צרכנות

טיפול טבעי בחרדות

זהו סיפורה של יעל (שם בדוי). יעל היא אקדמאית שסיימה לאחרונה את התואר הראשון שלה בכלכלה וניהול עסקים. יעל מחפשת כעת עבודה מסודרת שבה תוכל להתפתח, לצבור ניסיון ולהתחיל את הקריירה שלה ברגל ימין. יש רק דבר אחד שמפריע ליעל בהתקדמותה והוא היגיינת הפה שלה. יעל סובלת מריקבון שיניים וחניכיים וריח רע מהפה. כתוצאה מכך, מעסיקים רבים נרתעים מלקבל אותה לשורותיהם ופוסלים אותה כבר בראיון הראשוני. וזה לא שיעל אינה מודעת לצורך לשמור על היגיינת הפה, אלא שהיא סובלת מחרדה מטיפולי שיניים. בכל פעם שיעל יושבת בכיסא רופא השיניים היא מתפרצת בבכי היסטרי, מתחילה לרעוד ואינה מאפשרת לרופא השיניים לבצע את עבודתו.

כולנו עלולים לסבול מחרדות

יעל אינה לבד. המוח שלנו מתוכנת לפחד ובימי קדם אכן הייתה לו סיבה טובה לכך. כשהעולם היה צעיר, נהג האדם לישון במערות. הוא היה חשוף לסכנות רבות – חיות טרף, אסונות טבע או שבט עוין. על כן, מוחו של האדם פיתח מנגנון הגנה מפותח שאפשר לו להיות רגיש לכל תנועה חשודה. בימינו, כאשר אנו ספונים בדירות בטון בטוחות, אין לנו סיבה לפחד מכל רשרוש עלה, אך המוח לא תמיד מבין זאת. לפיכך, הוא מפעיל את איתותי הסכנה גם כשאין בכך צורך. מסיבה זו, אנשים שחוו טראומה או מצב בלתי נעים עלולים לסבול מחרדות כתוצאה מחשיפה לגורם ה"עוין" – דיבור בפני קהל, בעל חיים גדול כמו כלב או סוס, חושך ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מה חווים בעת חרדה?

החרדה מעוררת בנו תגובות פיזיות והתנהגותיות בלתי נעימות. אלה כמה תגובות שכדאי לשים לב אליהן:

  • מחשבות טורדניות – אחד התסמינים הנפוצים יותר של החרדה הוא מחשבות טורדניות בלתי פוסקות. האדם מרגיש שעולמו חרב עליו ושרוי בפחד תמידי.
  • חוסר שינה – המחשבות הבעייתיות עלולות להוביל בסופו של דבר לחוסר שינה. במשך ימים שלמים, ואפילו שבועות, עלול האדם להתהפך מצד לצד מבלי היכולת להירדם.
  • מתח בשרירים – אדם החווה חרדה עלול לסבול מהידוק אגרופים או לסתות.
  • בעיות במערכת העיכול – מערכת העיכול רגישה לתסמיני חרדה. נפיחויות, גזים, שלשולים או עצירויות עשויים להיות תוצאה של חרדה.

טבעי זה הכי

בימינו קיימות שיטות שונות לטיפול בחרדות. השיטות הקונבנציונליות המוצעות לא אחת בבתי החולים או בקופות החולים עלולות לגרום לנזק. בדרך כלל מדובר בטיפול תרופתי כימי אשר עשוי גרום להשמת יתר, לחץ דם גבוה וכן לפגוע באיברים חיוניים כמו כבד. למרבה המזל, טיפול טבעי בחרדות הולך וצובר תאוצה בימינו. טיפול זה אינו מוביל לתופעות לוואי הפוגעות בגוף ומסייעות לאדם להתמודד עם תחושת החרדה בקלות. מבין השיטות האלה ניתן להזכיר צמחי מרפא, איורוודה, דיקור יפני, שיאצו, טווינה, יוגה ועוד.

גם לדיכאון יש פתרון טבעי

כל אחד מאתנו עלול לחוות תחושה בלתי נעימה של עצבות במשך יום או כמה ימים. פעמים רבות התחושה הזו עוברת מאליה. עם זאת, כאשר התחושה הבלתי נעימה מלווה את האדם במשך תקופה ארוכה, חשוב לבדוק אם לא מדובר בדיכאון. הדיכאון עלול להתבטא בכמה דרכים: מצב רוח ירוד, חוסר תיאבון, עייפות יתר או מחסור באנרגיה, ויתור על תחביבים, רגשי אשם, חוסר ערך, קשיי ריכוז או מחשבות על התאבדות. טיפול בדיכאון ללא כדורים יכול לסייע לאדם להתמודד עם תחושת הדיכאון. טיפול זה מסייע לאדם להגיע לכוח הריפוי באופן עצמאי, על ידי הדרכה ושימוש באמצעים כמו צמחי מרפא או טיפול השייכים לרפואה האלטרנטיבית. המטופל לומד לבטוח בעצמו ולגרום לגופו לצאת מהמצב הבלתי נעים שהוא נקלע אליו בעל כורחו.

 

Back to top button