חדשות הארץמבזקים

אסון בנשר: תנור חימום גרם לשריפה בדירה, בת 80 נספתה

הבוקר (שבת) מעט לאחר השעה 06:30 הוזעקו צוותי החירום וההצלה לדירת מגורים ברחוב מרדכי בר מוחא בנשר בעקבות דיווח על שריפה שפרצה בקומה השנייה בבניין בן 3 קומות.

שלושה צוותי לוחמי אש פעלו בדירה לכיבוי השריפה ובמקביל ערכו סריקות לאיתור לכודים. במהלך הסריקות איתרו לוחמי האש גופת אישה. גבר נוסף חולץ מהדירה עוד טרם הגעת כוחות הכיבוי והועבר לטיפול של צוותי מד"א.

צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף

חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותה של האישה כבת 80 שאותרה בדירה עם כוויות קשות וללא סימני חיים ופינו לבית החולים רמב"ם בחיפה שני נפגעים במצב קל, גבר כבן 80 וגבר כבן 50 כשהם סובלים משאיפת עשן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פראמדיק מד"א עופר ויניק סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אש ועשן בדירה בקומה השנייה בבניין המגורים. גבר כבן 80 חולץ מהדירה ע"י שכן כבן 50, שניהם היו בהכרה וסבלו משאיפת עשן. מיד הענקנו להם טיפול רפואי שכלל העשרה בחמצן והם פונו לבי"ח רמב"ם תוך כדי המשך טיפול כשמצבם יציב. כוחות הכיבוי שפעלו במקום כיבו את השריפה וביצעו סריקה בדירה. הם איתרו נפגעת מחוסרת הכרה שסבלה מכוויות קשות. נכנסו לדירה על מנת להעניק טיפול רפואי אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה."

צילום: דוברות מד"א

צילום: דוברות מד"א

צוות חוקרי הדליקות ממחוז חוף של כבאות והצלה בראשות סגן טפסר רן לוי הגיעו לזירה ועם תום בחינת הממצאים הגיעו למסקנה כי הגורם לפרוץ הדליקה נעוץ בתנור חימום אשר פעל בסמוך למיטה.

בדיקת נסיבות האירוע נמשכת בשיתוף המשטרה וגורמי מקצוע של שירותי הכבאות.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף

בכבאות והצלה לישראל שבים וקוראים לציבור הרחב להימנע משימוש בתנורי ספירלה ודומיהם בהם מתקיימת קרינת חום ישירה, על אחת כמה וכמה ללא השגחה. יש להרחיק אמצעי חימום מבדים כדוגמת שמיכות וכל חומר דליק אחר.

עוד הדגישו בשירותי הכבאות כי גם במקרה הזה, גלאי עשן שעלותו זניחה היה ביכולתו להתריע בזמן ולהביא לסיום אחר לגמרי של האירוע המצער. גלאי העשן מספק התראה בשלב מוקדם של השריפה ומאפשר זמן תגובה ומילוט.

מפקד תחנה אזורית חיפה טפסר משנה אברהם תמרי וראש עיריית נשר מר רועי לוי סיכמו על מבצע רכישת והתקנת גלאי עשן מצילי חיים בבתי מגורים ברחבי העיר ובדגש על אוכלוסיות הנמצאות בקבוצות הסיכון כדוגמת קשישים ונכים.

טפסר משנה תמרי אמר, "אני קורא לכל רשות מקומית לצאת במבצע שכזה. לוחמי האש שלנו ירתמו לסייע בהתקנה ובהסברה מקיפה מתוך מטרת העל שלנו שהיא הצלת חיים"

צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף

Back to top button