מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא: 'המדעים והמחקר מציבים אותנו בחזית הטכנולוגיה העולמית'

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (חמישי) במרכז למחקר גרעיני שורק. במהלך ביקורו שמע הנשיא סקירה אודות פעילות המרכז, סייר בתחנות השונות ונפגש עם פורום מנהלי המחלקות. את הביקור ליוו ראש הועדה לאנרגיה אטומית זאב שניר ומנהל המרכז בשורק רפי ברקוביץ.

המרכז למחקר גרעיני שורק הוא ארגון בעל מעמד מבוסס של מצוינות מדעית וטכנולוגית בתחומי פיזיקה והנדסה גרעינית, רפואה גרעינית, בדיקות לא הרסניות, יישומי לייזרים וחומרים אופוטרוניים, בדיקות עמידות של רכיבים וחומרים בסביבת חלל, בטיחות קרינה ועוד.

הכור נבנה כאמצעי לרכישת ידע בתחום הגרעין, בניית תשתית טכנולוגית והכשרת צוותים של מדענים, מהנדסים וטכנאים, אשר יוכלו בבוא העת לעסוק בפיתוח ולהחדיר את השימוש בידע ובשיטות גרעיניות במחקר, בתעשייה, ברפואה, בחקלאות, ובמשק האנרגיה בארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אבי קנר

"המדעים והמחקר הישראלי מציבים אותנו כמדינה בחזית הטכנולוגיה העולמית. לחשוב שכל זה קם רק לפני 70 שנה מעורר השתאות," פתח נשיא המדינה את דבריו בסיורו והוסיף: "המרכז צבר לעצמו שם עולמי ביכולות חדשניות במחקר ובפיתוח, והוא מהווה עבור ישראל עוגן 'ומושך' טכנולוגי לכלל התעשיות והגופים הביטחוניים."

צילום: אבי קנר

עוד אמר הנשיא: "אנחנו נמצאים במקום שבו בנותינו לטובי בנינו עושים בפעולתם היום יומית לא רק למען המדינה, ביטחונה ושגשוגה, אלא גם מפתחים חדשנות לעולם כולו. העולם מביט, מעריך ומוקיר את היכולות שלנו, ואלה האנשים העושים במלאכה החשובה. המרכז חשוב גם מדעית גם אקדמית וגם לכינונה, שגשוגה ופיתוחה של מדינת ישראל, וכמובן שגם עבור ביטחונה. אתם מוכיחים כל יום מחדש שבעזרת דבקות במטרה ושאיפה למצוינות – הכל אפשרי."

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

תגובה אחת

  1. רק פיתוחים מדעיים , בתחומי החקלאות ; הרפואה ; והמדע , יתרמו רבות להמשך החיים העתידיים , כאשר השינויים בשמש , לא יאפשרו את החיים על כדור הארץ ; והמדענים הישראלים יש ביכולותיהם ידע ואפשרויות לתרום בנושא זה .

Back to top button