מבזקיםפוליטי / מדיני

ישראל ביתנו תדרוש רפורמה בשווי השימוש לרכב

ח"כ עודד פורר, מס' 2 ברשימת ישראל ביתנו ויו"ר השדולה לעסקים קטנים ובינוניים בכנסת, הודיע כי מפלגתו תדרוש, עם הקמת הממשלה הבאה, את הפחתת העלות ב 50 אחוז לשווי מס רכב והכרה בהוצאות לרכבי עבודה לעצמאים.

ח"כ פורר, שנלחם בנושא מול רשות המסים והאוצר בשנתיים האחרונות, אומר כי בנוסף להפחתת העלות, ידרוש גם את הפחתת החישוב לשווי השימוש הגבוה ברכבים ישנים. "לא ייתכן שבעל טנדר בן יותר מ-15 שנה ישלם שווי שימוש כמו חברו שרכש רכב שעלה על הכביש בשנת 2019".

התוכנית להפחתת שווי שימוש המס לרכבי עבודה תתפרס על פני 3 שנים כשהעלויות יגיעו, בין היתר, דרך הפרטת חברות ממשלתיות שאין סיבה שהממשלה תשלוט בהן ומהמס שתגבה המדינה בעקבות העלייה הצפויה ברכישת רכבי עבודה חדשים, לאחר ההפחתה בשווי השימוש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ פורר אמר עם הצגת הדרישה והתוכנית כי "הגיע הזמן ליצור מערכת מס אמת לרכב. לא מבקשים לשם פחות, אבל גם לא יותר. מי שרכבו משמש לעבודה צריך שיכירו בהוצאותיו, כמו בכל מקרה אחר. כנציג המפלגה שהובילה זאת בכנסת האחרונה, אני גאה להעניק לעצמאים ולעסקים הקטנים במדינת ישראל, את התקווה לשינוי אמיתי ביחסם של רשות המסים כלפיהם ולאפשרות למאות אלפי העצמאים בישראל, להתפרנס בכבוד מבלי שהמדינה תגבה מהם מס מיותר."

Back to top button