חדשות הארץמבזקים

נתניהו בטקס בנמל התעופה "רמון": "נזכור לעד את אילן, אסף ורונה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ ובני משפחת רמון, המריאו הבוקר (שני) בטיסת בכורה מנתב"ג לטקס חנוכת נמל התעופה "רמון" ע"ש אילן ואסף רמון – אילת.

צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

ראש הממשלה, שר התחבורה וילדי משפחת רמון- טל, יפתח ונועה נטעו עצי זית בפתח הטקס לרגל ט"ו בשבט, ולאחר מכן גזרו את הסרט עם מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות.

צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס חנוכת נמל התעופה "רמון" ע״ש אילן ואסף רמון כי "הנמל החדש יעצים את הפריחה חסרת התקדים ביחסינו הבינלאומיים. לכך מצטרף כמובן שיתוף הפעולה המתהדק בינינו למדינות באסיה, באפריקה, בעולם הערבי ובעולם המוסלמי. חזרתי בלילה מצ'אד. יבואו לכאן מטוסים מהדרום, מהמזרח וגם מהצפון. זה שינוי עצום בנגישות של ישראל ובמעמדה הבינלאומי. אנחנו פותחים אפשרויות חדשות לטיסה מעל ארצות באזורי מפתח."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו הוסיף כי "רונה, ממנה נפרדנו בחודש שעבר, זכתה להשתתף בטקס קריאת הטרמינל על שם אהוביה. התעלות הרוח שלה כשניצבה ממש כאן נוסכת בנו השראה מתמדת. נזכור לעד את אילן, אסף ורונה, ותמיד נוסיף לעמוד לצדכם – טל, יפתח ונועה."

צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בטקס:

"ביום ההיסטורי הזה, לפני רגע קט, כאן מעבר לפינה נטענו עץ באדמת המדבר, וכעת אנו נושאים מבטנו מעלה לשמי הערבה. החזון הציוני מתגשם כאן, מן המסד עד הטפחות: נעיצת שורש בקרקע המולדת – ובד בבד נסיקה לפסגת ההצלחה, על כנפי מעוף גדול. היום השלמנו מפעל לאומי. שנים של עבודה והשקעה כבירה, שדה התעופה 'רמון' ישמש את הדור הזה, ואת הדורות הבאים. אנחנו נוטעים, אנחנו בונים, אנחנו מפתחים את מדינת ישראל – למען ילדינו, נכדינו, נינינו.

פה, בתמנע, מתגשמים שלושה יעדים לאומיים עיקריים: הראשון – קידום התעופה הלאומית; השני – הפרחת הנגב והערבה; השלישי – הוספת נדבכים לבניין יחסינו עם מדינות העולם. רעיון התעופה העברית ליווה את תהליך התחייה של עמנו עוד מימי הרצל. הרצל דיבר וחזה שכלי טיס ישייטו במרום בשמי העולם ובשמי ארצנו.

ההיסטוריון הנודע פרופ' יוסף קלוזנר, שהיה אחד המורים של אבי, אני זוכר אותו מילדותי, כתב בשנות ה-30: היו ימים שבהם הביטוי 'אנשי אוויר', שמבזבזים את זמנם על 'עסקי אוויר', היה שם גנאי לאומה, אבל עכשיו הפכנו לחלוצי תעופה – לאנשי אוויר, במובן הנאה של מושג זה. כיום, אנו מרחיבים את מהפכת התעופה עשרת מונים. יש לנו תעופה אזרחית שמצטיינת ומתרחבת בכמות ובאיכות, יש לנו כמובן גם תעופה צבאית עוצמתית – בדמות חיל האוויר על יכולותיו האדירות.

אמש הלם חיל האוויר בעוצמה במטרות איראניות בסוריה, לאחר שאיראן שיגרה משם טיל לעבר שטחנו. איננו עוברים לסדר היום מול מעשי תוקפנות אלה כמו ניסיונות איראן להתבסס צבאית בסוריה, ומול ההצהרות המפורשות של איראן, שבכוונתה להשמיד את ישראל, כפי שאמר רק עכשיו מפקד חיל האוויר של איראן.

