מבזקיםצבא וביטחון

"שומרים על הכינרת": גיוס נרחב ליחידה משטרתית התנדבותית

תחת הכותרת "שומרים על הכינרת", משנים את המציאות בחופי הכינרת ומחזירים את הכינרת למשפחות. יחל החודש, גיוס נרחב ליחידה משטרתית התנדבותית, בתחום הגנת הסביבה, השומרת על איכות הסביבה ואיכות המים בסובב כינרת ובחופיה. יחידת המתנדבים הינה פרי שיתוף פעולה של איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת, משטרת ישראל, המשרד להגנת הסביבה והרשויות המקומיות.

צחי גביש, מנהל יחידת משמר הסביבה כינרת, באגף מנהלת הכינרת, ברשות הכינרת אומר, כי החודש יחל גיוס נרחב למתנדבים נוספים ליחידת משמר הסביבה כינרת וכי המטרה הינה לגיוס נרחב של תושבים מהאזור ומכלל אזורי הארץ, אשר חשובה להם השמירה על בטחון הציבור ואיכות הסביבה והשתלבות בתפקיד התנדבותי, משמעותי, מאתגר, מבצעי וייחודי. עוד מוסיף גביש, כי המתגייסים ליחידה יעברו ראיון ראשוני, מבדקי כניסה עפ"י דרישות משטרת ישראל, קורס הכשרה בסיסי מסמיך והשתלמויות מקצועיות. בהמשך ועפ"י נוהלי משטרת ישראל, יקבלו תעודת מתנדב משא"ז ומדי יחידה ומהלך המשמרת יבוצע ברכב המשמר ויפעלו בשיתוף וסינרגיה עם פקחי יחידת הפיקוח והאכיפה של רשות הכינרת בראשותו של חגי לוין מנהל היחידה וכן וצוותים משטרתיים נוספים בחופים. "מטרת יחידת משמר הסביבה כינרת הינה הגברת אכיפת חוקי הסביבה בכינרת וסביבתה, תגבור גורמי אכיפת החוק בסביבת הכינרת ומתן גיבוי משטרתי, הגברת נוכחות ויצירת הרתעה בקרב הציבור בנושאים הקשורים לשמירת איכות הסביבה ואיכות המים בסובב כינרת ובחופיה" אומר גביש.

צילום: רשות הכינרת

כזכור בסוף השנה שעברה, אישרה מליאת הכנסת, בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק הסדרת הטיפול בחופי הכנרת (תיקון מס' 3), התשע"ט-2018, תיקון אשר יסייע לשמירה על "חופים שקטים" בכל 15 חופי איגוד ערים כינרת. כזכור, ביצעה רשות הכינרת בעבר פיילוט שהוגדר כמוצלח ביותר, במסגרתו חל איסור על השמעת מוסיקה רועשת, במטרה ליצור רגיעה עבור הנופשים בחופים וכן מקדם בטיחות, כך שהמצילים יוכלו לשמוע את הקהל הרחב ובעיקר את הנזקקים לסיוע. השמירה על חופים שקטים החזירה רבות מהמשפחות שנטשו במשך השנים את חופי הכינרת. בנוסף אישרה מליאת הכנסת אפשרות של הטלת קנסות על כל העובר על חוקי העזר של איגוד ערים כינרת. לצורך הגברת האכיפה של השקט וכן של החוקים הסביבתיים, הוקמה יחידת משמר הסביבה כינרת, יחידת מתנדבים, שהינה פרי שיתוף פעולה של איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת, משטרת ישראל, המשרד להגנת הסביבה והרשויות המקומיות. היחידה המשטרתית ההתנדבותית כפופה לנהלי העבודה המשטרתיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: רשות הכינרת

עוד מציין גביש, כי הקורס הינו לגברים ונשים כאחד וכן דרישות התפקיד להתנדבות ביחידת משמר הסביבה כינרת, הינן עפ"י דרישות משטרת ישראל וכוללות: אזרחות ישראלית או מעמד תושב קבע, גברים ונשים מעל גיל 21 ששירתו בצה"ל, שירות חובה במשטרה, שירות לאומי, שירות אזרחי או בעל פטור כחוק, ללא עבר פלילי, בריאות תקינה, ידיעת השפה העברית, בעלי רישיון נהיגה (עדיפות) ועוד. גביש קורא לתושבי האזור בפרט ולכלל אזרחי מדינת ישראל, לשלוח את בקשתם להצטרף ליחידה, לטובת השמירה על אזור הכינרת בהיבטי איכות החיים והסביבה.

צילום: רשות הכינרת

Back to top button