צרכנות

רונן מרדכי גרין על הנדל"ן המסחרי – הזדמנות או מלכודת?

יזם הנדל"ן רונן מרדכי גרין : "בנדל"ן מסחרי לא רצים לשום מקום, החיפוש והמחקר הם חלק אינטגרלי מהתהליך". רבים המבקשים למצוא אפיקי השקעה אחרים מלבד השקעה במניות, יבחרו ככל הנראה להיכנס להשקעות בתחום הנדל"ן. הנדל"ן המסחרי השונה מנדל"ן למגורים, טומן בחובו הזדמנויות רבות אך גם אתגרים קשים אשר עשויים להפוך למלכודת.

נדל"ן למגורים או מסחרי: מפרידים בין הילדים למבוגרים
רונן מרדכי גרין מציין כי אם עברתם את שלב התהייה היכן להשקיע או שמאסתם באי היציבות בהשקעות בשוק ההון, בחירתכם הבאה עתידה להיות כניסה להשקעה ישירה בעולם הנדל"ן.
נדל"ן למגורים ונדל"ן מסחרי-תיירותי, אלו הן ההשקעות הישירות הנפוצות בעולם הנדל"ן וכל אחת מהן דורשות מכם סכום גבוה יותר מהשקעות במניות, חיפוש אחר ההשקעה נכונה, מומחה נדל"ן מתאים (על-מנת למצוא את ההשקעה הכדאית ביותר) וזמן.
למרות שהשקעה ישירה בנדל"ן למגורים היא אינה קייטנת כיף, הרי שמדובר על השקעה שמצריכה הרבה פחות זמן, משאבים ותעוזה מהנדל"ן המסחרי – ולבסוף מניבה למשקיע תשואות מכובדות, אך עם יציבות שבתקופה האחרונה נראית מעורפלת עקב הלחץ הציבורי והממשלתי להורדת מחירי הדיור.

אילו רוצים לפאר את הנדל"ן המסחרי במשפט המבדיל בינו לבין הנדל"ן למגורים, ניתן להגיד כי ההבדל הוא כהבדל בין הילדים למבוגרים.
השקעה ישירה בנדל"ן המסחרי מצריכה בהשקעות מסוימות יותר כסף מהנדל"ן למגורים (לעיתים גם פחות) ובכל ההשקעות מצריכה יותר "כאב ראש" עקב האישורים הרבים הנדרשים מעסקים, התעסקויות מורכבות יותר עם שוכרים, ארנונה יקרה יותר ושלל אתגרים הצפויים למשקיע הפוטנציאלי.
אופציות רבות ממתינות במסגרתם הנדל"ן המסחרי: בתי מלון, משרדים, חנויות, מחסנים וכל עסק למסחר אפשרי. מומחה הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין מציב את זרקור המציאות על הנדל"ן המסחרי: "הנדל"ן המסחרי זה הליגה של הגדולים, אם עברתם את כל המשוכות בעזרת מחקר וסיוע מקצועי, ייתכן ותמצאו את תיבת האוצר. ההשקעה שווה את זה, הנדל"ן המסחרי מציג תוצאות גבוהות יותר מהנדל"ן למגורים וחשוב מכך יציבות גדולה יותר. למען האמת, אני לא צריך לדבר הרבה, כל אחד המתעניין טיפה בעולם הכלכלה ודאי שקורה כל כמה שבועות על עוד טייקון ועוד תאגיד שקונים נדל"ן מסחרי. אם אתם רוצים להיכנס לעולם של הגדולים, היום תעשו את זה בקטן ומחר תוכלו לעשות את זה בענק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רונן מרדכי גרין: "אם תרוצו מהר מבלי לבדוק, אתם עלולים ליפול בדרך"
בהשקעת נדל"ן מסחרי כמו בכל בהשקעה אפשרית קיימים סיכונים, הנחת הבסיס לכל משקיע היא הרצון לתשואה כמה שיותר גדולה ובכמה שיותר ביטחון ויציבות.
גורד שחקים נבנה כאשר תכנון בסיסו נעשה בצורה מושכלת, יציבה וחכמה – משקיע המעוניין לתרגם השקעה מהירה במניות או תיק השקעות לפיזור סיכונים, להשקעה בנדל"ן ובמיוחד בנדל"ן המסחרי – טועה טעות גדולה ואם לא יבנה בסיסי נכון טרם ההשקעה, ייתכן שההזדמנות הגדולה הקיימת בנדל"ן המסחרי תהפוך עבורו למלכודת דובים בעייתית.

