חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

חמאס: "חשפנו תוכנית של ישראל לרגל אחר מרוואן עיסא"

בעיתון הלבנוני אל-אחבאר דווח כי חמאס הצליח לחשוף ולסכל תוכנית מבצעית של ישראל לרגל אחר סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מרוואן עיסא.

מקורות בארגון חמאס אמרו לעיתון הלבנוני כי חמאס הצליח למנוע מישראל לעשות שימוש באמצעים טכנולוגיים שהוכנסו לרצועת עזה במטרה לעקוב אחר בכירי הארגון ובראשם מרוואן עיסא, יד ימינו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף ומי שאחראי על פרויקט המנהרות והקשר עם האיראנים.

בדיווח נמסר כי חמאס איתר ציוד ריגול שהתקין אחד ממשתפי הפעולה עם ישראל בסמוך לביתו של מרוואן עיסא במחנה הפליטים אל בוריג'. המכשור היה להעביר את גלי הקול מביתו של עיסא ולשדר למכשור טכנולוגי הנמצא בישראל. המכשור אותר במהלך סריקות מקיפות ונרחבות שבוצעו בכל האזור לאחר חשיפת הכוח הישראלי בחודש נובמבר האחרון בח'אן יונס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחמאס אמרו כי משתף הפעולה שנחשף נעצר לאחר שהתברר כי הטמין ציוד ריגול רב בסמוך לביתו של מרוואן עיסא ובאזורים סמוכים. על פי אותם גורמים בחמאס משתף הפעולה שנעצר הודה בנוסף כי קיבל מגורמים ישראליים מכשיר אותו התקין במקום נסתר ברכב השייך לאחד מהנהגים של מרוואן עיסא שמלווה אותו, שמטרתו הייתה להעביר בזמן אמת את השיחות המתנהלות ברכב, זאת בנוסף לציוד מעקב שמספק את מיקומו המדויק של הרכב לחדר בקרה בישראל.

יש לציין כי ישראל רואה במרוואן עיסא לגורם משמעותי בארגון הטרור חמאס. עיסא למעשה הוא היד המבצעת של מפקד הזרוע הצבאית מוחמד דף. הוא זה שאחראי לפרויקט המנהרות, לקשר הישיר עם איראן ולהקמת יחידות קומנדו חדשות בארגון המאומנות לפגוע בישראל.

בעיתון ציינו כי זו אינה הפעם הראשונה שנחשף ניסיון כזה של מערכת הביטחון הישראלית לרגל אחר מרוואן עיסא. לפני מספר חודשים חשף חמאס ציוד ריגול שהותקן על רשת תקשורת פרטית באזור שבו הוא מתגורר. לטענת חמאס ישראל פועל בטקטיקות שונות מאז נחשף ציוד הריגול והכוח הישראלי שפעל על מנת להטמיע ציוד טכנולוגי נוסף בעזה.

אותם גורמים בחמאס הזכירו את חשיפת הכוח הישראלי בחודש נובמבר האחרון וציינו כי במסגרת חקירת האירועים נעצרו 45 משתפי פעולה עם ישראל. בין היתר הם ציינו כי נתפס ציוד טכנולוגי רב בעל מידע אסטרטגי שאמור להדאיג בישראל את גורמי המודיעין. חלק ממשתפי הפעולה הודו בריגול לטובת ישראל ובכך שפעלו לשם מעקב אחר בכירים בגדודי אל קסאם ופלוגות אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. "משתפי הפעולה חשפו את השיטות בהן נוקטת מערכת הביטחון בישראל לגיוס סוכנים הפועלים תחת חסותה בתוך רצועת עזה. היום קל לנו יותר לזהות משתפי פעולה כאלה ולסכל את התוכניות המודיעיניות של ישראל". אמרו הגורמים לעיתון.

מרוואן עיסא. לא מצטלם

Back to top button