בריאותמבזקיםמשפטי/פלילי

עבר ניתוח לב פתוח ושוחרר לביתו – התמוטט והפך לסיעודי

סיפור מסמר שיער על הפקרת מנותח לגורלו, כביכול – מתואר בתביעת מיליונים נגד בית החולים רמב"ם בחיפה, אשר הוגשה בימים אלה ע"י עוה"ד מאור גלבוע בשם המטופל.

על פי התביעה, הגיע המטופל (58) אל בית חולים הגליל המערבי לאחר שהתעלף בישיבה, לאחר שבועות ארוכים בהם סבל משיעולים, ומכאבים בחזה. בבית החולים אובחנה אצלו דלקת ריאות, בוצע בו צנתור – והומלץ לו לבצע ניתוח להחלפת מסתם בביה"ח רמב"ם.

החולה הגיע כשבוע לאחר מכן לביה"ח רמב"ם בחיפה עם תלונות נוספות על קוצר נשימה וכאבים בחזה, ולאחר יומיים אישפוז בוצע בו ניתוח לב פתוח להחלפת מסתם לב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בניתוח נמצא בלבו קריש דם בקוטר של 2 סנטימטר, ומחשש להתגבשות קרישים נוספים, רשמו לו הרופאים תרופה לדילול דם.

לאחר הניתוח עבר הגבר אירוע נוסף של פרפור חדרים, אך לדברי עוה"ד מאור גלבוע, הדבר לא מנע מצוות בית החולים לשלוח אותו לביתו למרות שסבל מחוסר יציבות בקרישת הדם.

לדברי אישתו, היא התווכחה עם הצוות הרפואי, והתחננה להשאיר את בעלה תחת השגחה, אך נאמר לה שאין עבורו מקום במחלקה – והומלץ להעבירו למכון שיקום בביה"ח תל השומר – וכך אכן היה.

אך למחרת הגעתו למשכנו החדש בתל השומר, הבחינה אשתו כי הוא סובל מחולשה קיצונית בפלג גופו השמאלי ומהפרעות בדיבור – הוא הופנה בדחיפות למחלקת המיון של ביה"ח תל השומר – שם אובחן כמי שסובל מאירוע מוחי.

אילוסטרציה. צילום: pixabay

פרופ' הילטון מילר, מומחה בקרדיולוגיה ששימש מנהל מעבדת הצנתורים באיכילוב – בדק את המקרה מטעם התביעה, וקבע בחוות דעתו, כי הגבר שוחרר מבית החולים עם רמות נמוכות מדי של INR – מדד המצביע על מידת היציבות בקרישת הדם. כאשר ה- INR ברמה נמוכה מהנורמה קיימת סכנה מוחשית להיווצרות קרישי דם – דבר המגביר בצורה משמעותית את הסיכון לאירועים מוחיים.

פרופ' מילר קבע כי הצוות הרפואי חרג מהנורמות המקובלות ברפואה – ורשם לחולה טיפול בתרופת ה'קומדין' – תרופה שאיננה מתאימה למצב שכזה. פרופ' מילר טוען כי הרופאים היו חייבים לטפל באיש ב'קלקסן' – תרופה התורמת לייצוב קרשיות הדם, אשר טיפול בה היה מונע בסבירות גבוהה את האירוע המוחי הקשה ממנו סבל הגבר, וכן את הנכות הרפואית והתפקודית הקשה שממנה הוא סובל היום.

כיום התובע מוכר כנכה בעל נכות תפקודית מלאה של 100% במוסד לביטוח לאומי (המל"ל).

"עד קרות האירוע תפקד התובע באופן עצמאי, היה עוזר במטלות הבית, עושה קניות וכל מה שדרוש לרווחת הבית", טוען עו"ד גלבוע. "מאז קרות האירוע, התובע סובל מפגיעה נוירולוגית חמורה, הפרעה בדיבור, פגיעה קוגניטיבית מתקדמת, פרכוסים ואפילפסיה, מרותק לכיסא גלגלים ולא שולט בסוגריו, ולכן זקוק לחיתולים".

עו"ד מאור גלבוע. צילום: פוטו יחזקאל

בנוסף, זקוק הגבר לעזרה ברחצה, באכילה כולל הכנת האוכל והגשתו, בהלבשה ובכל הפעולות הנדרשות לאדם במצבו. הוא סובל מהתמצאות לקויה בזמן, מקשב לקוי, מזיכרון לטווח קצר לקוי ומיכולת תובנה לקויה.

בעקבות כל זאת הוא זקוק להשגחה ולליווי 24/7. כיום אשתו ובני ביתו נושאים בעול הטיפול בו ובאחזקת הבית, אך לדברי עו"ד גלבוע, ללא ספק הם יהיו זקוקים לעזרה נוספת.

על פי התביעה, בעקבות האירוע התובע איבד את כושר עבודתו לצמיתות. הוא זקוק לכיסא גלגלים, להתאמת דיור, למכונית אישית לפי כללי המכון לבטיחות בדרכים ולהמשך מעקב רפואי כנדרש. בנוסף, הוא זקוק לייעוץ פסיכולוגי עקב דיכאונו.

לאור האמור, הגישה משפחתו של הגבר באמצעות עו"ד גלבוע תביעת מיליונים נגד משרד הבריאות, המפעיל את בית החולים רמב"ם. התביעה מבקשת מביהמ"ש להורות למשרד הבריאות לפצות את המטופל בגין נזקי גוף שנגרמו עקב האירוע כרגיל.

בתביעה דורש עוה"ד גלבוע פיצויים בגין נזק מיוחד, כגון הוצאות רפואיות ושיקומיות, שירותי עזרה וסיעוד והפסדי השתכרות, וכן פיצויים בגין נזק כללי, כגון פגיעה בשירותי אב ובעל, עלות תרופות, עזרים ואביזרי שיקום, הפסדי קצבאות זקנה וביטוח לאומי לעתיד, הוצאות התאמת דיור, כאב וסבל.

התביעה, בסכום המקסימלי הקבוע בחוק, נדונה בימים אלה בבית משפט המחוזי בירושלים.

Back to top button