חדשות הארץמבזקים

גבאי: היחיד בחברה הישראלית שמסתכל על אנשים לפי צבע זה נתניהו

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי התייחס הבוקר (חמישי) לתגובות שקיבל בעקבות פרסום הסרטון אמש בו קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו גזען ואמר: "הרבה אנשים שאלו אותי אתמול למה העליתי את הסרטון על נתניהו. למה “אני מוציא את השד העדתי מהבקבוק״ ואומר שנתניהו גזען.

אז האמת היא שדיברתי וכתבתי על זה כי נתניהו שוב הוכיח שהוא גזען וזה כואב. כי נמאס. נשבר לי לשמוע שמפלגת העבודה היא מפלגה אשכנזית והליכוד היא "המפלגה של העם". תסתכלו רגע על הרשימה של מפלגת העבודה מול הליכוד ותענו לעצמכם בכנות – איזו מפלגה נראית יותר כמו עם ישראל? מפלגת העבודה עם נשים וגברים, אשכנזים ומזרחים, מהמרכז ומהפריפריה, או 8 גברים אשכנזים שאפילו לא נותנים לנשים המזרחיות מקום בסלפי?"

"די. עם הצביעות." מוסיף גבאי, "מי שמוציא את השד העדתי מהבקבוק כל מערכת בחירות זה לא מפלגת העבודה. זה נתניהו והליכוד, שלא מתבייש לנצל את הפצעים הכי רגישים של החברה הישראלית וללחוץ עליהם כדי ליצור עלבון ושנאה ולגרוף מזה קולות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אני לא קיבלתי שום הנחה בחיים שלי בגלל שאני מזרחי. אני גאה בהישגים האישיים שלי וכמוני עוד אנשים רבים שאני מכיר, שהצליחו בזכות עצמם. מי שמחליט את מי להכניס בסלפי שלו לפי השאלה אם הוא מזרחי או אשכנזי זה רק אחד – נתניהו. וזה דוחה, זה מגעיל, וזה הכי גזעני שיכול להיות."

גבאי אמר כי "האדם היחיד שעוד מסתכל על אנשים בחברה הישראלית לפי צבע זה נתניהו."

"אז כן, אני אגיד את מה שכולם יודעים ולא מוכנים להגיד. כי עם ישראל צריך לשמוע שנתניהו אמר על גולני שהם בסדר כל עוד יש להם קצינים לבנים, ועם ישראל צריך לדעת על הזלזול שלו באורנה פרץ מקרית שמונה, ולשמוע מה הוא אומר על המצביעים של עצמו בישיבות סגורות.

אמרו לי שאני עושה טעות פוליטית. שהסרטונים האלה לא יביאו קולות למפלגת העבודה. יש דברים יותר חשובים מחישובים פוליטיים. יש את האמת. אז עכשיו נצנזר את האמת בגלל שזה לא מתאים פוליטית? בשביל מה להגיע עד לנקודה הזאת, אם אתה פוחד להגיד את האמת שלך?" אומר גבאי.

"אני רוצה שכל ילד בישראל שיפתח טלוויזיה ויראה את משרד ראש הממשלה יאמר לעצמו "אני יכול להגיע לשם". ולא משנה איפה סבא וסבתא שלו נולדו ואם קוראים להם מיליקובסקי או אמסלם" אמר גבאי והוסיף, "ואני יודע שרוב אזרחי ישראל חושבים בדיוק כמוני, ולא רואים את עצמם מזרחים או אשכנזים. הם רואים את עצמם ישראלים והם לא רוצים שיזלזלו בהם ויחשבו עליהם כמו עדר שהולך לקלפי ומצביע מחל גם אם האיש שעומד בראש הוא שקרן מושחת וגזען."

לדבריו, "נתניהו חושב ככה על עם ישראל כי הוא לא באמת מכיר אותו. אבל מי שמכיר יודע שהגיע הזמן לומר את האמת. גם אם לא נעים לשמוע אותה. בלי לפחד. כי רק ככה נוכל לשנות."

Back to top button