ההשקעות הראשונות שלכם בנדל"ן המסחרי כוללות אפשרויות רבות ובכללותן ההשקעה בחיפוש, מחקר והתארגנות פיננסית וארגונית, רונן מרדכי גרין ממליץ על הנדל"ן המסחרי עם נורית אזהרה בולטת: "אגיד בזהירות הנדרשת, לא חסרים סיפורים על משקיעים שלא שינו חשיבה, לא בדקו את השטח, לא התייעצו, לא לקחו בחשבון את כל המשתנים העסקיים ורק רצו להרוויח בגדול – אלו לרוב מצאו עצמם תקועים עם פילים לבנים, נדל"ן מסחרי שאינו מבוקש או במקרה הטוב השקעה לא יציבה הרואה תשואות נמוכות. אין לאן לרוץ, חייבים לבדוק ולהתייעץ, אם תרוצו מהר מבלי לבדוק אתם עלולים ליפול בדרך".
רונן מרדכי גרין מבקש לגעת בנקודה החשובה: "החשיבה שלכם חייבת להשתנות, השקעה ישירה בנדל"ן מסחרי זה עסק לכל דבר ועניין, התעסקות עם אישורים שונים לעסק, ארנונה לעסקים היקרה בהרבה מארנונה למגורים ודאגה למציאת שוכר עם עסק יציב ומניב. עסק שנבנה בצורה טובה, יביא אחריו סניפים נוספים, עסקים נוספים ועשוי להפוך לאימפריה".

רונן מרדכי גרין (מימין) עם כרמית אבידני מנהלת לשכה של חלי ועורך דין חגי אדורם (צילום אחר)
רונן מרדכי גרין (מימין) עם כרמית אבידני מנהלת לשכה של חלי ועורך דין חגי אדורם (צילום אחר)

לכו על זה
נראה כי אם לקחתם את הנדל"ן המסחרי ברצינות ובזהירות, כנראה ממתינות לכם הזדמנויות רבות, כאלו המביאות עימן תשואות גדול ויציבות.
רונן מרדכי גרין מקנח עבורנו עם המידע העסיסי על התשואות הצפויות מהשקעה ישירה בנדל"ן המסחרי: "עם הלחץ הגדול של האוצר והציבור בישראל על הורדת מחירי הדיור למגורים, פני המשקיעים הרבים לנדל"ן המסחרי.
הנדל"ן המסחרי יכול להניב עבורכם תשואות נאות במיוחד של כ- 8% בשנה ובנכסים שונים אף כ- 10% בשנה".
ומה לגבי המשקיעים המתחילים? לרונן מרדכי גרין יש תשובה גם עבורם: "גם במגרש של הגדולים, מתחילים מקטן.
המשקיעים המתחילים בנדל"ן המסחרי יופתעו לגלות כי האופציות רבות, ניתן לרכוש נכס קטן לנדל"ן למסחר או אף להשקיע יחד עם משקיעים נוספים כקבוצה המשקיעה בקניון או במשרדים הנחשבים כהשקעה חמה מאוד".

הנדל"ן המסחרי מסתיר בתוכו סודות רבים, נראה כי לא צריכים להיות עשירי תבל או תאגיד ענק כדי להיכנס לתחום, אך יחד עם זאת חייבים לבצע בדיקה מקיפה, להבין לאן אתם נכנסים ולהיעזר במומחים בתחום כדי לא להפסיד את ההזדמנויות לתשואות גבוהות ויציבות במיוחד.

רונן מרדכי גרין (מימין) עם כרמית אבידני מנהלת לשכה של חלי ועורך דין חגי אדורם (צילום אחר)

Back to top button