מבזקיםרצועת עזה

נוסחת חמאס והאיום על ישראל: "יישום ההבנות או הסלמה"

איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס ערך היום (שלישי) מסיבת עיתונאים עם אינטלקטואלים וסופרים ואמר כי "העברנו למשלחת הביטחון המצרית שלוש דרישות בנוגע לאסירים הכלואים בבתי הכלא בישראל. העמדנו את סוגיית האסירים בראש סדר העדיפויות. הדרישות הן: הסרת מכשירי שיבוש הקליטה של הטלפונים הסלולריים בתאי הכלא, ביטול הסנקציות שהוטלו לאחרונה על האסירים על ידי הכיבוש וחידוש ביקורי האסירים על ידי משפחותיהם".

חמאס הציב אולטימטום לישראל עד היום כדי להיענות לדרישותיהם ואיים כי אם ההבנות בתיווך מצרים לא יושגו "ארסנל הטילים ברצועה מכוון לעבר היישות הציונית".

בתוך כך, התיווך המצרי הניע את חמאס להסכמה שחלק מההבנות יענו לפני הבחירות בישראל וחלקן לאחר מכן. כחלק מההבנות הוכנס גם סעיף שנוגע לעסקת חילופי שבויים ואסירים אך גם הנהגת חמאס וגם ממשלת ישראל מכחישים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חמאס דורשת בין היתר כחלק מאותן הבנות הכנסה מיידית של 40 מיליון דולר מהכסף הקטארי, העסקת 40 אלף תושבים בפרוייקטים שיוקמו על ידי האו"ם (אונר"א), הגדלת אישורי הסוחרים וכניסת המשאיות לרצועת עזה, אישור לפריסת קווי חשמל חדשים לאורך הרצועה, אישור להקמת מאגרי דלקים וגנרטורים, הרחבת שטח הדייג והקלות משמעותיות בייצוא וייבוא סחורות לרצועה.

בחמאס כאמור מעוניינים ללחוץ על ישראל בהשגת חלק מהתנאים עוד לפני הבחירות. הנוסחה מבחינת חמאס – יישום ההבנות או הסלמה.

פגישת חמאס עם עם אינטלקטואלים וסופרים ברצועת עזה. צילום: מקורות פלסטינים
פגישת חמאס עם עם אינטלקטואלים וסופרים ברצועת עזה. צילום: מקורות פלסטינים

2 תגובות

  1. אל תדאגו חמאסניקים. כל ההתאפקות הזו היא רק כדי לא לזעזע את הבחירות. רק ביבי יעלה לשלטון עוד שבוע בעזרת ה', הכל יתהפך. ההסלמות שלכם כבר לא תפחדנה איש, ולשמאל לא תהיה אפשרות להשתמש בזה יותר. בארבע שנים הקרובות יבוטל שלטון בג"ץ לחלוטין, וזה יאפשר לצה"ל להגיב באילו דרכים שיחפוץ על מנת לרסק אותכם, כולל אש חיה, חיסולים ממוקדים, ביטול נוהג הקש בגג, כיבוש הרצועה, וריסוק חמאס לחלוטין. לא יותר סחטנות ולא איומים. לא שביתת אסירים ולא בטיח. תוקפנות קטנה ביותר מצידכם, ופשוט יטחנו את האים אמא שלכם. שמעת אהרון ברק? שמעתם מרץ? אילו פרפורי הגסיסה שלכם.
    והכי חשוב: חיסול ארגון הטרור הגדול ביותר, ואוייב ישראל הגדול ביותר במזרח התיכון: ומיהו זה?
    לא אירן, לא חמאס, לא חיזבאללה, לא דעאש, לא אל קעידה, לא הפידאין, לא האחים המוסלמים, לא הפת"ח, לא ולא.
    הארגון הזה שמו:
    השמאל הישראלי והתקשורת העויינת. הם לא רק יחוסלו סופית עקב חיסול בג"ץ, הם ישחטו בפומבי….ובא לציון גואל.
    ואז עם ישראל יוכל להחזיר לעצמו ב"ה את ההרתעה שהיתה מאפיינת אותו בששת הימים, בפעולות התגמול (כאשר צה"ל פוצץ בערב אחד 21 מטוסי נוסעים בנמל התעופה של ביירות), בחיסולי מינכן, בסבנה, במינכן, באנטבה, בחיסול המפקדות בטוניס, בג'נין, בליטני, בגניבת הרדאר המצרי/רוסי, בחיסול הטייסים הרוסים בהתשה, ועוד ועוד כהנה וכהנה….ואז תבוא הגאולה בקרוב ב"ה. אמן!!!

  2. אני לא מבין מה עוד מחכים ראשי המדינה וכל מי שמנהל אותה אנו סופגים וסופגים והם ממשיכים ומייזמים את האיומים שלהם באמת עד מתי

Back to top button