חדשות הארץמבזקים

מה באמת מסתתר מאחורי פגישת נתניהו הבהולה עם נשיא רוסיה

פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין החלה לפני זמן קצר (חמישי) בקרמלין במוסקבה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לכתבים עם המראתו למוסקבה: "אנחנו נדון באירועים בסוריה, והם מצטברים, בתיאום השוטף והמיוחד בין הצבאות שלנו ובעוד נושאים אחרים חשובים למדינת ישראל".

פגישת השניים מגיעה בין היתר גם על רקע החזרת גופת החייל זכריה באומל שנעדר לפני 37 שנה. בפגישה אמר פוטין לנתניהו, "כפי שאתם יודעים חיילנו הם שאיתרו את הקבר של זכריה באומל. רוסיה תעביר לישראל היום את שארית שרידיו של זכריה באומל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו אמר לנשיא רוסיה פוטין, "לפני שנתיים פניתי אליך בבקשה אישית על מנת שתסייע לנו למצוא את שרידי החיילים ובהם את של זכריה באומל ונענית מיד. אני רוצה להודות לך על כך בשמי ובשם עם ישראל על מה שעשית ועל הידידות האמיצה והחשובה ליחסים בין המדינות". נתניהו אף הוסיף, "הקשרים בינינו מנעו חיכוך בין הצבאות שלנו ותרמו לביטחון באזור". נתניהו אף ציין כי מדובר בפגישה ה-12 בינו לבין הנשיא פוטין מאז ספטמבר 2015. כמו כן מדובר בפגישה השנייה בין השניים בתוך כשישה שבועות, כאשר האחרונה התקיימה בסוף פברואר לאחר נתק יחסית ארוך בעקבות אירוע הפלת המטוס הרוסי בסוריה.

פגישת נתניהו עם פוטין בקרמלין, מוסקבה. צילום: קובי גדעון / לע"מ

במערכת הפוליטית בישראל מרימים גבה נוכח הפגישה הבהולה של נתניהו עם הנשיא הרוסי ימים ספורים לפני הבחירות וטוענים כי מדובר בעוד ניסיון של נתניהו להציג את מעמדו ולשדר כוח בזירה הבינלאומית. זאת בהמשך לפגישתו של נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שממנו הצליח להוציא הישג משמעותי של ההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן, אך רקטה שנורתה מעזה ופגעה בבית בשרון קטעה את הפגישה ואף הרחיקה את הפוקוס של התקשורת מעניין זה". נתניהו אף מתח ביקורת על התקשורת עם חזרתו ואמר, "זה שאתם לא מכסים את זה למשך יותר מדקה, עוד יתחשבנו אתכם".

חשוב לציין כי בין השיקולים הפוליטיים של נתניהו לפגישה הבהולה עם פוטין ייתכן מאוד כי מתחוללת דרמה ביטחונית לא פשוטה. על פי דיווח בערוץ 13, מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו קיבל מישראל בביקורו האחרון ב-20 במארס מידע מודיעיני רגיש על המשך המאמצים הצבאיים של איראן להתבסס בסוריה ובלבנון. פומפאו, כך על פי הדיווח, אף קיבל לידיו מיקום מדויק ותצלומי אוויר הכוללים מידע מודיעיני על מפעל לדיוק טילים שבנתה באופן חשאי איראן על אדמת לבנון שמשמש את חיזבאללה. נתניהו אף ביקש מפומפאו להעביר את המידע באופן ישיר לראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי, עמו הוא נפגש לאחר צאתו מישראל. ובנוסף ביקש להעביר לו מסר ברור כי ישראל לא תסכים לקיומו של מפעל טילים כזה. למעשה נתניהו נתן לראש ממשלת לבנון לפעול על מנת לעצור את המשך קיום המפעל הזה בטרם ישראל תיאלץ לפעול צבאית על מנת להרוס אותו בעצמה.

פגישת נתניהו עם פוטין בקרמלין, מוסקבה. צילום: קובי גדעון / לע"מ

בסוריה ישראל תוקפת כמעט על בסיס קבוע כדי למנוע את ההתבססות האיראנית ומעת לעת אף ישראל מודה באופן רשמי לגבי חלק מהתקיפות. בדיוק לפני שבוע תקפה ישראל בסיס של משמרות המהפכה בחאלב שבסוריה ועל פי פרסומים לפחות 7 בני אדם נהרגו. בישראל יודעים כי הזירה הסורית שונה לגמרי מהזירה הלבנונית וכי אין לה את חופש הפעולה בלבנון כפי שיש לה בסוריה. תקיפה בשטח לבנון תביא את ישראל למלחמה ישירה עם חיזבאללה שעלולה גם להוביל בהמשך הצטרפות של גורמים נוספים כמו איראן וסוריה. בשלב זה נתניהו מנסה לפעול בדרך הדיפלומטית על מנת למנוע קיומו של מפעל הטילים כדי להימנע מהרפתקאות צבאיות שעלולות כאמור להוביל את ישראל למלחמה גדולה. אך עם זאת ישראל הוכיחה למדינות האזור כי היא נחושה, כמעט בכל מחיר למנוע את התבססות איראן בגבולה הצפוני.

פגישת נתניהו עם פוטין בקרמלין, מוסקבה. צילום: קובי גדעון / לע"מ

6 תגובות

  1. כשהאמת מתגלית ומסתבר שהנסיעה קשורה לפעילות הרוסית במציאת גופת זכריה ב מתברר שכל הפרשנות מעוותת

  2. יש אמרה תחשוב טוב יהיה טוב.כל מה שאני קורא תחשוב רע יהיה רע.כמה רע אפשר להפיק מכל משפט זו פשוט מומחיות.איזה מנהיג במדינת ישראל שמר על קשרים דיפלומטיים עם כל כך הרבה מדינות ומיוחד המעצמות.

  3. מס' 1 אתה באמת מס' 1 כך זה פועל בדיוק ואגב" סמוך על ההאקרים הרוסיים….הם כבר בעבודה !!

  4. הוא נסע לקבל מפוטין את תוצאות הבחירות בישראל
    ממש כמו טראמפ
    בתחת שלו בטחון המדינה או הגורל שלנו פה הוא מחריב העם הזה מס 1 בעולם
    אנחנו מעניינים לו את התחת

Back to top button