חדשות הארץמבזקים

העיתונאית אושרת קוטלר פרצה בבכי בשידור חי, "אני מפחדת"

במהלך השבוע האחרון "חטפה" העיתונאית ומגישת המגזין בחדשות ערוץ 13, אושרת קוטלר גינויים רבים, קללות וגידופים על דבריה בסיום כתבה על מעצרם של לוחמי "נצח יהודה" כשכינתה אותם "חיות אדם".

הערב הבהירה קוטלר את דבריה בדקות ארוכות, כשדמעות בעיניה ובקול חנוק אמרה, "בשבוע שעבר שידרנו כאן כתבה מורכבת וכואבת מאוד על חיילי גדוד נצח יהודה שהיו מעורבים בשורה של מעשי אלימות קשים. במשך שבועיים תחקרנו, צילמנו וערכנו, הכתב אריק וייס ואנוכי את הכתבה הזאת בשיא הזהירות, משום ששנינו הבנו שהנושא טעון מאוד וקשה מאוד לעיכול. מטרת הכתבה, כמו גם מטרת דבריי שבאו לאחריה הייתה לגרום לנו כחברה, לקחת אחריות אישית על מעשיהם של חיילי נצח יהודה. שכן אי אפשר להאשים אותם בחציית גבולות מוסריים וחוקיים כשאנחנו הם אלה שמעמידים אותם בפני מציאות בלתי אפשרית בשטחים, יום אחר יום".

היא הוסיפה כי "לא אל החיילים צריכה להיות מופנית הביקורת הציבורית, וראוי שבית המשפט יכיר בך ויקל בעונשם. זה מה שאני אמרתי בשבוע שעבר. אלא, בתוך שניות, ובשיאה של מערכת בחירות, מיהרו פוליטיקאים לעשות שימוש ציני, רק בסוף דבריי שנאמרו באולפן, כשהם מפיצים אותם במנותק מהפתיח לכתבה ולכל המסרים שקדמו להם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אושרת קוטלר. צילום: חדשות ערוץ 13

"אני לא פוליטיקאית." אמרה קוטלר והמשיכה, "מה שאמרתי כאן כוון אך ורק כלפי החיילים שעברו על החוק, ולא כלפי כלל חיילי צה"ל ונאמרו בכאב גדול" אמרה קוטלר ועצרה את דבריה לשניות ארוכות כשקולה חנוק מדמעות, "אני מצטערת מעומק ליבי אם דבריי פגעו במי מכם, אבל אינני יכולה שלא לראות את המחיר היקר שאנחנו משלמים דרך ילדינו, חיילנו על מציאות השליטה בעם אחר. מציאות שנמשכת 52 שנה. ולא, אין לי פתרונות קסם, אני לא פוליטיקאית".

"ועוד מילה", הוסיפה קוטלר, "למי שמטיחים בי שתפקידי לקרוא מהטלפרומטר, אז כדאי שתדעו, אני כותבת אותו וכעיתונאית שמגישה תוכנית מגזין אישית שמארחת כתבים ועורכים שמציגים את כל מגוון הדעות בחברה הישראלית, זו לא רק זכות עיתונאית אלא גם חובה מקצועית להביע דעה על המציאות שבה אנחנו חיים. אז למרות שאלפים ייחלו למותי השבוע, חלקם אפילו קראו לפגוע במשפחתי, ולמרות שאני מפחדת, בי נשבעתי אני מפחדת. אני מאד מקווה שיעמוד לי הכוח להמשיך ולהביע דעה ובכך לעשות את עבודתי. זה הכל. יש גם תחזית עכשיו".

14 תגובות

  1. עם כל הכבוד לתפקיד הקורבן שאושרת קוטלר בחרה לעצמה, אזרחי ישראל מספק אינטלגנטיים כדי להבין את דבריה מבלי שהיא תארגן אותם מחדש ובדיעבד.
    צריך להזכיר, למי ששכח, שהיא לא רק קראה לחייל צה"ל "חיות אדם" אלא הגדילה לעשות וכינתה את סייעני הטרור הערבים שחטפו מכות מחיילי "נצח יהודה" בשם "חפים מפשע".

  2. מצטרף לשלל האיחולים למותך ואם לא אז שילדייך יוצאו להורג בידי מחבלים מול הפנים שלך ונראה אם את גם תהיי חיית אדם

  3. את בושה…צבועה….שמאלנית שפשוט נצפסה על חם…..לא ישנה מב שאת אומרת עכשיו….חיילי צהל הם הילדים הקדושים שלנו ושמאלנית כמוך לא תפגע בהם. אני לא אראה שום שידור שאת משדרת בו. תתביישי.

  4. כל הכבוד לך! מבטאת בצורה ברורה את מה שמאות ואלפים מאיתנו מרגישות וחושבות כבר שנים. אנחנו הרוב השותק והענקת לנו קול.

Back to top button