מבזקיםצבא וביטחון

הסתיים בהצלחה תרגיל "ספינה טרופה" בכנרת – צפו

היום (רביעי) בין השעות 08:30-11:30 התקיים בכינרת תרגיל המדמה שריפה הפורצת בספינת תיירים, כתוצאה מהשריפה חלקם קפצו למים נפצעו וטבעו. מטרת התרגיל לייצר שת"פ בין כלל כוחות החירום שיפעלו יחד בזמן אמת, לקראת עונת הקיץ המתקרבת.

התרגיל נערך בפיקוד משטרת ישראל מחוז צפון בשיתוף פעולה עם הרשויות עיריית טבריה, מועצה אזורית עמק הירדן, איגוד ערים כנרת וגורמי החירום וההצלה: כב"ה, מד"א, איחוד הצלה, זק"א ומתנדבי יחידות החילוץ וההצלה של משטרת ישראל ובשיתוף רט"ג ורשות המים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

התרגיל שהובל במשטרה ע"י מרחב כנרת ובאמצעות תחנת משטרת טבריה, תוכנן מראש ונועד לתרגל ולחזק את שיתוף הפעולה בין הרשויות וגופי החירום, לצד קידום המוכנות המבצעית של כלל גופי החירום וההצלה והתאום הנדרש בין הגופים השונים בתרחישי חירום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התרגיל החל בשעה 09:00 בבוקר עם קבלת דיווח במוקד ה-100 אודות שריפה שפרצה בספינה ותיירים שקפצו למימי הכנרת. בעקבות הדיווח נפרסו כוחות החירום וההצלה במוקדים הרלוונטיים ובראשם משטרת ישראל. בתרגיל נטלו חלק עשרות שוטרים ביבשה ,באוויר ובים בשילוב כלל האמצעים :מסוק מהמערך האווירי ,רחפנים, ספינות ואופנועי ים של שיטור ימי כנרת ואמצעים רבים נוספים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

ימת הכנרת האגם הגדול בישראל מושך אליו במהלך השנה מאות אלפי מבקרים ותיירים. במהלך השנה ריבוי מבקרים ומטיילים סביב רצועת החוף ובמים מהווים אתגרים רבים למשטרת ישראל בתחום הבטיחות, הסדר, האבטחה והסדרי התנועה. משטרת ישראל ערוכה למתן שירות מיטבי לציבור, במטרה לשמור על חייהם וביטחונם של כלל המבקרים.

צילום: דוברות המשטרה

מטעם ארגון זק״א השתתפו בתרגיל מתנדבי יחידת חסד של אמת יחידת הצוללים והאווירית של זק"א.

חיים אוטמזגין מפקד יחידות המיוחדות של זק״א: ״במהלך התרגיל תרגלנו איתור של תייר כבן 40 שנפל לתוך המים, במהלך התרגול נעשה שימוש בסונאר של זק״א וכן הורדו צוללים שתרגלו טכניקות חיפוש יחודיות למים עם ראות לקויה. תוך זמן קצר הצליח הסונאר לאתר את מיקום הבובה שהייתה בעומק של כ 8 מטר, צוללי זק״א הורדו וחילצו אותו לחוף.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

עוד הוסיף אוטמזגין כי "במשך כל השנה מתנדבי יחידת הצוללים מתרגלים את כלל סוגי האפשריות של איתור וחילוץ מתחת למים כדי להיות מוכנים במקרה אסון לתת מענה ראשוני ומקצועי כדי להציל חיי אדם ולכבד כבוד המת כשנשאר רק לכבד, גם הפעם המתנדבים הוכיחו את עצמם במקצועיות ובמסירות הרבה להצלחת התרגיל.״

הרב אנשל פרידמן הרב המחוזי ומפקד זק״א מחוז צפון, אמר: ״היה לנו כבוד להשתתף בתרגיל חשוב זה כדי להתמקצע ולהיות מוכנים לכל צרה שלא תבוא, בשם ארגון זק״א אנו מודים למשטרת ישראל ולמפקד מחוז צפון ניצב אלון אסור, על שיתוף הפעולה. נשאר לכולנו רק להתפלל שנמשיך רק לתרגל ולא חס ושלום לטפל במקרים קשים ואסונות יותר.

צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א

Back to top button