טלוויזיהמבזקים

שידור בכורה: הרמטכ"ל ה-21 מדבר למצלמה כפי שלא דיבר מעולם

כאן – תאגיד השידור הישראלי ישדר מחר (שני) בשידור בכורה את הסרט התיעודי "איזנקוט". הסרט בבימויו של יריב מוזר עוקב אחר הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט בחודשים האחרונים לכהונתו.

רב-אלוף במילואים גדי איזנקוט נולד ב-1960 בטבריה. בשנת 1978 התגייס לחטיבת "גולני", בה ביצע שורת תפקידי פיקוד עד לתפקידו כמפקד החטיבה. בהמשך שימש כמזכיר צבאי של ראשי הממשלה אהוד ברק ואריאל שרון, כמפקד אוגדת יהודה ושומרון בשנות האינתיפאדה הקשות. עם מינויו לאלוף שימש כראש אגף המצבעים במהלך מלחמת לבנון השנייה, כאלוף פיקוד צפון, כסגן הרמטכ"ל, והחל משנת 2015 כרמטכ"ל ה-21 של צה"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסרט מלווה מוזר את הרמטכ"ל היוצא במסע הפרידה שלו מצה"ל, אליו התגייס לפני 41 שנה, בסצנות שלא נחשפו עד היום לציבור : במהלך סיור שלו במנהרה של החיזבאללה, בשיחות עם קצינים ועם חיילים בשטח, ובביקור מרגש בבה"ד 1 בחדר שבו שהה בקורס קצינים, וחשיפה ראשונה בטלויזיה של המקום ממנו מתנהלות ההחלטות החשובות ה"בור" . במהלך הסרט מדבר איזנקוט על משנתו הצבאית שזכתה לא פעם לביקורות מצד שרים בממשלה, ומספר על חייו האישיים מילדות כבן להורים גרושים ועל נעוריו בפנימייה ועד היום.

יריב מוזר ביים והפיק עד היום שורה של סרטי קולנוע דוקומנטריים ובהם "המלחמה הראשונה שלי", "גברים בלתי נראים" ו"בן גוריון אפילוג" עליו זכה יחד עם יעל פרלוב בפרס אופיר לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בשנת 2016. כמו כן ביים סרט עלילתי אחד "שבלולים בגשם".

יום שני ,25 בפברואר, בשעה 21:10 בכאן 11 ובדיגיטל

ובינתיים, קבלו הצצה…

איזנקוט במנהרה של החיזבאללה

מה חושבת אשתו של איזנקוט על האפשרות שייכנס לפוליטיקה?

איזנקוט על אסטרטגיית הלחימה בעזה

Back to top button