מבזקיםמשפטי/פליליתאונות דרכים

שיבש מהלכי משפט: אישום נגד חברו של דורס אילון שלו-אמסלם

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד הלל דוד דייויס בגין שיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב האישום, בתאריך 26/7/18 נסעו הנאשם ואלי בר זכאי לבקר חבר משותף בפתח-תקוה, שם בילו ושתו משקה אלכוהולי. לאחר חצות, לאור שכרותם של השניים הסיע אותם החבר לדירת מכר בגבעתיים. משם ביקש בר זכאי להמשיך למועדון בנמל תל אביב, ועל אף שהנאשם הפציר בו שלא לנסוע ברכב, סמוך לשעה 01:00 בלילה החל בר זכאי בנסיעה לכיוון נמל תל-אביב, בעודו שיכור.

בשלב מסוים נהג בר זכאי במהירות גבוהה ואף חייג במכשיר הטלפון הנייד, במטרה לשוחח טלפונית עם אחד מחבריו שנכח במועדון בנמל תל-אביב. באותה העת, הגיעו אל צומת הרחובות ש"י עגנון ואבן-גבירול שני קטינים, אילון שלו-אמסלם ז"ל וחברו, והמתינו לחילופי אור הרמזור להולכי רגל. עם הגיעו של בר-זכאי עם הרכב לצומת, במקום להאט ולהתאים את מהירות נסיעתו לתוואי הדרך, עלה עם רכבו על המדרכה בצומת, שם המתינו שני הקטינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בר-זכאי פגע חזיתית עם חזית הרכב, בעוצמה רבה, בשניהם. כתוצאה מעוצמת הפגיעה, הוטל המנוח למרחק של כ- 26 מטרים אל עבר המדשאה הסמוכה, והוא נפצע באורח אנוש. זמן קצר לאחר מכן, נפטר המנוח מפצעיו. הקטין הנוסף הוטל ימינה, לכיוון הכביש, למרחק של 15 מטרים, וסבל מחבלות קשות.

אילון שלו אמסלם ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מיד לאחר תאונת הדרכים שוחח בר-זכאי עם הנאשם מספר פעמים בטלפון מהמקום ועדכן אותו על קרות התאונה, כמו גם על העובדה כי בתאונה נפצע אדם אחד.

בהמשך, עדכן בר זכאי טלפונית את הנאשם כי הפציעה של אותו אדם חמורה, ואף טען בפניו כי אותו אדם גוסס. בהמשך, עדכן בר-זכאי את הנאשם טלפונית כי בתאונה נפצעו שני בני אדם, אשר פונו על ידי מד"א מהמקום. הנאשם, אשר ידע והבין כי תאונת הדרכים נגרמה בשל היות בר-זכאי שיכור, ייעץ בפני בר-זכאי בשיחות טלפון שקיימו השניים לשתות מים, לעשן סיגריה ולאכול ממתק.

הנאשם עשה כן על מנת שהדבר יביא לסיכול בדיקת הינשוף, כל זאת במטרה למנוע ממשטרת ישראל לגלות את דבר שכרותו של בר-זכאי ומכאן את אחריותו לקרות התאונה. בנוסף, בשיחות הטלפוניות, הנאשם ייעץ לבר-זכאי לעזוב את זירת תאונת הדרכים, והמליץ לו למחוק את הקלטת השיחות ביניהם, בכוונה למנוע או להכשיל את הליך החקירה הפלילית. זמן קצר לאחר מכן, עוכב בר-זכאי במקום על ידי משטרת ישראל, ובהמשך נעצר בגין אחריותו למותו של המנוח ולפציעתו של הקטין הנוסף.

נזכיר כי בחודש אוגוסט 2018 הוגש כתב אישום כנגד בר-זכאי בגין עבירות הריגה, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות ועבירות נוספות.

זירת התאונה הקטלנית. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
הרכב שפגע באילון שלו אמסלם ז"ל. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

 

Back to top button