חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

הפעימה השלישית: הכסף הקטארי, 15 מיליון דולר בדרך לעזה

השגריר הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, אמר כי הפעימה השלישית בסך 15 מיליון דולר יועברו השבוע לרצועת עזה. "הפעם הכסף לא יגיע במזומן במזוודות כמו בפעמים הקודמות ויהיה מנגנון חדש לחלוקת הכסף"

ישראל אישרה את העברת הכספים לאחר עיכוב של שבוע בשל המצב הביטחוני. שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן תקף אתמול את ראש הממשלה נתניהו עם צאתו לביקור מדיני בצ'אד ואמר כי "זהו המשך תהליך הכניעה לטרור ולחמאס ושום ביקור מדיני באפריקה לא יוכל לחפות עליו. ממשלת ישראל חייבת להפסיק את העברת הכסף הקטארי, הדלק וכל ציוד נוסף לעזה ולהתנות כל הטבה לעזה בשחרורם של חיילינו ואזרחינו הנמצאים בשבי החמאס!"

שמחה ולאה גולדין, הוריו של הדר גולדין המוחזק בידי חמאס הגיבו לפרסומים על כך שישראל אישרה את העברת הכסף הקטארי לרצועה ואמרו כי "העברה בנקאית לחמאס – פשיטת רגל מוסרית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריהם, "ממשלת ישראל פיתחה כלי חדש כדי לחזק את הטרור של החמאס בעזה, אחרי שהממשלה חטפה ביקורת קשה ונוקבת על העברות הכספים במזוודות מזומנים, הכסף הועבר אתמול בהעברה בנקאית ישירה בין ממשלת ישראל לבנק של חמאס."

הם ציינו כי "מדובר בהעברה בנקאית שמהווה פשיטת רגל מוסרית. כל זה קורה מבלי לדרוש מקטאר תמורה בסיסית של השבת החיילים והאזרחים המוחזקים בידי חמאס, תוך הפרה בוטה של החוק הישראלי והדין הבינלאומי."

צילום: paltimes

Back to top button