מבזקיםפוליטי / מדיני

לקראת הפגנת יוצאי אתיופיה: הנשיא שוחח עם מ"מ מפכ"ל המשטרה

על רקע מחאת יוצאי אתיופיה וההפגנה המתוכננת להיערך מחר שוחח היום (שלישי) הנשיא עם מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן וח״כ פנינה תמנו שטה המצויה בקשר הדוק עם מובילי המחאה והפציר בהם לוודא כי המחאה מקבלת את מלוא המקום וההכלה תוך שמירה על הסדר והימנעות מכל סוג של אלימות.

בשיחתו עם מ"מ המפכ"ל אמר הנשיא: "מחר תתקיים ההפגנה ואני מבקש מכולנו, גם בתוך להט הרגשות והרוחות לפעול באיפוק המרבי ובשיקול דעת." הנשיא ציין כי יש לקחת בחשבון את עוצמת סערת הרגשות שהמפגינים נמצאים בה ולתת לקול המחאה להישמע וכל זאת כמובן רק במסגרת החוק.

"אני בטוח שאתה תנחה את כלל השוטרים והמפקדים הלוקחים חלק בשמירת הסדר בהפגנה לנהוג במלוא הרגישות. המסר של כולנו צריך להיות, נילחם יחד בגזענות, נפעל יחד ללא אלימות," אמר הנשיא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ניצב מוטי כהן. צילום: המשרד לביטחון הפנים

"השתתפתי בצער המשפחה בהזדמנות הראשונה שהייתה כבר בסוף השבוע שעבר," אמר מ״מ המפכ"ל והוסיף: "ההנחיות הארגוניות שלי הן לאפשר את המחאה במדינה דמוקרטית, זו חובתנו כמשטרה דמוקרטית ולהכיל לאורך כל הדרך. נפגשנו במהלך השבוע עם כל אנשי הקהילה, מהקייסים והצעירים וחברי הכנסת. אנחנו איתם יחדיו. אנחנו חיים בחברה רב תרבותית ואין לי שום כוונה זו או אחרת למנוע מהם להביע מחאתם. בהמשך היום אפגש עם המפקדים ואני מגדיר באופן ברור את האיפוק, ההכלה וחופש המחאה כעקרונות מובילים. עלינו להתנהל במקצועיות ולאפשר למחאה לבוא לידי ביטוי בכל מקום."

בשיחתו עם ח"כ פנינה תמנו שטה ביקש הנשיא כי תדגיש בפני מנהיגי העדה ומובילי המחאה כי: "הכאב על הטרגדיה הוא לא רק של הקהילה, הוא של כל החברה הישראלית. אנחנו צריכים להמשיך ולעשות כל שניתן כדי לפעול לתיקון הגזענות שבתוכינו," אמר הנשיא והפציר בפנינה לעשות כל מאמץ על מנת להבטיח שקול המחאה ישמע במסגרת החוק וללא אלימות מכל סוג שהוא.

ח"כ פנינה תמנו שטה. צילום: אתר הכנסת

ח"כ תמנו שטה הדגישה בפני הנשיא: "לא מדובר במחאה אלימה וחבל שיש מי מהגורמים המנסה לתאר אותה ככזו. הגיע הזמן לתקן את העוולות הנגרמות ליוצאי אתיופיה במדינת ישראל. אנו חלק מהעם הזה ואנחנו קוראים לכל אזרח להגיע ולצעוד איתנו. מארגני המחאה הם ממיטב בניה ובנותיה של המדינה הזו ואנו מצפים מכולם לנהוג בסובלנות על מנת לממש את זכותנו החוקית להביע את הכאב והעוולות."

"החברה הישראלית צריכה להקיא מתוכה גזענות. זה לא מאבק לשחורים או לבנים- זה מאבק של כולנו," אמר הנשיא והוסיף: "שמעתיי בהערכה רבה את הקריאה האחראית והחד משמעית של הקייסים והנהגת הקהילה לנהוג באיפוק וללא אלימות."

הנשיא הדגיש: "חיי אדם חשובים, משנים, יקרים. הם ערך עליון. הגנה עליהם היא המשימה של כולנו. קדושת חיי אדם היא ערך לא משנה צבע עורו או מוצאו."

Back to top button