חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

פרשה 1131: יעקב שמעון ויוסי בן דהן נידונו לעונש מאסר בפועל

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את יעקב שמעון, המכונה "אכא", בעבירות קשירת קשר לביצוע פשע וחבלה בכוונה מחמירה וגזר עליו 7 שנות מאסר בפועל וכן הרשיע את יוסי בן דהן בקשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נשק וגזר עליו 18 חודשי מאסר. השניים הואשמו במסגרת פרשה 1131.

על פי כתב האישום המתוקן בו הודו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון לאחר הליך גישור, החל ממועד שאינו ידוע במדויק, ועד סמוך לשנת 2008, חברו הנאשמים ואחרים לביצוע עבירות פליליות שונות בעיר ראשון לציון.

על רקע חשדם של אכא, עמית פוגל ואחרים כי חבורת מוסלי עומדת מאחורי רצח חברם קסטרו, הם קשרו קשר עם אחרים להביא למותם של בני חבורת מוסלי, ובן דהן סייע להם בניסיון לעשות כן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לשם הוצאת תוכנית הרצח אל הפועל, הצטיידו פוגל ואכא בכלי רכב גנובים ובכלי נשק ותכננו לארוב לאלי מוסלי, שי מוסלי ואביאל וואהל, בדרכם חזרה משדה התעופה, ושם לירות בהם ולגרום למותם. בן דהן סייע לאכא, בכך שהשיג עבורו כלי נשק והסליקם, וכן לקח ממנו את הטלפונים הניידים שלו בסמוך ליציאתו לפעילות. זאת, על מנת להקל על אכא את ביצוע העבירה ולהרחיק את המשטרה ממקום הימצאו באותה עת. בסופו של יום, נעצר אכא על ידי משטרת ישראל במהלך ההתארגנות לביצוע העבירה, ובשל כך העבירה לא הושלמה.

השיקולים להגעה להסדר בתיק זה הינם העובדה שהנאשמים הודו באופן מלא בעובדות כתב האישום המתוקן, חלוף הזמן והעובדה ששמעון הורשע בעבר בביצוע עבירות נשק בגין אותו מקרה. בהמשך, לאחר גיוס עד המדינה א.א התבררה מעורבותו המלאה של אכא באירוע שלמעשה היה ניסיון פגיעה חמורה באמצעות ירי והוא הואשם בשנית גם בעבירה זו.

אילוסטרציה

Back to top button