חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

נערכים ליום אלים בגבול רצועת עזה, "קאסם סולימאני החל לפעול"

במערכת הביטחון נערכים ליום אלים במיוחד בגבול רצועת עזה, זאת על רקע הסירוב של חמאס לקבל את הכסף הקטארי שאתמול אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר לרצועת עזה.

בחמאס טוענים כי אינם מוכנים לקבל את הכסף זאת משום שישראל הפרה את התנאים והעברת הכסף לא תתבצע במזומן כפי שקרה בפעמים הקודמות אלא בהעברה בנקאית. בישראל החליטו שלא לאפשר את העברת הכסף במזומן בכדי למנוע מכספים אלו שישמשו לפעילות טרור.

הכסף הקטארי. צילום: מקורות ערביים
הכסף הקטארי. צילום: מקורות ערביים

בכיר הלשכה המדינית של חמאס ח'ליל אל חייה אמר, "אנו מסרבים לקבל את הכסף מקטאר זאת בשל ניסיונותיו של הכיבוש לעכב ולהפר את התנאים. אנחנו לא מוכנים לקחת חלק בניסיונות הסחיטה במסגרת הבחירות בישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי העביר מסר ישיר לתושבי רצועת עזה ואמר כי "בשבועות האחרונים אנו מבחינים בניסיון של הג'יהאד האסלאמי לערער את המצב הביטחוני ברצועת עזה." הוא ציין כי "פעולות הג'יהאד האסלאמי מסכנות את היציבות הביטחונית בניסיונותיו לשפר את מצב האזרחים ברצועת עזה.

אנשי עזה, תנועת הג'יהאד האסלאמי מעמידה את שלומכם וביטחונכם בסכנה. אין שאלות לגבי נאמנות הארגון, הבעיה היחידה היא האם הוא יצליח בתכניותיו לגרור אתכם להסלמה."

בצה"ל נערכים להמונים שיגיעו היום להפגין בגדר הגבול ברצועת עזה ולניסיונות המחבלים לפגוע בלוחמי צה"ל הפרוסים לאורך הגבול.

ארכיון. נערכים בגבול עזה. צילום: מקורות ערביים

גורמי ביטחון מעריכים כי יש קשר ישיר בין מה שקורה בעזה ובפרט לאירוע הירי לעבר מ"פ צנחנים שבמזל נפצע באורח קל בלבד, לבין האירועים האחרונים בצפון לאחר תקיפת צה"ל על יעדים איראניים בסוריה ושיגור טיל שביצעו האיראניים בתגובה משטח סוריה לעבר החרמון אשר יורט בהצלחה ע"י לוחמי "כיפת ברזל".

מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, נחשב לאיש החזק במשמרות המהפכה אשר מוביל את ההתבססות האיראנית בסוריה. סולימאני נחל הצלחות רבות, בעיראק, בסוריה ובתימן והמכות שמנחיתה עליו ישראל מפעם לפעם, גורמות לו למבוכה ולהצטייר כמי שנכשל מול ישראל, מה שבהחלט מביא אותו לחשוב לפעול בדרכים יוצאות דופן על מנת להשיג את תמונת הניצחון.

בכל "המשחק" הזה יש גם את האגו שהוא פקטור מאוד חשוב לאיראנים. הפגיעה בכבוד היא גורם משמעותי מאוד מבחינת האיראנים על מנת לפעול, כדי לא להצטייר כמי שהפסידו במערכה ובמיוחד מול ישראל החפצים בהשמדתה. ההצהרות של הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט ושל ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו על תקיפות מרובות שביצעה ישראל כנגד האיראנים בסוריה, גורמות להשפלה ומבוכה גדולה של הצד השני שיתקשה מאוד לשמור על איפוק ולהכיל זאת.

מפקד כוח קודס קאסם סולימאני

ההוכחה לכך שקאסם סולימאני החל לפעול היא אותו אירוע בו נפצע כאמור מ"פ צנחנים מירי צלף בגבול רצועת עזה השבוע. אחת מזרועות התמנון האיראני והיד המבצעת של האיראנים ברצועת עזה היא תנועת הג'יהאד האסלאמי. היא זאת שביצעה את הירי לעבר קצין צה"ל.

אתמול שיגר הג'יהאד האסלאמי איום לעבר ישראל ובכיר בארגון אמר כי "אנו קרובים יותר מתמיד למלחמה. ישראל לא תסיר את המצור על עזה ללא פירוז. על עזה לבחור בין ויתור על הנשק שלה לבין מלחמה".

"על עזה לבחור בין ויתור על הנשק למלחמה". צילום: מקורות ערביים

כאמור, צה"ל עיבה את כוחותיו בגבול הרצועה ובנוסף גייס אנשי מילואים ליחידות מערך ההגנה האווירית על מנת לתת מענה במקרה של הסלמה מצפון ומדרום. הכוחות בשטח תודרכו לפעול בערנות מרבית מפני ניסיונות של המחבלים להוציא לפעול פיגוע שיגרור את ישראל לתגובה חריפה שתדרדר את המצב.

בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דווח כי חמאס העביר מסר לישראל שיגיב באופן מידי על כל תקיפה בעזה. הוא הדגיש כי במקרה של תקיפה התגובה תהיה גדולה יותר מהירי האחרון לעבר יישובי הדרום בעקבות אירוע חשיפת הכוח המיוחד הישראלי בחאן יונס, שכלל מאות רקטות.

בעקבות הודעת חמאס על כך שיגיב מיידית על כל תקיפה ישראלית בעזה אמר הבוקר ח"כ עודד פורר כי "‏נתניהו ושותפיו לקבינט בנט ושקד הפכו לסמרטוטים של החמאס שמבין שהוא יכול לסחוט מהם עוד ועוד. כשנכנעו לדרישה להעברת המזומן אמרנו שזה פרוטקשיין, עזבנו את הממשלה והזהרנו שזה יחמיר וכעת הסחיטה עלתה מדרגה והפכה את מדינת ישראל לבדיחה."

2 תגובות

Back to top button