צרכנות

אישור בטיחות

נושא הבטיחות באתרים שונים הינו בעל חשיבות עליונה מסיבה עיקרית פשוטה. על ידי תכנון מערכי בטיחות מקצועיים ניתן למנוע נזקים מיותרים לאנשים ורכוש בהשקעה נמוכה, יחסית. בטיחות בעסקים, במבנים, במפעלים, במוסדות חינוך ובילוי ועוד היא צורך עליון שגם  המחוקק הישראלי מודע לו. לא בכדי ישבו מומחים, תכננו והגו חוקי בטיחות מגוונים. הרצון הוא להדריך, להסביר, לייעץ ולכפות הקמת מערכי בטיחות. בלעדיהם, לרוב, לא יינתנו רישיונות עסק, רישיונות לאכלוס מבנה, אישורים לביצוע פעילויות מגוונות עם מבוגרים ובני נוער ועוד.

חברה המתמחה בהקמת מערכי בטיחות ובייעוץ היא זאת אשר מספקות אישור בטיחות ללקוח הזקוק לו לצורך פעילותו. ניתן להביא מספר דוגמאות רלוונטיות: אישור בטיחות אש יסופק למפעל אשר מייצר מוצרים  בתהליכים מסוכנים, למבנה המכיל כמות אנשים רבה יחד, למרכז קניות ועוד. מערך בטיחות אש כולל מערכות להתרעה וכיבוי אש, מטפי כיבוי, מטפי קצף ומכשור אחר הממוקם בעמדות המיועדות לכך ועוד. במקרים רבים, גם תהיינה תכניות למילוט אנשים מאש, מערכות לפינוי עשן ואוורור ועוד.

דוגמא אחרת היא קייטנה העומדת להיפתח. אישור בטיחות לקייטנה יינתן רק לאחר שהמארגנים יקימו מערכות מותאמות לפעילות זאת, ובין היתר, תשתיות מתאימות, סידורי בטיחות, הכנת הצוות האחראי להתמודדות עם תרחישי סכנה מורכבים ועוד. הוא הדין לגבי אישור בטיחות לעסק. הוא ניתן רק לאחר שמתברר כי הוא פועל בתנאי בטיחות מתאימים. כמובן, שלכל עסק יש את האפיונים שעליהם מתמקדים מבחינת התשתיות המתאימות, הדאגה לסביבת עבודה בטוחה לעובדים וכדומה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קיום תנאי בטיחות מתאימים חוסך, בסופו של דבר, בעלויות. כך, ניתן יהיה להשיג פוליסות ביטוח בפרמיות נמוכות יותר, יהיה קל יותר לקלוט עובדים ולקבל לקוחות. תפוקת עובדים תגדל באתרי עבודה בטוחים, ומעל לכל עשויות, כאמור, להימנע תאונות עבודה ותאונות אחרות שמשמעותן היא שיבוש הפעילות, הפעלת פוליסות ביטוח. פגיעה במוניטין, ועוד. כל אלו תורמים להפסדי כספים, לבזבוז זמן ולעגמת נפש מרובה. מומלץ לשכור שירותי חברה בעלת מוניטין בתחום. מנהליה מתמחים בכל הנושאים הקשורים בתחום כולל: בטיחות אש, בדיקות רעש, הכנות תכניות ומערכים שונים, ייעוץ והדרכה  ועוד.

Back to top button