חדשות הארץמבזקים

נתניהו: התיאום הביטחוני יימשך – סיכמתי עם פוטין על יעד משותף

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לאמו של שר התחבורה ישראל כץ שהלכה הלילה לעולמה ואמר, "בשמי ובשם כל שרי הממשלה אנחנו משתתפים בצערו של חברנו ישראל כ"ץ על פטירתה של אמו מלכה כ"ץ ז"ל. אני הכרתי אותה, היא הייתה אישה מרשימה ביותר.

מלכה כ״ץ עברה את תלאות השואה, עברה שבעה מחנות השמדה, עלתה לארץ ישראל והקימה בית ומשפחה לתפארת, שספוגה באהבת הארץ ובאהבת העם, ושנטועה עמוק במורשת שלנו. אישה מיוחדת במינה. כולנו משתתפים ביגונה של משפחת כ״ץ."

בהמשך יתייחס נתניהו לפגישתו עם נשיא רוסיה פוטין ואמר, "בשבוע שעבר נפגשתי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. כפי שהבטחתי, מוקד הדיונים בינינו היה הנושא האיראני. אני הבהרתי בצורה חד משמעית שישראל לא תאפשר את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה, והבהרתי חד משמעית שאנחנו נמשיך לפעול צבאית נגדה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנחנו סיכמנו על המשך מנגנון התיאום הביטחוני בין צבא רוסיה לצה״ל. הנשיא פוטין ואני הסכמנו גם על יעד משותף – הוצאת הכוחות הזרים מסוריה שהגיעו אליה לאחר פרוץ מלחמת האזרחים. סיכמנו להקים צוות משותף שיפעל לקדם את המטרה הזאת, יחד עם גורמים אחרים."

"הזמנתי את הנשיא פוטין להיות אורח הכבוד בטקס חנוכת האנדרטה לזכר נופלי המצור על לנינגרד" אמר נתניהו וציין כי "הוא נענה להזמנתי מיד. זה לא דבר של מה בכך שיש לנו קשרים כל כך עוצמתיים וכל כך קרובים וטובים עם מנהיגי המעצמות בעולם. הקשרים האלה משרתים את ביטחון ישראל."

נתניהו אף התייחס להחלטת בריטניה בשבוע שעבר להוציא את חיזבאללה אל מחוץ לחוק ולהגדיר את כל חלקי חיזבאללה כארגון טרור ואמר כי זו החלטה חשובה מאוד מבחינה מדינית וביטחונית, "זו החלטה חשובה משום שחיזבאללה הוא מחולל טרור בפני עצמו, והוא גם זרוע הטרור המרכזית של איראן. אני קורא למדינות אחרות באירופה, קודם כל באירופה אבל גם בעולם, להצטרף למהלך החשוב הזה של בריטניה." אמר ראש הממשלה.

בנוגע לאירועי האנטישמיות לאחרונה אמר נתניהו, "בימים האחרונים קרתה עוד תקרית אנטישמית מזעזעת, שוב בשטרסבורג – הושחתה אנדרטה של בית כנסת שהוצת בשואה ע״י הנאצים.

אני מגנה בתוקף כל גילוי של אנטישמיות, ואני קורא לכל מנהיגי המדינות הנאורות להצטרף בהוקעתה של האנטישמיות בצורה שיטתית ורצופה. הדרך הראשונה להילחם באנטישמיות היא להוקיע אותה ולגנות אותה.

אני מברך על כך שמדינות נוספות מצטרפות להגדרת האנטישמיות שכוללת גם את הגדרת האנטי-ציונות. אנטי-ציונית היא הביטוי האחרון והמעודכן ביותר של האנטישמיות."

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button