חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

בעקבות פרשת אפי נוה: "להקים ועדת חקירה לבחינת מינויי השופטים"

בעקבות פרשת אפי נוה שהותרה לפרסום אתמול, פנתה היום (חמישי) התנועה לאיכות השלטון במכתב דחוף לרה"מ וליועמ"ש בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבחינת מינויי כל השופטים שמינתה הוועדה למינוי שופטים בעת שכיהן בה עו"ד אפי נוה. "מדובר בפגיעה כה חמורה, שמחייבת בחינה מעמיקה ורוחבית של כל הליך מינוי השופטים בשנים האחרונות. החברה הישראלית לא יכולה להרשות לעצמה לאבד את אמון הציבור במערכת המשפט האמונה על שלטון החוק במדינה"

בימים האחרונים התפרסמו בתקשורת דיווחים על חקירה משטרתית בעניין תפקודה של הוועדה למינוי שופטים בכלל ותפקודו של יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אפי נוה בפרט. במסגרת החקירה עולים חשדות לעבירות חמורות של המעורבים בה, בכללן עבירות של קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים בכל הנוגע למינויים של שופטים. על פי המידע שהותר לפרסום עד כה, מדובר בעבירות חמורות של פגיעה בטוהר המידות שיש בהן להטיל צל כבד על התנהלות הועדה בכללותה.

בתנועה לאיכות השלטון ציינו כי הוועדה למינוי שופטים היא קודש הקודשים של מערכת המשפט ועל כן נדרשת ממנה התנהלות ללא רבב והתנהגות אתית מן המעלה הראשונה. כל חריגה מרף שכזה מהווה פגיעה קשה בראש ובראשונה ברשות השופטת עצמה. ככל שעולים ספקות לגבי תקינות ההחלטות של הוועדה, כך הולך ומתערער אמון הציבור במערכת המשפט ובשלטון בכלל, והמחיר הציבורי לכך עלול להיות קשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמרו בתנועה לאיכות השלטון כי החברה הישראלית לא יכולה להרשות לעצמה את אבדן אמון הציבור במערכת המשפט האמונה על שלטון החוק במדינה. פגיעה כזו, בלשון המעטה, עשויה להיות האבן הראשונה בחורבן היסודות הדמוקרטיים עליהם נשענת מדינת ישראל.

מדובר בפגיעה כה חמורה, המחייבת בחינה מעמיקה ורוחבית של כל הליך מינוי השופטים בשנים האחרונות, ובשל כך מחייבת הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית ובלתי תלויה. על כן, פנתה התנועה לאיכות השלטון לרה"מ נתניהו וליועמ"ש מנדלבליט, בבקשה שיורו על הקמתה של ועדת חקירה שכזו.

Back to top button