מבזקיםפוליטי / מדיני

מעניין… האם שוק ההון יחזה את הבחירות הקרובות?

ממש לפני חודשיים, הקימה חברת Darebiz פלטפורמת מסחר ראשונה מסוגה לפוליטיקה המחברת בין חכמת ההמונים למסחר על חוזים עתידיים.

במערכת המסחר ניתן לראות את כלל המפלגות בבחירות 2019 ולסחור על מספר המנדטים של כל מפלגה, לקנות או למכור את חוזה המפלגה בזהה לשוק ההון.

ליאור, סטודנט לכלכלה במכללה האקדמית תל אביב יפו, המשתמש במערכת המסחר מספר "כשנכנסתי למערכת לפני כחודש ראיתי כי השוק מעריך שמפלגת זהות נסחרת במחיר נמוך לטעמי האישי וביצעתי מיד רכישה של החוזה, כעבור מספר ימים מחיר המפלגה עלה, מכרתי את החוזה והרווחתי את ההפרש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת Darebiz בשיתוף פעולה עם מספר אוניברסיטאות ומאות סטודנטים החלו בניסוי לפני חודשיים במטרה לחזות את תוצאות הבחירות ולנבא את הסקרים כשהתמריץ עבור משתמשי המערכת הינו פרס כספי שיחולק בתום הבחירות על פי ביצועי כל משתמש.

יובל נובק, מייסד ומנכ"ל חברת Darebiz, מציין כי "מערכת המסחר מהווה תמונת ראי לחכמת ההמונים על ידי מסחר אקזוטי שמעניין את הציבור, דבר שמאפשר בכל זמן נתון לצפות בתחזיות השוק. זאת לעומת הסקרים המתפרסמים אחת לכמה ימים. בנוסף, לעומת אזרח שיש ברשותו פתק הצבעה אחד והוא מצביע על פי טעמיו האישיים, במערכת המסחר אנו רואים מאות פעולות ביום הנעשות על ידי המשתמשים במטרה להרוויח כתוצאה מעליה או ירידת המפלגות ועל כן אנו מקבלים מכל משתמש תמונת מצב רחבה על מערכת הבחירות.

בהסתכלות על משתמש בודד קשה להגיד למי הוא מצביע שכן המשתמשים במערכת מחפשים הזדמנויות ובהתאם לרחשי השוק, ידיעות חדשותיות, השיח במסדרונות, נאום דרמטי או ירי טילים, מבצעים פעולות שעשויות להועיל להם."

מערכת המסחר. צילום: Darebiz

"הטכנולוגיה שפותחה ב Darebiz מאפשרת לנו להפוך כל תחום שמעניין את הציבור (ומקיים תנאים בסיסיים לחיזוי) לנכס פיננסי סחיר כבר ביום יצירתו", מוסיף נתנאל עוזרי, מנהל הפיתוח ב Darebiz, "מערכת הבחירות היא רק דוגמא אחת לחוזה עתידי, אקזוטי ומעניין שניתן לסחור עליו ופנינו מועדות ליצירת חוזים עתידיים נוספים המעניינים את המגזר הציבורי, העסקי והפרטי.

מעבר לערך הרב שיש לחוזים עתידיים על הכלכלה, המטרה שלנו ב Darebiz היא להנגיש את שוק ההון לציבור הרחב, אתגר מורכב בפני עצמו אנו מבינים כי יצירת נכס מעניין ואקזוטי כדוגמת הבחירות הוא הצעד הראשון לגעת בציבור הרחב אך בנוסף אנו מקדישים זמן רב באפיון, פיתוח וביצירת חוויית משתמש שתאפשר לכל משתמש, גם ללא ניסיון קודם במסחר, לסחור באופן עצמאי, פשוט ונוח".

האם Darebiz תצליח לחזות את הבחירות? את זה נדע רק ב-9.4 ולבינתיים אפשר לעקוב אחר ציפיות השוק ב darebiz.com/politics

צילום: Darebiz

Back to top button