חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

התפתחות משמעותית בפרשה שמסעירה את מערכת המשפט

הבוקר (רביעי) חלה התפתחות משמעותית בפרשה שמסעירה את מערכת המשפט בחודשים האחרונים על הגעתם של חוקרי המשטרה בביתו של החשוד המרכזי בפרשה, דמות בכירה במערכת המשפט.

החקירה בפרשה החלה בעקבות חומרים שהעבירה העיתונאית הדס שטייף לחוקרי להב 433 במשטרה לאחר שנאספו במהלך תחקיר שערכה. במסגרת חקירה הפרשה נחקרו גורמים נוספים והוטל צו איסור פרסום על הפרטים לבקשת מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), תת-ניצב יואב תלם.

יש לציין כי בעקבות המתרחש בלשכת עורכי הדין בחודשים ובשבועות האחרונים הודיעו אתמול המשנה לראש לשכת עורכי הדין ושניים מסגניו על התפטרותם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עורכי הדין משה טייב, מעיין אמודאי ושחר אורגד הודיעו כי אינם יכולים להמשיך לכהן בתפקידיהם במצב שנוצר והודיעו לנוה: "התנהלותך בחודשים האחרונים אינה תורמת לכבוד המקצוע". עו"ד אמודאי סגן ראש הלשכה וסגן יו"ר ועדת האתיקה הארצית ציין כי "כאשר איש ציבור נקלע למערבולת כזו, אסור לו לכבול אליו את הגוף שבראשו הוא עומד"

האם שלטונו של אפי נוה בלשכת עורכי הדין מתקרב לקיצו?

המשנה לראש הלשכה, עו"ד משה טייב, ושני סגניו של נוה, עורכי הדין מעיין אמודאי ושחר אורגד, שלחו מכתב לראש הלשכה ובו הודיעו לו כי הם פורשים מהקואליציה וכי אינם יכולים להמשיך לכהן תחתיו בשעה שמצבה של הלשכה רק הולך ומתדרדר. השלושה כאמור התפטרו מתפקידיהם.

נוה צפוי לעמוד לדין לאחר שנתפס לכאורה בשעת מעשה על ידי אנשי הביטחון בנתב"ג, בעודו מנסה לסייע לבת הזוג שלו להיכנס לישראל במרמה. נוה השעה את עצמו מחברותו בוועדה למינוי שופטים, אולם נכון לעכשיו הוא מתעקש להמשיך לעמוד בראש לשכת עורכי הדין, למרות החשדות החמורים נגדו.

"בשנים הראשונות הובלת את הלשכה בראש מורם והבאת אותה לפסגות חדשות, אולם כעוצמת הנסיקה – כך עוצמת ההתרסקות", כתבו לנוה שלושת הבכירים המתפטרים. "לשכת עו"ד איננה עסק פרטי של איש ולכן להבדיל "מהנהגת הלשכה" שבחרה לתמוך בך בפן החברי, אנו החלטנו להציב את הציבור בראש סדר העדיפויות, לוותר על כיסאותינו ולהתפטר מתפקידנו."

המשנה לראש הלשכה, עו"ד משה טייב, אמר כי "בעת הזו לא נותרה לנו ברירה אלא לקבל החלטה קשה וכואבת. אני מבין שאפי נמצא בסערת רגשות ואני מזדהה עם המצוקה האישית שלו, אך לטובת הלשכה וציבור עורכי הדין החלטנו להתוות את הדרך באמצעות דוגמה אישית ולהתפטר."

עורכי הדין משה טייב, מעיין אמודאי, ושחר אורגד סגני יו"ר הלשכה המתפטרים הוסיפו עוד כי "חשוב לנו לעשות את ההפרדה בין אפי נוה האדם, שלו אנו מאחלים מעומק הלב שיוכיח את חפותו ויחלץ מהתקופה הקשה שהוא חווה, לבין אפי נוה איש הציבור וראש לשכת עורכי הדין. כאשר איש ציבור נקלע למערבולת כזו, אסור לו לכבול אליו את הגוף שבראשו ולפגוע בו."

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button