מבזקיםפוליטי / מדיני

פנייה לבנט ושקד: "הסירו את הקמפיין או שנשקול צעדים משפטיים"

התנועה לאיכות השלטון שלחה היום (שני) מכתב דחוף לשרת המשפטים איילת שקד ולשר החינוך נפתלי בנט, בדרישה כי יסירו את קמפיין הבחירות שכותרתו "שקד תנצח על בג"ץ, בנט ינצח את החמאס". "הקמפיין נשען כולו על הסתה חמורה נגד בית המשפט העליון, ובמסגרת הסתה זו נחצו באופן בוטה קווים אדומים" אמרו בתנועה לאיכות השלטון.

אתמול (ראשון) השיקה מפלגת "הימין החדש" בראשות שר החינוך בנט, ושרת המשפטים שקד, קמפיין בחירות שכותרתו "שקד תנצח על בג"ץ, בנט ינצח את החמאס". במסגרת הקמפיין נתלו שלטי חוצות רבים הנושאים את הסיסמה, והושקו סרטונים המדברים על "כבילת" ידי חיילי צה"ל על ידי שופטי בג"ץ – כבילה המובילה, כפי המשתמע מהסרטון, למותם של חיילי צה"ל. כך, למשל, בסרטון שפורסם בדף הפייסבוק של ח"כ נפתלי בנט נאמר: "גורם צבאי מסר כי 7 לוחמים נהרגו כשטיל נגד טנקים שנורה מאחד הבתים פגע בנגמ"ש בו הם נסעו". ולאחר מכן מופיעה האמרה: "כדי לנצח את חמאס, צריך לשחרר את צה"ל מבג"ץ". עוד בהמשך מופיעים דבריו של בנט: "מערכת המשפט חד משמעית כובלת את ידי לוחמי צה"ל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתנועה לאיכות השלטון הסבירו כי "עוד עולה מהפרסומים כי במסגרת אירוע ההשקה של הקמפיין בו גם הוצגה רשימת המפלגה, אמר השר בנט כי "בג"ץ אוזק את ידי חיילי צה"ל. זו המשימה שלי ושל איילת שקד, לשחרר את צה"ל מבג"ץ". מדובר בקמפיין הנשען כולו על הסתה חמורה כנגד בית המשפט העליון ביושבו כבית המשפט הגבוה לצדק, ובמסגרת הסתה זו נחצו באופן בוטה קווים אדומים. למעשה, עולה מהקמפיין בג"ץ הוא העומד בין מדינת ישראל לבין ניצחון על חמאס."

בנוסף טענו בתנועה לאיכות השלטון כי "הקמפיין מהווה, לטעמנו, תעמולת בחירות אסורה. במסגרת הקמפיין נעשה שימוש בדמותם של שבעת חיילי צה"ל שנהרגו מירי טיל נגד טנקים על הנגמ"ש בו נסעו במסגרת מבצע "צוק איתן", בניגוד לחוק. בנוסף, במסגרת הקמפיין האמור נעשה שימוש בצה"ל באופן היוצר רושם כאילו שידיהם של חיילי צה"ל כבולות על ידי בג"ץ, וכי מפלגת הימין החדש "תתיר את הכבלים" ותאפשר לחיילי צה"ל להיאבק בחמאס ואף לנצח אותו. הדבר בהחלט יוצר רושם, לטעמנו, לפיו צה"ל מזוהה עם מפלגת הימין החדש, בניגוד לחוק."

"על כן דורשת התנועה מהשרים שקד ובנט להסיר מיד את כלל הפרסומים המהווים חלק מקמפיין הבחירות. כמו כן דורשת התנועה את תגובתם המהירה של השרים שקד ובנט, על מנת שיוכל לשקול את המשך צעדינו, לרבות צעדינו המשפטיים." כך נמסר בהודעת התנועה לאיכות השלטון.

צילום מסך מתוך הקמפיין

5 תגובות

  1. לא שבאמת זה חשוב מה אתה כותב. אבל, כדאי שתוציא את האף מהחלון ותשים לב שמפלגתם של בנט ושקד לא באמת נמצאת מתחת לאחוז החסימה.
    בסקר שפורסם אתמול בכאן 11 שקד ובנט מקבלים 6 מנדטים. אם זה נחשב ל"מתחת לאחוז החסימה" אז, איזה קטע, גם איחוד מפלגות הימין מקבלים לפי הסקר ההוא 6 מנדטים ונמצאים (אבוי) מתחת לאחוז החסימה.

  2. התנועה לאיכות השלטון היא בפועל מועדון של איזה ג'ינג'י אחד שלא מסוגל ללכת לישון אם השם שלו לא מופיע בחדשות. שהרי כל זב חוטם מבין שלטעון שבג"צ אוזק את ידי החיילים זו טענה לגיטימית לא פחות מהטענה ש"נתניהו מסכן את החיילים" (גנץ) ולא זכור לי שהג'ינג'י יצא כנגד ההסתה החמורה הזו שעלולה לגרום למישהו לחשוב שיש צורך לפגוע בנתניהו כי הוא "מסכן את החיילים".
    ובכלל, עדיך שהג'ינג'י החצוף ייצא לו ככה לפגרה עד אחרי הבחירות ולא יטיף מוסר לאף אחד. החוק לא קובע שאסור לדבר על אירועים שהתרחשו בצה"ל אלא שאסור להראות חיילים. אם בנט דיבר על שבעה חיילים שנהרגו ולא הציג את תמונותיהם אז לא יכול לבוא הג'ינג'י ולטעון כאילו "נעשה שימוש בדמותם של שבעת חיילי צה"ל". בפועל, זה הרי לא קרה.

  3. זה מה שקורה כאשר מפלגה (?) נמצאת מתחת לאחוז החסימה, הם מאבדים כל רסן ! ומשפריצים האשמות נגד בית המשפט (למרבה הארוניה הגברת שקד היא שרת המשפטים !!!!). קהל האוהדים הפוטנציאלי שלהם קטן מאוד ומפדלניקים האמיתיים חוזרים הבייתה. אינשאללה נפטר אחת ולתמיד מהצמד "חמד" הזה ושיחפשו תעסוקה הולמת אחרת.

  4. בג"ץ הוא המסית! בג"ץ הוא הדיקטטור! בג"ץ מסוכן להמשך שלטון החוק, נקודה!

  5. למה הם לא פועלים באותה נחרצות כנגד מרצ והעבודה המשוקצות, ששולחים לי אסמסים מטרידים לטלפון, בניגוד לחוק?

Back to top button