צרכנות

הסודות מאחורי עסק מצליח

מאת : ירון לוי

בכל תחום של פעילות עסקית אנו רואים עסקים שמצליחים יותר מאחרים. מכאן עולה השאלה: האם יש סודות שיודעים בעלי עסקים מצליחים וכל האחרים לא שמעו עליהם? בתהליך ייעוץ עסקי תבינו שלא מדובר בסודות אלא בכמה פרמטרים בסיסיים שאם תקפידו עליהם תוכלו גם אתם להצליח.

אז אילו "סודות" יש לעסק מצליח?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, מדובר בכמה דרכי התנהלות שניתן לזהות בעסקים מצליחים. בתהליך ייעוץ עסקי יעזרו לכם להבין וליישם את הפרמטרים הבסיסיים האלו גם בעסק שלכם, ומכאן להגדיל את הרווחיות ואף את המחזור. ועכשיו נגלה לכם כמה "סודות":

תמחור נכון – מה שאנו רואים בעסקים מצליחים הוא שמנגנון הרווחים המרכזי שלהם, כלומר התמחור, בנוי נכון. זאת לעומת עסקים שאצלם התמחור נעשה באופן חפוז ולרוב מתבסס רק על השוואה למחירים המקובלים בענף. עסק שעושה תמחור מקצועי ונכון מתייחס בין היתר לעלויות הייצור/האספקה והתפעול, להיבטים ייחודיים של המוצרים והשירותים, למיתוג ומוניטין, למחירים של מתחרים, וגם לכמה שרוצים להרוויח. זהו מהלך חיוני להצלחת העסק ולפעילות ברווחיות טובה, וחשוב לבצע אותו עם יועץ עסקי מיומן.

  • התנהלות פיננסית טובה – בעסקים רבים שמדשדשים ניתן לראות התנהלות פיננסית לא מאורגנת, לא יעילה ולא טובה. "הסוד" כאן הוא לדעת היכן בדיוק העסק עומד מבחינה פיננסית ומה הצפי שלו לחודשים הקרובים, מה שמאפשר לקבל החלטות מושכלות ונכונות בכל התחומים – השקעות, הלוואות, משכורות וכן הלאה. לשם כך יש לדעת לקרוא ולהבין את הדוחות הכלכליים של העסק. במידת הצורך יש להוציא דוחות המתייחסים למצב הפיננסי בזמן אמת, שיכללו את כל המרכיבים הרלוונטיים שמשפיעים על המאזן והתזרים. כמו כן, המשמעות של התנהלות פיננסית טובה היא לקחת רק הלוואות שבאמת נחוצות לעסק, לעשות שימוש מושכל בהון העצמי, ואת ההלוואות לקחת בריביות ובתנאי ההחזר הטובים ביותר שאפשר. וכמובן, יש להקפיד על ניהול שוטף וקפדני של תזרים המזומנים עם דוחות מסודרים. בתהליך ייעוץ עסקי ניתן לבחון ולארגן את כל ההיבטים הללו, כאשר בעל העסק יוצא עם הבנה מצוינת של מצבו הפיננסי ועם כל הכלים על מנת לשמר התנהלות טובה מבחינה זו.
  • תוכנית עסקית – כל עסק מצליח פועל לפי תוכנית עסקית מסודרת, המתווה לו את הדרך מבחינות שונות – השקעות, מימון, שיווק, כוח אדם ועוד. מדובר בתוכנית מפורטת שבונים במהלך ייעוץ עסקי, החותרת לשיפור של נקודות החולשה בעסק ונותנת פתרונות ברי יישום וריאליים לבעיות, תוך הגדרות מטרות ברורה. עם תוכנית עסקית מסודרת יודעים בדיוק איפה עומדים, לאן הולכים וכיצד להגיע ליעדים, מה שמאפשר התנהלות מאורגנת, בטוחה ועקבית המובילה להצלחה אפילו לאור שינויים במשק ובענף.
  • שיווק יעיל ומוצלח – עסקים מצליחים עושים שימוש יעיל באפיקי הפרסום העומדים לרשותם, באופן המתאים לתחום ואופי הפעילות שלהם. כך לדוגמא, יש המקיימים שיתופי פעולה עם גורמים אחרים, עושים פגישות נטוורקינג, או נעזרים באפיקים נוספים כמו רשתות חברתיות, קידום בגוגל, קמפיינים ממומנים, לינקדאין, אינסטגרם וכדומה.
  • ניהול שמוביל להצלחה – כמעט תמיד מוצאים בעסקים מצליחים בעלים או מנהלים שיש להם כישורי ניהול טובים. חשוב להבין שעם הכלים האלו לא נולדים אלא לומדים אותם, בין אם מדובר בניהול אפקטיבי של זמן, יכולת להוביל ולהנהיג, יחסים בינאישיים מצוינים, הנעה של העובדים, האצלת סמכויות, מתן דוגמא אישית, העלאת המורל בקרב העובדים, ועוד.

תהליך ייעוץ עסקי מטפל בכל ההיבטים האלו והאחרים. יועץ עסקי מיומן מביא עימו ניסיון רב כיועץ וכמנהל עסקים בשטח, וגם השכלה כלכלית אקדמית מעמיקה. הוא מלווה את בעל העסק לאורך תקופה ומקנה לו את הכלים הדרושים להצלחה, החל בתוכנית עסקית מפורטת, דרך הבנת וארגון הפן הפיננסי, ועד מתן כלים ניהוליים אפקטיביים.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088  או במייל

Back to top button