חדשות הארץמבזקים

"להעביר את רה"מ מתפקיד הממונה על מערך הסייבר הלאומי"

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (רביעי) ליועמ"ש מנדלבליט בדרישה להעביר את רה"מ מתפקידו כממונה על מערך הסייבר הלאומי, עד לתום תקופת הבחירות. "לא ייתכן שבתקופת בחירות הממונה על מערך הסייבר יהיה רה"מ, שהינו מועמד במערכת הבחירות, כשלכל אותם קמפיינים ברשת עשויה להיות השפעה על מועמדותו בבחירות" אמרו בתנועה לאיכות השלטון.

כיום, מסדיר חוק הבחירות את הפרסום הפוליטי באמצעי התקשורת המסורתיים במהלך תקופת הבחירות – בעיתונות, ברדיו, בטלוויזיה ובמודעות מודפסות. אך נכון להיום, תעמולת בחירות "מקוונת", איננה נתונה תחת המסגרת הרגולטורית שבחוק דרכי תעמולה. כתוצאה מכך, בפלטפורמות התקשורת הדיגיטליות, שהשפעתן על ציבור הבוחרים הולכת וגוברת, נעשה כיום שימוש גובר לצרכי תעמולה – מבלי שהנושא מוסדר בחוק. כך למשל במערכת הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018, נחשפנו לתופעה של שימוש נרחב בפלטפורמת האינטרנט והרשתות החברתיות, לשם תעמולת בחירות ועל מנת להשפיע, הלכה למעשה, על תוצאות הבחירות.

בשל כך, סבורה התנועה כי יש לבחון את עובדת היות רה"מ נתניהו ממונה על מערך הסייבר הלאומי, הגוף שלמעשה ממליץ על מדיניות לאומית בתחום הסייבר, בתקופת הבחירות, בשעה שרה"מ עצמו מתמודד בבחירות אלו בראש רשימת הליכוד. היות רה"מ מועמד במערכת הבחירות, ובמקביל לכך, ממונה על מערך הסייבר הלאומי, מנוגדת לכללי המנהל התקין ומעלה חששות כבדים לניגוד עניינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת תפקידו, הממונה על מערך הסייבר הלאומי צפוי להידרש לפעול על מנת למנוע קמפיינים ברשת ומעורבות של מדינות זרות בבחירות בישראל, זאת לאור פרסומים מהשבועות האחרונים בהם עולה חשש למעורבות שכזו. בעניין זה יש לציין גם כי מפלגת הליכוד בראשות רה"מ נתניהו התנגדה לעתירה שעניינה החלת הוראות חוק התעמולה על פרסומי תעמולה באינטרנט. לא ייתכן שבתקופת בחירות, הממונה על מערך הסייבר יהיה ראש הממשלה, שהינו מועמד במערכת הבחירות, וזאת כשלמעשה לאותם הקמפיינים, בין אם מדובר במעורבות של מדינה זרה ובין אם מדובר בקמפיינים פנימיים, עשויה להיות השפעה על מועמדותו בבחירות.

הדבר מעלה חשש לניגוד עניינים בין תפקידו של ראש הממשלה כממונה על מערך הסייבר הלאומי לבין היותו מועמד במערכת הבחירות לכנסת ה -21. ניגוד עניינים זה מצריך, לדעתנו, את הוצאת מערך הסייבר הלאומי מתחום אחריותו של ראש הממשלה, לכל הפחות, למשך תקופת הבחירות.

2 תגובות

  1. ממש לא קשקוש .זה חייב להתבצע לפחות לתקופת הבחירות כי זה ניגוד אינטרסים מוחלט.

  2. קישקוש של שמאלנים אידיוטים " התנועה לאיכות השלטון " גרידא ……………

Back to top button