מבזקיםרצועת עזה

מאמצים אחרונים של המשלחת המצרית לרגיעה לפני "צעדת המיליון"

מקורות בעזה מדווחים היום (חמישי) כי חברי המשלחת המצרית ששהתה ברצועת עזה ונפגשה עם בכירי חמאס ובכירי ארגוני פלגים נוספים (הג'יהאד האסלאמי, החזית העממית והחזית הדמוקרטית) עזבה לפני זמן קצר את הרצועה והיא בדרכה לפגישה עם נציגים בצד הישראלי על מנת להעביר את ההלטות שהתקבלו ברצועת עזה כדי להגיע להסדר ולרגיעה בין הצדדים.

על פי דיווחים שאינם מאומתים, בכירי חמאס ושאר הפלגים מתעקשים כי כל הסדרה עם ישראל תכלול הסרה מוחלטת של המצור על עזה ופתיחת כלל המעברים. בישראל דורשים שחרור הישראלים המוחזקים בידי חמאס והפסקת הטרור, ההתפרעויות על הגדר כחלק מצעדות השיבה שהחלו לפני שנה, הפרחת בלוני הנפץ והתבערה ופעילויות עוינות נוספות כנגד מדינת ישראל.

הזמנה "לצעדת המיליון"

לפי שעה טרם ברור האם הצדדים יוכלו להגיע להסכמה שתוביל לרגיעה ונראה כי מדובר בניסיון האחרון לפני "צעדת המיליון" לציון יום השנה לתחילת "צעדות השיבה" ויום האדמה שתתקיים לאורך הגבול ביום שבת הקרובה, ה-30 במרס, בה צפויים להשתתף למעלה ממאה אלף פלסטינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות העצרת הגדולה המתוכננת וההסלמה האחרונה שהחלה בעקבות שיגור הרקטה למושב משמרת בשרון שגרם לפציעת 7 בני אדם, צה"ל תגבר את כוחותיו לאורך הגבול של כוחות חי"ר ושריון.

המשלחת המצרית צפויה לשוב היום, לאחר פגישתה עם הגורמים בישראל, לרצועת עזה על מנת להעביר את המסרים וההחלטות שהתקבלו בישראל.

כוחות צה"ל לאורך הגבול. צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל לאורך הגבול. צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל לאורך הגבול. צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל לאורך הגבול. צילום: דובר צה"ל

Back to top button