צרכנות

פיתוח מוצר

רעיונות למוצרים חדשים מגיעים, במקרים רבים, מצורך קיים, מהברקה שעולה במוחו של יזם ועוד. יש מקרים בהם בעל מפעל רוצה לשכלל את קו הייצור,  לעיתים, עולה רעיון לפתרון שנראה, על פניו, מועיל לסקטור תעשייתי כזה או אחר, במקרים אחרים, מבקשים לשכלל מוצר הקיים בשוק ולהופכו לאטרקטיבי ויעיל יותר. רעיונות כאלו, ואחרים נוספים, יכולים להגיע בתחומים שונים ונדרשים להם פתרונות דיגיטאליים, מכאניים, פיתוחי אלגוריתמים ועוד. הדרך מיישום הרעיון אל המוצר עצמו איננה פשוטה ולעיתים מורכבת  ביותר, וטוב לעשותה היטב.

תהליך פיתוח מוצרים חייב להיעשות בשלבים מסודרים כאשר הראשון הוא שלב מחקר השוק והאפיון. בשלב זה יש צורך לבדוק אם קיים מוצר זהה בשוק, ואם כן, מיהם המתחרים ומהם יתרונותיהם וחסרונותיהם, מי קהל היעד וכדומה. בנוסף, יש צורך להעריך מהן עלויות הפיתוח הראשוני והייצור שלאחריו וכיצד ניתן לגייס את הכסף לפיתוח. האם רוצים לסכן הון עצמי או לגייס כסף ממשקיעים זרים בתמורה לאחוזים בפרויקט? במידה ותהיה הערכה כי הפרויקט העתידי יהיה מוצלח, מתקדמים הלאה.

בשלב הבא יש לפתח אבטיפוס.  כאן  מקובל לפתח מספר קונספטים שאחד מהם הוא זה שייבחר בסופו של דבר. בנקודת זמן זאת בונים מפרט המתייחס לאבטיפוס המועדף. עורכים תכנון מכאני ו/או הנדסי הכוללים דפי אפיון, תרשימי זרימה ועוד. על פי מפרט זה בונים אבטיפוס אשר יהיה דומה מאוד למוצר הסופי. האבטיפוס נבדק על מנת להמחיש את כל ההיבטים שלו ובכלל זה: תחושה, מראה כללי, מנגנון ואופי פעולה וכדומה. במידה ויהיה צורך, יתבצעו תיקונים ושיפורים עד לקבלת המוצר הסופי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשלב הבא עוברים, למעשה, לייצור סדרתי וזאת לאחר הכנת תיק ייצור מסודר הכולל שרטוטים נדרשים. תהליך הייצור חייב להיות מסודר משלב של הזנת חומרי הגלם ועד לאריזה. בשלב האחרון מתחיל תהליך של שיווק ההפצה והמכירות. מומלץ לשכור שירותי חברה מקצועית המתמחה בנושא. פיתוח מוצר חייב להיעשות תוך כדי סיעור מוחות עם היזם. מנהלי הפיתוח הכוללים מהנדסים וטכנאים מתחומים שונים המציעים פתרונות יצירתיים אשר יסייעו לו להגשים את הרעיון במהירות ויעילות ואף ילוו אותו בתקופת ההרצה ולאחריה.

Back to top button