חדשות הארץמבזקיםסוריה

צה"ל תקף מטרות צבאיות בסוריה של כוח קודס האיראני וצבא סוריה

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (שני) בשטח סוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני, וכן סוללות הגנה אווירית סוריות.

בצה"ל הבהירו כי התקיפה נגד יעדי כוח קודס בוצעה בתגובה לשיגור טיל קרקע-קרקע שבוצע אמש על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בצפון רמת הגולן. הטיל יורט על ידי לוחמי "כיפת ברזל".

המטרות הצבאיות השייכות לכוח קודס בסוריה שהותקפו: אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם אתר בשדה התעופה דמשק בין לאומי, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

במהלך התקיפה בוצע ירי של עשרות טילי קרקע-אוויר סוריים על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הותקפו על ידי צה"ל גם מספר סוללות הגנה אווירית סוריות.

צילום: דובר צה"ל

בצה"ל אמרו כי התקיפה האיראנית לעבר שטח ישראל אתמול היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי ניסיונות ההתבססות האיראנית בסוריה, ולסכנה שהם מהווים למדינת ישראל וליציבות האזורית. צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

עוד נמסר כי צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל. צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול ככל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי ישראל.

בעקבות האירועים אתר החרמון לא נפתח היום למבקרים. לפי שעה השגרה נמשכת ואין הנחיות נוספות לעורף. יש להישמע להוראות פיקוד העורף שיעודכנו באם יידרש.

אלון פרידמן מנכ"ל אתר החרמון. צילום אתר החרמון

כמו כן, הארגון הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי 11 בני אדם נהרגו בתקיפה.

תיעוד התקיפות והיירוטים הלילה מעל שמי דמשק

Back to top button