צרכנות

כמה עולה לצבוע את הבית והאם משתלם לעשות את זה לבד?

אין דרך יעילה מצביעה של דירה על מנת לשדרג את חלל המגורים בתקציב מינימלי ובתוך זמן קצר אך כדי לקבל תוצאות טובות, צריך לזכור שצביעת קירות היא קצת יותר מהברשה או גלגול של רולר ושישנם עוד פעולות שצריך לדעת לבצע אותן באופן הנכון שאם לא כן, אתם עשויים להגיע לתוצאות מאוד בינוניות – וזה עוד במקרה הטוב.

איך לצבוע את הדירה באופן הנכון, כמה יעלה לכם להזמין צבעי וכמה תוכלו לחסוך אם תצבעו אותה בעצמכם – בכתבה שלפניכם.

כמה עולה לצבוע את הדירה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחיר צביעת דירה נקבע על פי מספר פרמטרים כגון גודל הדירה שצריך לצבוע, מה מצב הקירות (ככל שמדובר בכמות תיקונים רחבה יותר, כך המחיר יעלה), האם הקירות כהים ומצריכים צביעה בעוד שכבות של צבע וכדומה.

מכאן שהשונות במחירים יכולה להיות מאוד רחבה ומחיר צביעת דירה כפי שניתן לראות במחירון ינוע בין 580 ₪ לצביעה של חדר ויעלה ככל שמדובר בצביעה של בית גדול או כאשר מדובר בעבודות מיוחדות.

מעבר לכך צריך לקחת בחשבון שהמחיר יעלה בצביעת דירה מאוכלסת ב-30% לערך ובעוד 20% כאשר תרצו לצבוע גם את התקרה.

האם לצבוע לבד או שכדאי להזמין צבעי?

כדי לקבל את ההחלטה הנבונה צריך לשקול כמה דברים. ראשית, כפי שראיתם במחירון, ככל שהדירה גדולה יותר, כך המחיר לצביעת חדר הולך ויורד ולכן בדירות גדולות הכדאיות היחסית בהזמנת צבעי גדלה בהתאם.

מעבר לכך צריך לשקלל כמה פרמטרים נוספים:

  1. מצב הדירה – ככל שמדובר בדירה מוזנחת יותר או ככל שצריך לבצע יותר תיקונים בקירות, כך יש צורך ביד מקצועית. תשאלו את עצמכם אם יש לכם את הידע להתמודד עם המטלה? הדבר נכון גם במקרים שמעוניינים ליישם צבעים מיוחדים כגון שליכט אקרילי שמחייב ידע מקצועי.
  2. יכולות מקצועיות – האם צבעתם בעבר דירה דומה או שבצעתם עבודות צבע ברמה דומה? אם התשובה לכך שלילית, אתם עשויים למצוא את עצמכם בסיטואציה לא ממש נעימה. אל תתפתו והזמינו צבעי. לעומת זאת, אם יש לכם את היכולות ואת הזמן, בהחלט ניתן לחסוך כמה מאות שקלים ואפילו יותר.
  3. דירה שכורה – דווקא בדירות שכורות קל יותר לצבוע את הקירות מפני שבדרך כלל מדובר בדירות שמוחזרות לבעל הנכס כשהן צבועות ומסודרות ולכן צביעה בשכבה אחת יכולה להספיק ולא צריכים להיות צבעים מקצועיים כדי לעשות את זה.

איך לבחור את הצבע הנכון?

עוד לפני שמתחילים לעבוד, צריך לבחור את הצבע שבו אנו עומדים לצבוע את הדירה. לעתים קרובות אנשים נוטים להתבלבל אל מול המגוון הרחב אך בפועל הבחירה צריכה להיות מאוד פשוטה ובהנחה שאתם לא מעצבי פנים, אל תחפשו הרפתקאות ולכו על המוכר והיפה.

  1. בחרו בצבע שיתאים לשאר חלקי הבית.
  2. צבע בהיר יוצר מראה של חלל גדול יותר ביחס לצבע כהה שמצר את החלל.
  3. מרבית הצרכנים בישראל מעדיפים את הצבע הלבן.

המסקנה המתבקשת היא לבחור בצבע לבן או בגוון בהיר קרוב אליו (שמנת) שיתאים לשאר חלקי הדירה לרבות הרהיטים ושיצור מראה נקי ומאוורר.

אז איך אתם עומדים לצבוע את הבית? זכרו שעבודה טובה מתחילה בתכנון וככל שתשכילו לעבוד על פי כללי האצבע שסקרנו, כך תוכלו להגיע לתוצאות טובות במחיר סביר ואולי אפילו זול בהנחה שתצליחו לעמוד במשימה בכוחות עצמכם.

 

Back to top button