנמרצת מול משרד הביטחון נשאה פרי וקיבלתי התחייבות שהקיצוץ לא יבוצע. בטחונם של תושבים ישראלים ביהודה ושומרון חשוב לי בדיוק כמו בטחונם של ישראלים בירושלים, תל אביב ואשקלון".

ח"כ מוטי יוגב: "קיבלתי טלפון מלשכת רה"מ ושר הביטחון שהיה ער למצב והבטיח לי שיהיו תשובות טובות לוועדה. אני שמח לבשר שאכן כך הסתבר, מרכיבי הביטחון נכנסו לתקציב והקיצוץ בוטל. אני שמח על תוצאות פעילות הוועדה ומקווה שהדבר יביא לתחושת ביטחון ליישובי הספר בכלל וליישובי יהודה ושומרון בפרט".

תגובת מועצת יש"ע: "אנו מודים לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, לסגן השר אלי בן דהן, לראש ועחו"ב ח"כ אבי דיכטר, לח"כ מוטי יוגב ולכל מי שסייע לנו לבטל את הקיצוץ במרכיבי הביטחון ביישובים. אנו העלנו את הנושא בישיבה של ראש הממשלה עם ראשי מועצת יש"ע וכן בדיון של ועדת חו"ב שהתקיים בעפרה לפני מספר שבועות, ואנו שמחים לראות כי הנושא אכן קודם.

בכל השנה, ובעיקר על רקע הפיגועים בשבועות האחרונים, אנו קוראים לעשות ככל שניתן על מנת לחזק את המענה הביטחוני ליישובינו".

צילום: דוברות ח"כ דיכטר

Back to top button