מבזקיםמשפטי/פלילי

מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות: "הרשעת זדורוב מאוד חזקה"

ג'ואי אש, מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות: "תיק זדורוב הוא תיק שקל ליצר בו אהדה לזדורוב. אבל מי שטורח לקרוא את ה-200+ עמודים של בית המשפט העליון מבין שיש פה הרשעה שהיא מאוד חזקה. זה לא אומר שזה בלתי אפשרי שיתגלה שזדורוב חף מפשע"

עו"ד אש, אמר את הדברים בראיון ל"זאפ משפטי". בהתייחסו לירידת אמון הציבור במערכת המשפט: "אנשים חשובים במדינה, מרשים לעצמם יותר מבעבר להשתלח במערכות אכיפת החוק"

"אני שואל את עצמי לפעמים איך דווקא בתיק זדורוב נוצר הד ציבורי כל כך משמעותי. לא יכול להיות מצב שכל כמה חודשים נאשם שהורשע יפתח את המשפט שלו עוד פעם, כי הוא מצא עוד איזה ראיה. אני חושב שתיק זדורוב הוא תיק שקל ליצר בו אהדה לזדורוב. אדם שלא כל כך יודע עברית. אדם פשוט שעובד כאיש תחזוקה באותו מקרה בבית הספר. נוח להאשים את הפרקליטות והמשטרה בכל מיני דברים. נוח לצייר את האיש הזה כאדם מסכן. אבל מי שטורח לקרוא את ה-200+ עמודים של בית המשפט העליון בוודאי גם של בית המשפט המחוזי מבין שיש פה הרשעה שהיא מאוד חזקה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את הדברים אומר עו"ד גואי אש, מנהל המחלקה הפלילי בפרקליטות המדינה בראיון עמו, שישודר ביום ראשון, ה-17 לפברואר, באתר "זאפ משפטי".

ג'ואי אש, מנהל המחלקה הפלילי בפרקליטות המדינה משנת 2011, אחראי לניהול ההליכים הפליליים בבית משפט העליון. בין התיקים הבולטים שטופלו בידי המחלקה בשנים האחרונות ניתן למנות את ערעורם של רומן זדורוב, גואל רצון, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הנשיא לשעבר משה קצב ועוד.

בתשובה לשאלה האם אין לו ספק שאיש אשם יושב בכלא השיב: "זה לא אומר שאני או הפרקליטות סוברים שלא יכול להיות מצב, שבלתי אפשרי שיתגלה שזדורוב חף מפשע. אנחנו לא אומרים את זה. יכול להיות תאורטית מצב כזה. אבל אנחנו לא שם".

ג'ואי אש. צילום: משרד המשפטים

במסגרת הראיון אש עסק גם בירידה באמון הציבור במערכת המשפט ואמר "זה מאוד מצער, אבל אי אפשר להתכחש לזה, נראה לנו שאמון הציבור במערכת המשפט והפרקליטות נפגם. אני לא יכול שלא להזכיר גם אמירות של אנשים חשובים במדינת ישראל, שלדעתי יותר מבעבר מרשים לעצמם להשתלח במערכות אכיפת החוק ובעיני זאת פגיעה קשה מאד".

בהתייחסו לעומס על בתי המשפט אמר: "אני לא חושב שהמערכת קורסת, אבל המערכת משלמת מחירים. הציבור משלם מחיר. במשפטים פליליים בתי המשפט מקדישים המון זמן להליכים מקדמיים שאין בינם לבין חקר האמת ולא כלום".

5 תגובות

  1. "אבל מי שטורח לקרוא את ה-200+ עמודים של בית המשפט העליון מבין שיש פה הרשעה שהיא מאוד חזקה. זה לא אומר שזה בלתי אפשרי שיתגלה שזדורוב חף מפשע"

    אבל זה אומר שהוא לא אשם ולכן הוא זכאי כי אתה בעצמך לא בטוח שהוא אשם!

  2. הנה עוד מושחת שמנסה לסבן את הציבור בכל מיני חארטות ,,, דאווקה בגלל שזדורוב לא דובר עיברית ולא מבין מה החוקרים רצו מימנו הוא דיתף איתם פעולה והם תפרו לו תיק בצורה הכי חובבנית שאפשר ,, אפילו ילד בן 12 היה תופר תיק בצורה פחות חובבנית ,,, הפרקליטות המושחתת והרקובה השקיעה חצי מיליארד שקל רק כדי לתפור תיק לנתניהו והגיעו לכל העולם וביזבזו ארגסים של כסף כדי לקבור את ביבי על כלום " מסתבר " אבל לשלוח לבדיקות די אן איי 50 שערות שנמצאו על תאיר רדה זה פרוייקט שנסחב ונגרר יותר מדי זמן ,,, מעניין ממה הפררליטות פוחדת ,,;; ויש על מה לפחד ,,; הרי כל הזמן הסה פועל לטובת הפרקליטות כדי להעלים עוד ראיות כמו שהם עושים כבר כמה שנים בתיק זדורוב

  3. קראתי את 200+ העמודים של פסק הדין ועוד רבים אחרים קראו ואנחנו מגיעים למסקנה שעו"ד אש מבלבל את המוח

  4. עו"ד אש היקר למה נראה לי שאתה עושה את אותה הטעות הנמשכת כבר כ 12 שנה ולא מביא בפועל את העובדות המרשיעות לדעתך כמו שאתה מגדיר מסביר אותם אחת לאחת בכדי שיהיה סוף לתהליך הזה משום מה לך וכל יתר המרשיעים מובילה ההנחה שמכיוון שהאנשים שעומדים בניגוד לדעתכם אינם עורכי דין אז לדעתם אין חשיבות טרח ותביא ראייה אחת ואני חוזר ראייה אחת שאין עליה דגל שחור של ספק או הטעייה מכוונת אחת בלבד שתביא לתובנה שרומן הוא הרוצח וכל חרושת השמועות תיעלם. נראה אותך

  5. ברור שעל סמך פסק הדין תגיד שההרשעה שלו חזקה ולא ציפינו שתגיד שטעיתם, כדאי שתחשף לכל העובדות שנתגלו וכל הסתירות והממצאים שעלו לאורך השנים, במה שפסק הדין לא עוסק ולא מתייחס אליו. לא הגיוני שבזירה של 70 סמ לא תמצא ולו ראיה פורזית הכי קטנה נגד זדורוב, אלא ממצאים רבים ט א, עקבות נעל ודי.אנ.איי!!!! של אחרים. תמשיכו ללכת כמו בת יענה וראש בקיר ולעשות צחוק מעצמכם.

Back to top button