חדשות הארץמבזקים

היועמ"ש: דין העתירה בעניין השהיית מסירת תיקי רה"מ – להידחות

היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ופרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגיבו היום (שני) לעתירה הדורשת להשהות את מסירת ליבת חומרי החקירה בתיקי ראש הממשלה עד לאחר מועד הבחירות וציינו כי דינה להידחות על הסף, מאחר שאינה מגלה עילה להתערבותו של בית המשפט הנכבד בהחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה.

בעמדה צוין כי בקשת בא-כוחו של מר בנימין נתניהו להשהות את מסירתם של עיקרי חומרי החקירה נבחנה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, שהחליט, וזאת גם על דעתו של פרקליט המדינה, כי ניתן להיעתר לבקשה האמורה, ולהשהות את מסירתם של עיקרי חומרי החקירה למשך פרק זמן קצר ומוגבל של כחודש ימים, עד לאחר הבחירות, בד בבד עם קביעת המועד לעריכת השימועים לא יאוחר משלושה חודשים ממועד מסירת עיקרי החומרים. בהחלטה זו לא נפל כל פגם המקים עילה להתערבותו של בית משפט נכבד זה.

בעמדה אף צוין כי בכל הנוגע להחלטה הנידונה, בדבר השהיית מסירתם של עיקרי חומרי החקירה, נלקחו בחשבון השיקולים הבאים:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראשית, העובדה כי תכליתה הבלעדית של מסירת עיקרי חומרי החקירה לבאי-כוח החשודים היא לאפשר להם להיערך להליך השימוע וכי אין המידע האמור מיועד להיות מובא לידיעת הציבור הרחב (וזאת, להבדיל מעצם ההחלטה לשקול הגשת כתב אישום בענייננו, אשר משעה שהתקבלה – ולאחר שכאמור תוכנן לוח הזמנים בנוגע אליה מראש, ועוד לפני התפזרות הכנסת – חוסה בגדר עניין שיש למסור עליו הודעה לציבור).

שנית, העובדה כי לא ניתן לשלול את טענת מר נתניהו כי מסירת עיקרי חומרי החקירה עלולה לגרום לפרסומם לציבור של חומרים אלה בעת הזו, עת בחירות, המחייבת – בהתאם להנחייתו של היועץ המשפטי לממשלה – "לתת את הדעת לצורך בזהירות בנקיטת פעולות חריגות שעלולות לעורר חשש להשפעה פוליטית".

שלישית, העובדה כי הובא לידיעת הציבור, ובפירוט, דבר החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה בתיקי החקירה בהם נחקר ראש הממשלה כחשוד.

רביעית, העובדה כי מדובר בדחייה קצרה, בת כחודש אחד בלבד, כך שאין מדובר בהשפעה משמעותית על התנהלות ההליך הפלילי.

חמישית, עמדות באי-כוח החשודים הנוספים בפרשות האמורות, כפי שפורטו לעיל. בהקשר זה יודגש, כי בשים לב לפרק הזמן שנקצב לחשודים לעריכת השימוע – פרק זמן של שלושה חודשים ממועד קבלת עיקרי חומרי החקירה – נמצא כי לא נגרמה כל פגיעה של ממש לעניינם של חשודים אלה.

כמו כן, עמדת המשיבים היא כי דין טענות העותרת בעניין פגיעתה הנטענת של החלטת היועץ המשפטי לממשלה בזכויותיהם של יתר החשודים בפרשה להידחות על הסף גם מן הטעם שבכך מתעברת העותרת על ריב לא לה, שעה שישנם גורמים אחרים הנוגעים לעניין באופן ישיר (הם החשודים עצמם).

ד"ר אביחי מנדלבליט, צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

Back to top button