חדשות הארץמבזקים

ראשי רשויות נגד המיצ"ב: "מבחני המיצ"ב אינם ממלאים את יעדם"

אחרי ועדי ההורים והסתדרות המורים, גם ראשי רשויות ומועצות אזוריות יוצאים נגד מבחני המיצ"ב: "כל עוד לא ייערך דיון משמעותי על תכליתם ומשמעות תוצאותיהם, אין כל תוחלת בהמשך קיומם", כתבו לשר בנט.

בימים האחרונים נחשף הציבור למחדלה הגדול של מערכת החינוך המבקשת למדוד ולהשוות בין תלמידים לתלמידים, זאת במקום הקניית תכנית לימוד סדורה ומתוקצבת בהתאם ומתן מענה לצרכים האמיתיים של תלמידים ישראל בכל הקשור לצמצום הפערים בחינוך.

פורום ה-15 – פורום הערים העצמאיות במרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות – הודיעו על החרמת מבחני המיצ"ב. במכתב ששיגרו ביום ראשון השבוע לשר החינוך נתלי בנט כתבו ראשי הערים והמועצות: "אם ‏האמנו ‏כולנו ‏כי ‏כוונות ‏המשרד‏ בעריכת‏ מבחני ‏המיצ"ב‏ הייתה לבדוק‏ לאשורה‏ את ‏רמתם ‏של ‏תלמידי ‏ישראל ‏ובהתאם ‏לתוצאות ‏בדיקה ‏זו ‏להקצות ‏משאבים‏ מתאימים,‏ הרי ‏שבפועל‏ ראינו‏ כי‏ מבחנים‏ אלה‏ יצרו‏ לחץ‏ אדיר ‏על ‏מנהלי‏ בתי‏ הספר‏ ומורי מוסדות ‏החינוך ‏לפעול ‏להעלאת ‏ההישגיות ‏תחת ‏חתירה ‏אחר ‏המטרה‏ האמיתית".‏

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מבחני המיצב

ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג' אמר "אנחנו בעד כלים למדידת והערכת יעדים, אבל זה מוכרח להיות מותאם ליעדים של כל בית ספר. המיצ"ב, במתכונת הנוכחית, לא מוכיח את עצמו ולא אפקטיבי. בתי הספר רואים במיצב כיעד, דוחים הכל ומתמקדים רק במיצב- וזה פוגע בלמידה של כלל בתי הספר." עוד הוסיף חג'ג' "יש הסכמה גורפת שמבחני המיצ"ב אינם ממלאים את יעדם כפי שהוגדרו בתחילת הדרך, ולהפך, כולנו נחשפנו לתופעות פסולות ולעיוות הקיים בשיטה, כאשר תלמידים חלשים לא נבחנים במקומות מסוימים והמנהלים נמצאים תחת מכבש לחצים. לא ייתכן לייצר פיקוח רגולטיבי שמכביד על עבודת המנהלים." חג'ג' מציע "צריך לעבור לשיטה של אבחון אפקטיבי, הגברת הפיקוח הקפדני בכל בית ספר וכיתה, ומדידת הישג כל תלמיד באופן אישי ומותאם, עם צוות המורים וההנהלה. אנחנו כל הזמן מודדים את התלמידים ולא מודדים את עצמנו, את שיטות הלימוד, האם הן מותאמות ומה לא עשינו שאפשר לעשות כדי לשפר את הלמידה."

ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג'

Back to top button