חדשות הארץמבזקים

ליברמן: "המבצע הבא בעזה יהיה הרביעי וצריך שהוא יהיה האחרון"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התארח היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בהבימה והתייחס למצבה של מפלגת ישראל ביתנו בסקרים ואמר כי "הסקרים שעושים אותם ביום אחד, ביום שישי באינטרנט אחרי ההודעה – אלה לא סקרים, זו לוחמה פסיכולוגית. אין להם שום קשר למציאות. הבעיה היא שאנשים חיים את הסקרים והפרשנות. לי יש משנה סדורה, תפיסת עולם, לא משנה מה יגידו, יכתבו ומה יהיו הסקרים. מעולם לא נדבקתי לכיסא, תמיד נדבקתי לעקרונות".

כשהתבקש ליברמן להתייחס להחלטת היועמ"ש בעניין ראש הממשלה נתניהו אמר: "לא קראתי את כתב החשדות נגד נתניהו, ואני גם לא מתכוון לקרוא. מי שמוסמך בישראל לקבוע אם בן אדם אשם או זכאי זה אך ורק בית משפט. חזקת החפות שמורה לכולם, גם לראש הממשלה."

צילום: דוברות ישראל ביתנו

בנושא עזה אמר שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן כי "בעזה יש סיכוי להסדר כזה או אחר בר קיימא, בתנאי ששוברים את כוח הרצון שלהם, האמונה והתקווה שיום אחד הם יזרקו אותנו לים. המבצע הבא יהיה הרביעי. אם אומרים שזה בלתי נמנע, צריך לעשות שזה יהיה מבצע רביעי ואחרון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כשנשאל על ישיבה בממשלת גנץ אמר ליברמן, "האם יש סיכוי שאצטרף לממשלה בראשותו? לא קיים. אני רוצה רה"מ שיש לו יכולת ביצוע. ראיתי איך הוא פיקד על מבצע צוק איתן, מעולם לא הסתרתי את דעתי".

אביגדור ליברמן אף התייחס למשרד הפנים שלדבריו נשלט על ידי ש"ס ואמר כי "אסור שמשרד הפנים ימשיך להיות בידיים של ש״ס. אני מסתכל מה עובר על משרד הפנים בשנה האחרונה, אלו הם דברים חסרי תקדים. אני כבר לא מדבר על אותה החלטה לסגור את המרכולים בשבת, שהעבירו סמכויות לשר הפנים שרץ לסגור את המרכולים. אף אחד לא פתח מרכולים בשבת כדי לעשות דווקא, באשדוד למשל אלו מרכולים שפתוחים 20 שנה וממוקמים באיזורים המרחוקים מאיזור מגורים. אני הראשון שאתנגד לפתיחת מרכולים בשבת בבני ברק, אבל לסגור מרכולים באשדוד, באילת ובראש פינה זה טירוף הדעת. זה שלקחו את הסמכויות מהשלטון המקומי והעבירו אותן לשר הפנים, זה דבר שלא היה.

הדבר השני שמרתיח אותי- לפני שאנשים עולים למדינת ישראל הם עוברים בדיקה מעמיקה מאוד לא נעימה כדי להוכיח את יהדותם. אחרי שהסוכנות היהודית ונתיב עורכים להם בדיקות יהדות הם עולים למדינת ישראל. פה מתחילים לפתע לבצע את הבדיקות מחדש. הם אפילו נאלצים לעבור בדיקות דנ״א על מנת להוכיח את יהדותם. כל מה שקורה שם ברשות האוכלוסין מבחינת הגישה העויינת וכפייה בצורה הכי בוטה, זה דבר שמועלם לא היה. אני לא מבין איך אנשים עוברים על זה בשקט, כשמכריחים אנשים שעלו מאיזור מסויים בלבד לעבור את הבדיקות הללו. זה לא חל על עולים מצרפת, ארה״ב או אנגליה, רק עולים מחבר העמים נאלצים לעבור בדיקה גנטית על מנת להוכיח את יהדותם. זה טירוף מוחלט. הדבר הנוסף שהוא הפוך, במזרח ירושלים משרד הפנים החליט לקצר תהליך של קבלת אזרחות לפלסטינים משש שנים לשנה אחת. שני התהליכים הללו, יחד עם סגירת המרכולים בשבת מביאים למסקנה שאסור שמשרד הפנים יישאר בידיים של ש״ס.״

צילום: דוברות ישראל ביתנו

על הבקשה לפסול את עופר כסיף מלהתמודד לכנסת אמר ליברמן כי "כל הבעיה היא שהאוניברסיטה העברית הפכה לאונברסיטה הערבית. כל הסיפורים על חופש אקדמי, כל הנסיונות להצטדק, להיתמם, זה טירוף הדעת. אין הבדל אם האדם הוא ערבי או יהודי, קודם כל חייבים נאמנות בסיסית למדינה שאתה חי בה. אומר בנאדם על הרמטכ״ל אביב כוכבי שהוא פושע מלחמה, שאנחנו מבצעים בעזה טיהור אתני, שאנחנו לא מדינה יהודית אלא צריכים להיות מדינת כל אזרחיה וכמובן אומר שכל היהודים שעולים להר הבית הם סרטן עם גרורות שצריך לחסל אותם ביד קשה ובזרוע נטויה והוא הולך להיות חבר כנסת ולייצג את כנסת ישראל. אני חושב שזה דבר בלתי סביר, כמו שזחאלקה אומר בטלווזיה שמבחינתו דגל ישראל הוא פחות מסמרטוט רצפה ושהוא מעדיף למות ולא לשיר את התקווה. לאנשים הללו אין מקום בכנסת. אנחנו הרבה שנים מנסים לשנות את נוסח השבועה בכנסת למדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות, שהאנשים האלו לא יוכלו להישבע ולשמש כחברי כנסת.”

תגובה אחת

Back to top button