אנו פועלים גם נגד איראן וגם נגד הכוחות הסורים שמסייעים לתוקפנות האיראנית. מי שמנסה לפגוע בנו – אנו פוגעים בו. מי שמאיים להשמיד אותנו- יישא במלוא האחריות.

באשר לתעופה האזרחית, שדה התעופה החדש הזה מתווסף לנתב"ג-לוד. הוא מתווסף בעצם כתוספת האזרחית הראשונה של שדות תעופה למדינת ישראל. הוא יהיה מוקד שוקק פעילות – של טיסות פנים וטיסות חוץ. הוא גם ייתן לנו עוד יכולות אסטרטגיות חשובות – בזמני שגרה, ובהתאם לצורך בזמני חירום. הוא מוסיף שדה אזרחי נוסף למדינת ישראל, כדי שעורק התעופה האזרחי החיוני כל כך בתפקודה של מדינה מודרנית לא יינתק. הִתְאַמְנוּ את האורך של מסלולי ההמראה והנחיתה לכל מטוס, ולא משנה מה גודלו. ציי מטוסים יוכלו לעגון כאן ולהמריא מכאן לקצות תבל.

היעד השני בחזון שלנו הוא הפרחת הנגב. אנו משנים את פני הנגב בצורה מרחיקת לכת – באמצעות סלילת כבישים, פריסת מסילות רכבת, הורדת יחידות צה"ל דרומה, בנייה מואצת בערים, עיבוי יישובים, ודאגה לאיכות החיים של מאות אלפי התושבים, יהודים ולא יהודים. תמצית המדיניות שאני דוגל בה היא השקעה ממשלתית בתשתיות, עם עידוד השקעות-הון מצד יזמים פרטיים. זה שילוב כביר והוא מה שמחולל את כל השינוי. זה חזון הנגב שלי וזה גם חזון הגליל שלי, שילוב של השקעות ממשלתיות והשקעות פרטיות יחד, זה יוצר את הפריחה ואת השינוי.

נמל התעופה 'רמון' ייתן תאוצה נוספת, עצומה בהיקפה לנגב, לערבה ולעיר אילת. 70 שנה אחרי הנפת דגל הדיו באום-רשרש, השער הדרומי של המדינה מקבל תוספת כוח – בתחבורה, במסחר, בתעסוקה, בתיירות, בנגישות מוגברת אל פנים הארץ ובדילוג קל לחוץ לארץ. אילת וסביבתה תהיינה עוגן של שגשוג. שמחתי, אדוני ראש העיר, לשמוע שהתיירות באילת ואילת מדורגת יותר ויותר בדירוג הבינלאומי העולה. בכל זאת, יש תנאי מקדים והתנאי הזה הוא הבטחת הביטחון. כולכם יודעים מה חוללנו בנגב גם בשטח זה.

הגדר שהקמנו בגבול מצרים לאורך למעלה מ-200 ק"מ בלמה כליל את המסתננים מסיני. הגדר המזרחית בערבה, היא כאן מאחורינו – כולל סביב שדה התעופה – תיתן לנו, בשילוב אמצעים נוספים, מעטפת הגנה מפני איומי הטרור של האיסלאם הקיצוני. אנחנו נשלים את הגדר לאורך כל הגבול המזרחי שלנו, נקיף את מדינת ישראל בגדרות ההגנה, נאפשר כביש מהיר מאילת ועד מטולה וקשר רכבתי וקשר כבישי ללא רמזורים, כפי שנהוג במדינות העולם, הגיע הזמן.

צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

באשר ליעד השלישי – הנמל החדש יעצים את הפריחה חסרת התקדים ביחסינו הבינלאומיים. ישראל הופכת בשנים האחרונות ליעד תיירותי מבוקש. ב-2018 ביקרו אצלנו למעלה מ-4 מיליון תיירים, זה שיא של כל הזמנים- הם הכניסו למדינה 22 מיליארד ש"ח רק בשנה הזאת. שיעור הישראלים שיוצאים לחו"ל אף הוא שובר שיאים, הן בזכות העלייה ברמת החיים, והן הודות למדיניות 'השמיים הפתוחים' שהנהגנו עם ישראל (כץ) לפני שש שנים.

לכך מצטרף כמובן שיתוף הפעולה המתהדק בינינו למדינות באסיה, באפריקה, בעולם הערבי ובעולם המוסלמי. חזרתי בלילה מצ'אד, קיוויתי לנחות כאן אבל אמרו לי שאני אחכה כמה שעות אז באנו מהצפון, אבל יבואו לכאן מטוסים מהדרום, מהמזרח וגם מהצפון. זה שינוי עצום בנגישות של ישראל ובמעמדה הבינלאומי.

אנחנו פותחים אפשרויות חדשות לטיסה מעל ארצות באזורי-מפתח. נתיבי הטיס מתקצרים, ועלויות הטיסה מופחתות. אני מקווה שאנחנו נוכל בקרוב לטוס דרך כאן וגם ישירות מנתב"ג לאפריקה בטיסה מקוצרת, ממצרים לצ'אד, משם אפשר להמשיך כמובן לברזיל ולמדינות דרום אמריקה. ישראל נפתחת לעולם, היא לא קצה מבודד, היא הופכת להיות למדינת ציר.

שלושת היעדים הללו – קידום ענף התעופה, פיתוח מרחבי הנגב והמשך התנופה בקשרי החוץ שלנו, מתלכדים יחד. הם באים לידי ביטוי בנמל 'רמון', ששמו מנציח את יקירי העם: אילן ואסף רמון ז"ל. כטייס בחיל האוויר, אילן השתתף בתקיפת הכור הגרעיני בעיראק ב-1981 – כי הוא האמין שעלינו למנוע שואה נוספת. כאסטרונאוט במעבורת החלל 'קולומביה', הוא ייצג אותנו בגאוות אין קץ מחוץ לגבולות כדור הארץ. אין מישהו שלא זוכר את האימונים שלו, את הדברים שלו, את ההמראה שלו השמיימה ושלא נתמלא בגאווה כבירה, גם על כברת הדרך הזאת שעשתה מדינתנו ושעשו טייסינו.

אסף, שהלך בעקבות אביו, הגשים את חלומו להיות טייס. הוא שאף למצוינות בכל תחנות חייו, אבל לדאבון לבנו הוא נספה בטיסת אימון, והכאב היה כביר והורגש בכל לבבות העם. לא תמיד הכאב הלאומי שווה לכאב האישי, אף פעם אי אפשר להשוות לגמרי, אבל אני חושב שרונה יקירתנו וגם בני המשפחה הרגישו את עוצמת הצריבה בלב העם מהאסון הכפול הזה.

רונה, ממנה נפרדנו בחודש שעבר, זכתה להשתתף בטקס קריאת הטרמינל על שם אהוביה. התעלות הרוח שלה כשניצבה ממש כאן נוסכת בנו השראה מתמדת. נזכור לעד את אילן, אסף ורונה, ותמיד נוסיף לעמוד לצדכם – טל, יפתח ונועה.

ידידיי, בעוד כמה ימים, כשאולמות הנוסעים יתמלאו, כשגלגלי המטוסים ירוצו על המסלול וכשבשמי תמנע תפציע תנועת הלוך ושוב – לבנו יתרחב משמחה. הבאנו ברכה למדינת ישראל, הזנקנו את הנגב לעתיד חדש ועשינו צעד ענק בתולדות התעופה הישראלית. נגביה עוף ונרחיב כנף מאופק לאופק. חג שמח לכם, חג שמח לאילת וחג שמח למדינת ישראל."

Back to top button