צרכנות

טיפים ליצירת חווית משתמש טובה בחנות וירטואלית

חווית משתמש היא בעלת משמעות אדירה עבור כל חנות וירטואלית. שיפור חוויית הגלישה עוזר הן לקידום האתר במונעי החיפוש והן לקידום ההמרות והמכירות. החוויה של הגולש מורכבת מאינספור פרמטרים שונים שלכולם חשיבות מסוימת. להלן כמה טיפים טובים ליצירה של חווית גלישה גבוהה שתשפר באופן ניכר את החנות שלכם.

טעינה מהירה

חנות וירטואלית צריכה להיטען מהר ככל האפשר. זה נכון לדף הבית ולכל אחד מדפי הקטגוריה, דפי המוצר ושאר הדפים באתר. טעינה איטית מגדילה את אחוז הנטישה ומתסכלת את הגולשים, ובכך פוגעת בקידום ובמכירות. יותר מהיר – יותר טוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היררכיה טובה, הדרגתית ונכונה

ככל שהאתר בעל כמות גדולה יותר של קטגוריות ומוצרים, כך עולה החשיבות של היררכיה נכונה בין העמודים השונים. בכל מקרה פרמטר ההיררכיה הוא חשוב מאוד. היררכיה הדרגתית ונכונה מקלה על ההגעה למוצרים הרלוונטיים לגולש, עוזרת לו לנווט באתר ומשפרת את חווית הגלישה כולה. באתרים עם כמות גדולה של נושאים ומוצרים, כדאי לשקול שימוש בתפריט קבוצות, ניתן לראות את זה לא מעט באתרי קונימבו.

מערכת חיפוש מתקדמת

בעת תהליך בניית אתרים לעסקים קטנים מומלץ שהחנות תכלול מערכת חיפוש וסינון מוצרים, ובפרט אם היא כוללת כמות גדולה שלהם. זוהי דרך טובה נוספת לעזור לגולש להגיע בקלות למוצר שהוא מחפש או שתואם את מבוקשו מבחינת עלות ומאפייני מוצר שונים.

תשלום נוח

הליך התשלום צריך להיות פשוט ומינימליסטי ככל האפשר. מומלץ להעביר את המשתמש כמה שפחות דפים בשלב ה-checkout, ועדיף שהתהליך כולו יתבצע במסגרת דף אחד. בנוסף, כדאי לבקש ממנו למלא כמה שפחות פרטים. זה בדיוק השלב שבו החנות אמורה להיות יעילה, פשוטה ונגישה ככל האפשר.

שימוש בצבעים

מומלץ לא להגזים במספר הצבעים שבמארג העיצובי של האתר, ולהשתדל שלא לחרוג מעבר ל-3-4 צבעים מרכזיים, תוך מתן עדיפות לצבעי המותג או לצבעים בעלי השפעה פסיכולוגית חכמה. שימוש נכון ומדויק בצבעים מעשיר את חווית הגלישה, מעורר רגשות ומוסיף דגש איפה שצריך.

שימוש בתמונות

תמונות המוצר וכל תמונה אחרת באתר צריכות להיות באיכות גבוהה ולשקף את המוצר בצורה הטובה והמדויקת ביותר. מומלץ שהתמונות יציגו את המוצרים באופן היקפי ומזוויות שונות. כך יכול הגולש לקבל מידע מקיף ולקבל החלטה מושכלת, ומכאן הדרך למכירה קצרה יותר.

פרורי לחם

פרורי לחם הם מיצג ויזואלי שמציג בפני הגולש היכן הוא נמצא בתהליך מסוים שמתבצע באתר, כמו למשל התחברות לאזור האישי, מילוי פרטים בתהליך הרכישה או השלב שבו הוא ממתין עד שמתקבל אישור רכישה בפועל. הפרורים מעניקים לו מידע שעוזר לו להבין בעוד כמה זמן יושלם התהליך הקצר. המידע הזה חשוב למען שיפור התקשורת עם הגולש, הגברת הסבלנות שלו והורדת אחוזי הנטישה. תמיד טוב לדעת היכן אתה נמצא.

לשים דגש על המובייל

בהתחשב בכך שנתח אדיר מהגלישה מבוצע באמצעות המכשירים הניידים, והנתונים מבחינה זאת רק הולכים ומתעצמים, חשוב מאוד לשים דגש על הגלישה במובייל. החנות צריכה להיות רספונסיבית ולהתאים את התוכן והעיצוב שלה למכשיר ולמסך שמהם מבוצעת הגלישה. התוכן במובייל צריך להיות קריא והכפתורים צריכים להיות לחיצים. בנוסף, שימוש בתמונות במובייל צריך להיות מחושב, בהתחשב בכך שהן מעמיסות על מהירות הגלישה והטעינה. באופן כללי, מומלץ שלחנות תהיה גרסא מותאמת למובייל – הן לצורך הקידום האורגני שלה והן למען חווית הגלישה וכמות ההמרות שמתבצעות בה.

Back to top button