מבזקיםמשפטי/פלילי

23 סעיפי אישום כנגד צעיר משדרות בגין עבירות סחר והפצת סמים

במהלך השבועות האחרונים פעלה משטרת ישראל בעיר שדרות כנגד עבירות סחר והפצת סמים מסוכנים באמצעות יישומון ה"טלגראס" בקרב עשרות לקוחות ביניהם אף מספר קטינים. לאחר שהחשוד בן ה-20 נעצר במהלך חודש ינואר ומעצרו הוארך מעת לעת על ידי חוקרי המשטרה בבית המשפט לטובת המשך פעולות החקירה המורכבות, הגישה בתחילת השבוע חטיבת התביעות לכיש בדרום כתב אישום ארוך ומפורט נגדו.

פעילות בלשי המשטרה בעיר שדרות בשבועות האחרונים הביאה למעצרו של צעיר תושב העיר שבחיפוש בביתו נתפס סם מסוכן, שקיות חלוקה שמשמשים את החשוד להפצת סם, כלים להכנת הסם וסכום כסף רב בסך כ-20,000 ש"ח. החשוד הועבר לחקירה בתחנת המשטרה ובדיקת מכשיר הפלאפון שלו העלתה חשד כי הוא סוחר בסמים באמצעות יישומון "טלגראס" לאחר שאותרו מספר "קליינטים", ביניהם קטין, שרכשו ממנו את החומר המסוכן.

במסגרת פעולות החקירה, נחקרו אף לקוחותיו של החשוד שמסרו גרסתם בה קשרו את החשוד לחשדם של חוקרי המשטרה בתחנת שדרות, אך למרות שכך בחר החשוד להכחיש כל העת את המיוחס לו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדיקה טכנולוגית מעמיקה ומקצועית שנערכה בסיוע יחידות משטרה מיומנות, הביאה לחשוף כי מספר לקוחותיו של החשוד רב יותר משחשבו חוקרי המשטרה בתחילה ואט אט הופקו התכתבויות מתוך מכשיר הפלאפון ותוך כך החלו נערמים קרוב ל-30 תיקי חקירה חדשים בהם מעורב החשוד.

מעדויות רבות שנאספו עלה כי החשוד היה קובע עם הלקוחות הרבים בסמוך למקום מגוריו שלו, הוא היה מותיר את החומר שנרכש במקום שנקבע מראש תוך ששומר על קשר עין עם שקית המשלוח ומוודא כי לקוחותיו משאירים במקום את התשלום שנקבע. בחקירתו בחר החשוד לשמור על זכות השתיקה באופן חלקי והיה עונה לחוקריו באופן קבוע כי אף פעם לא מכר סמים, או שטען- "מה שיש לי להגיד אמרתי בחקירה הקודמת".

כאמור, עם סיום מלאכת החקירה הארוכה, הועברו חומריה לידי חטיבת התביעות המשטרתית לכיש שהגישה כנגד החשוד הצעיר כתב אישום ארוך ובו 23 סעיפי אישום מפורטים למכביר.

במשטרה ציינו כי "הגם שמדובר בחשוד צעיר, ממצאי החקירה מעידים על היקף עבירות פלילי נרחב בו בוצע סחר בסם מסוכן באמצעות יישומון ומפעילות זו גרף החשוד סכומי כסף רבים. קדמת הטכנולוגיה המנוצלת גם בידי עוברי חוק מחייבת אותנו כמשטרה לפעול ביצירתיות, בתחכום וליזום כל העת על מנת להבטיח את ביטחון ושלום הציבור הנורמטיבי".

צילומי מסך. צילום: דוברות המשטרה
צילומי מסך. צילום: דוברות המשטרה
צילומי מסך. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button