צרכנות

נוסעים וחוסכים – כל הדרכים לצמצם את הוצאות הדלק שלך

אחזקת רכב מורכבת מהוצאות רבות שרק חלקן ניתנות לשליטתנו. בכתבה זו נעסוק באיך להפחית עד כמה שניתן את הוצאות הדלק ולהפוך את רכבך ליעיל יותר?

מאת: יובל בנר

אחזקת רכב היא דבר מורכב ובעל צדדים כלכליים רבים. ישנן הוצאות עליהן אין לנו כל שליטה, כמו רישוי וטסט, ועלויות קבועות הניתנות למיקוח כגון ביטוח רכב או תיקונים במוסך. לצד אלה, נדמה כי ההוצאה היחידה בה יש לנו שליטה אמיתית למעט אביזרי נוחות וקוסמטיקה, היא הדלק. בכתבה הבאה נתמקד בעיקר באיך לצמצם את הוצאה זו, שנדמה לעיתים שמחירה משתנה אך ורק בהתאם לגחמות פוליטיות שונות. מצד שני, יש הרבה יותר מדרך אחת לצמצם משמעותית את ההוצאה, מעבר לכמה קילומטרים נוספים לליטר הניתנים להשגה בעזרת שינוי סגנון נהיגה ותחזוקה נאותה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגנון נהיגה, קודם כל:

על אף מה שנכתב בשורות הקודמות, סגנון הנהיגה היה ונשאר הדרך המרכזית לשיפור צריכת הדלק בכל כלי רכב. בנוסף, שיפור הסגנון, כשיביא לתוצאות, גם ידרבן אותך למלא אחר טיפים נוספים פשוט כי הצלחה גוררת הצלחה. שיפור סגנון הנהיגה מדבר על מודעות גבוהה יותר למתרחש. צפייה למרחוק, ראייה מרחבית וקשר רציף עם סביבת הרכב דרך המראות, תביא לכך שכל מכשול או האטה בהמשך הדרך תנובא על ידך מוקדם יותר ובכך תמנע תגובה דרסטית ובזבזנית. הנקודה היא שבלימות חזקות, תאוצות מהירות ובאופן כללי, אי שמירה על קצב נסיעה אחיד, פירושו בזבוז דלק. בנוסף, שיוט במהירות קבועה של מתחת ל-110 קמ"ש יביא גם הוא לשיפור.

רכב תקין:

כאן מדובר על פרטים טכניים והגדלת ראש. הקפדה על שגרת טיפולים בהתאם להוראות היצרן ושמירה על מכלולי רכב תקינים יעזרו לרכב לפעול בצורה חלקה. בנוסף, אם חלק גדול מהנסיעות שלכם הוא בין עירוני או באיזורים מאובקים, ניתן להחליף את מסנן האוויר לעיתים תכופות יותר מהגדרות היצרן כדי לאפשר לרכב "לנשום" בקלות.

צמיגים:

להזניח את הצמיגים זה הרגל מגונה ומסוכן. בלי להיכנס לחשיבותם הברורה מאליה, יש פשוט להקפיד על לחץ אוויר נכון בצמיגים. לחץ נמוך מדי יחבל קשות בצריכת הדלק, ישחק את דפנות הצמיג, יחבל באחיזת הכביש ועלול לגרום לפיצוץ. מאידך, בלחץ גבוה גם כן ישנה פגיעה באחיזה וחשש לפיצוץ, יחד עם שחיקה של מרכז הצמיג.

מדידת צריכת הדלק:

מדידת צריכת הדלק ע"י מחשב הרכב יביא אותך למצב של מודעות לגבי אילו פעולות הינן חסכוניות ואילו פחות. ניתן אף להתחרות עם עצמך בצירים מסויימים כי להביא לשיא בצריכת הדלק, למשל בדרך לעבודה, מתי שהדרך באמת משעממת.

בחירת רכב חסכוני:

רכב שטח, מיניואן או מסחרית תמיד יצרכו יותר ממכונית פרטית קטנה. לכן, מומלץ להעדיף את הרכב החסכוני, הקטן והמתאים ביותר לדרישותיך במשך רוב ימות השנה.

מעבר לגז/היברידי/חשמלי

להבדיל משכנינו מעבר לים, שוק הרכב המונע בטכנולוגיה אלטרנטיבית עדיין לא פרץ כאן. יחד עם זאת, החלפה של רכב בנזין או דיזל קונוונציונאלי בטכנולוגיה חסכונית יותר, תביא את הוצאות הדלק שלך למחוזות חסכוניים באופן משמעותי הרבה יותר מאשר החיסכון של כמה קילומטרים לליטר שניתן להשיג מרכב רגיל. רכבים כאלה חוצים בקלות את רף ה-20 ק"מ לליטר ורכבים חשמליים אף לא צורכים דלק כלל אך מצד שני אינם מתאימים לכל אחד. נא לקחת בחשבון בשדרוג הרכב הבא.

מועדון צרכנות לדלק:

למציאת תחנה זולה וטובה בקרבת מקום מגורכם יש חשיבות רבה, אך מה אם ניתן היה פשוט לקבל הנחה משמעותית ברשת מסויימת? זה בהחלט אפשרי. מועדוני לקוחות או אשראי מסויימים מציעים הנחות על דלק שבהחלט שווה לבדוק.

סע לשלום:

זה הזמן להיפטר מכמה מיתוסים. לחמם את האוטו היה משהו שאנשים כמו הנהג של מנחם בגין היו עושים. היום, הרכב הניע, אפשר להתחיל בנסיעה. גם עמידה ממושכת במנוע דולק אינה תורמת מאום. עמידה של יותר מחצי דקה כבר מאפשרת כיבוי מנוע. למרות זאת, אין לכבות מנוע בפקק, לדוגמה, ברכב ללא מערכת סטופ-סטארט.

שניה לגבי המזגן:

המזגן הוא צרכן אנרגיה רציני. בגדול, ההעדפה בניסעה עירונית היא חלונות פתוחים ומזגן כבוי. מחוץ לעיר, חלונות סגורים עד כמה שאפשר ומזגן רק במידת הצורך ועם חלונות סגורים לגמרי.

לסיכום, חיסכון בהוצאות הרכב היא אומנות לשמה. החל בבחירת רכב, כלה בבחירת ביטוח רכב מקיף איכותי ונמשך גם לצריכת הדלק. בשורה התחתונה, מודעות ושאיפה לחיסכון היא שם המשחק.

Back to top button